Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Plače, napredovanja, izboljšanje učinkovitosti - javni sektor (šolstvo)

4116 OGLEDOV 2 KOMENTARJA

Vladi oz. ministrstvu za izobraževanje, znanost, kulturo in šport predlagam, da glede plač v javnem sektorju, predvsem v šolstvu, ravna podobno kot je ravnala severna soseda Avstrija - učiteljem z daljšo delovno dobo je plače ustrezno znižala, učiteljem začetnikom pa jih je ohranila oz. celo povečala. Zakaj bi tak ukrep koristil?

Večina učiteljem z daljšo delovno dobo je seveda zaradi napredovanj v nazive in napredovanj po plačnih razredih pred zamrznitvijo plač v JU seveda bila razporejena v višje plačilne razrede in je tako ustrezno dobivala tudi ustrezno večje osebne prejemke. Učitelj začetnik je obsojen na začetni razred, pa tudi dodatki, ki bi mogoče lahko dvignili njegovo plačo, se bodo omejili. Mladi učitelj v obdobju, ko bi najbolj potreboval finančno varnost in zagotovilo zaradi ražličnih vzrokov (osnovanje družine ...) le-te nima, prav tako nima zagotovljene zaposlitve (večina jih je zaposlenih za določen čas). Učitelji z daljšo delovno dobo imajo ponavadi zagotovljen nedoločen delovni čas, ustrezno večjo plačo (zaradi napredovanj še pred zamrznitvijo), imajo zagotovljene dodatke na delovno dobo in ustrezne druge korektive, zapisane v kolektivni pogodbi, ponavadi ne potrebujejo večjih finančnih vložkov zaradi osebnih vzrokov (osnovanje družine ...). Prav tako je dokazano, da so starejši učitelji precej manj efektivni kot mlajši, izobraževanja opravljajo zgolj zaradi namena napredovanja ali se jih ne udeležujejo, ker ocenijo, da jih ne potrebujejo, ker imajo dovolj visok naziv in plačni razred, ne uporabljajo novih didaktičnih spoznanj ali tehnologije, ker jih v to nihče ne more prisilit, ne opravljajo dodatnega dela, ker ga ravnatelji lažje naložijo mlajšim sodelavcem, ki se morajo dokazovati in boriti za zaposlitev.

Prav tako bi se moral vzpostaviti mehanizem preverjanja pridobljenega znanja in njegove uporabe pri pouku s strani neodvisnih presojevalcev, na podlagi katerega bi lahko delavci napredovali v nazive in plačilne razrede - ali pa nazadovali. Pri tem bi bilo potrebno temeljito pretresti celoten sistem izobraževanj v šolstvu in izločiti tista, ki so samemu sebi namen, poudarek pa dajati praktičnim postopkom in metodam ter oblikam, ki bi jih predstavljali učitelji, ki jih dejansko uporabljajo.

Preveriti bi bilo potrebno Zavod za šolstvo, njegove projekte im maksimalno skrčiti število zaposlenih, obdržati le dobre, praktične projekte in raziskave, ki pa jih naj zopet izvajjao tisti, ki jih dejansko uporabljajo pri pouku, ne pa za ta namen zaposleni raziskovalci in sodelavci, ki že več let niso bili v razredih.

Prav tako bi bilo potrebno preveriti vse projekte t.i. javno-zasebnega partnerstva in preveriti odtekanje javnega denarja v zasebna podjetja na področju šolstva, še zlasti tista, katerih sodelavci ali vodje so hkrati zaposleni na določenih funkcijah v šolstvu.

15 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR H Henrik 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


22. 5. 2012

Odziv Ministrstva za pravosodje in javno upravo

Čeprav se vprašanje nanaša tudi na poseg v plače, kot ga predvideva že sprejeti, a še ne uveljavljeni Zakon o uravnoteženju javnih financ (ZUJF), pa bi kot odgovor v tej zvezi veljalo zgolj navesti, da je v ZUJF predvideno linearno znižanje plač za vse zaposlene v javnem sektorju, torej tudi za učitelje, brez kakšnih posebnih kriterijev, na podlagi katerih bi se plače znižale zaposlenim različno glede na delovno dobo oziroma čas učiteljskega staža. Gre namreč za poseg v plače vseh javnih uslužbencev v okviru enotnega plačnega sistema in za vse dejavnosti javnega sektorja, brez izjem.

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 25. 3. 2012 | 20:49:48

Plačen napredovanja, izboljšanje učinkovitosti - javni sektor (šolstvo)

Vladi oz. ministrstvu za izobraževanje, znanost, kulturo in šport predlagam, da glede plač v javnem sektorju, predvsem v šolstvu, ravna podobno kot je ravnala severna soseda Avstrija - učiteljem z daljšo delovno dobo je plače ustrezno znižala, učiteljem začetnikom pa jih je ohranila oz. celo povečala. Zakaj bi tak ukrep koristil?

Večina učiteljem z daljšo delovno dobo je seveda zaradi napredovanj v nazive in napredovanj po plačnih razredih pred zamrznitvijo plač v JU seveda bila razporejena v višje plačilne razrede in je tako ustrezno dobivala tudi ustrezno večje osebne prejemke. Učitelj začetnik je obsojen na začetni razred, pa tudi dodatki, ki bi mogoče lahko dvignili njegovo plačo, se bodo omejili. Mladi učitelj v obdobju, ko bi najbolj potreboval finančno varnost in zagotovilo zaradi ražličnih vzrokov (osnovanje družine ...) le-te nima, prav tako nima zagotovljene zaposlitve (večina jih je zaposlenih za določen čas). Učitelji z daljšo delovno dobo imajo ponavadi zagotovljen nedoločen delovni čas, ustrezno večjo plačo (zaradi napredovanj še pred zamrznitvijo), imajo zagotovljene dodatke na delovno dobo in ustrezne druge korektive, zapisane v kolektivni pogodbi, ponavadi ne potrebujejo večjih finančnih vložkov zaradi osebnih vzrokov (osnovanje družine ...). Prav tako je dokazano, da so starejši učitelji precej manj efektivni kot mlajši, izobraževanja opravljajo zgolj zaradi namena napredovanja ali se jih ne udeležujejo, ker ocenijo, da jih ne potrebujejo, ker imajo dovolj visok naziv in plačni razred, ne uporabljajo novih didaktičnih spoznanj ali tehnologije, ker jih v to nihče ne more prisilit, ne opravljajo dodatnega dela, ker ga ravnatelji lažje naložijo mlajšim sodelavcem, ki se morajo dokazovati in boriti za zaposlitev.

Prav tako bi se moral vzpostaviti mehanizem preverjanja pridobljenega znanja in njegove uporabe pri pouku s strani neodvisnih presojevalcev, na podlagi katerega bi lahko delavci napredovali v nazive in plačilne razrede - ali pa nazadovali. Pri tem bi bilo potrebno temeljito pretresti celoten sistem izobraževanj v šolstvu in izločiti tista, ki so samemu sebi namen, poudarek pa dajati praktičnim postopkom in metodam ter oblikam, ki bi jih predstavljali učitelji, ki jih dejansko uporabljajo.

Preveriti bi bilo potrebno Zavod za šolstvo, njegove projekte im maksimalno skrčiti število zaposlenih, obdržati le dobre, praktične projekte in raziskave, ki pa jih naj zopet izvajjao tisti, ki jih dejansko uporabljajo pri pouku, ne pa za ta namen zaposleni raziskovalci in sodelavci, ki že več let niso bili v razredih.

Prav tako bi bilo potrebno preveriti vse projekte t.i. javno-zasebnega partnerstva in preveriti odtekanje javnega denarja v zasebna podjetja na področju šolstva, še zlasti tista, katerih sodelavci ali vodje so hkrati zaposleni na določenih funkcijah v šolstvu.

Komentarji