Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Ustanovitev rizičnega sklada plač delavcev

4250 OGLEDOV 2 KOMENTARJA

Predlagam vladi, da za vsako podjetje zahteva ustanovitev rizičnega sklada, v katerega bi podjetje moralo investirati vse plače podjetja za od 1 do 6 mesecev. Za podjetje, ki posluje z izgubo je obvezna investitcija plač za 1 mesec, za podjetja, ki poslujejo z dobičkom pa je investicija plač v sklad za 6 mesecev plač podjetja. S tem se podjetja ne bi mogla več zgovarjati, da nimajo plač za delavce, saj je ta denar za njih shranjen v rizičnih skladih.

Praktičen primer:

Podjetje za mesečne plače vseh delavcev nameni 60000EU. Če to podjetje posluje z izgubo, mora imeti v rizičnem skladu 60000EU rezerve, s katerim bo delavcem dal plačo v primeru, da gre podjetje v stečaj.

Če to isto podjetje posluje z dobičkom, si tega dobička ne sme izplačati, dokler v sklad ne inestira mesečnih plač 6 mesecev. Torej mora podano podjetje v sklad investirati 360000EU in šele ko to naredi, si lahko izplača dobiček. Na ta način se lahko zagotovi varnost delavcev v primeru stečaja podjetja. Pol leta sem podal zato, da če podjetju začne groziti stečaj, da ima 6 mesecev časa, da dobi novega investitorja in pa da imajo delavci 6 mesecev časa, da si poiščejo novo delavno mesto.

Menim, da bi vlada s tem predlogom podjetja naučila plačilne discipline pri izplačevanju mesečnih plač. Delo tržnega inšpektorja pa bi bilo tudi to, da preveri ali podjetja res imajo investicije v teh skladih.

Prosim uporabnika portala in vlado, naj podpre moj predlog, v nasprotnem primeru bi vas prosil, da mi odgovorite s protiargumenti, zakaj moj predlog ni dober!

Lp

10 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 10 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M mlad26 45 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


16. 12. 2019

Odziv Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo

Uvodoma bi želeli pojasniti, da smo na ministrstvu skrbno preučili predlog predlagatelja za ustanovitev rizičnega sklada. Glede na vse navedeno v pobudi, se sicer lahko strinjamo, da tovrstne situacije niso sprejemljive in jih je zato potrebno obravnavati in poiskati optimalno rešitev, ki bi na eni strani imela učinke, na drugi strani pa ne bi smela povzročiti prevelikega bremena gospodarskim subjektom. V nadaljevanju z vidika ministrstva, pristojnega za področje gospodarstva (torej podjetij) in za ustvarjanje pogojev za delovanje gospodarstva, podajamo pripombe oziroma dileme glede ustreznosti predlagane rešitve.

Ministrstvo je pristojno za Zakon o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09 — uradno prečiščeno besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 — odl. US, 82/13, 55/15, 15/17 in 22/19 — ZPosS, ZGD-1), ki določa temeljna statusna korporacijska pravila ustanovitve in poslovanja gospodarskih družb, samostojnih podjetnikov posameznikov povezanih oseb, gospodarskih interesnih združenj, podružnic tujih podjetij in njihovega statusnega preoblikovanja. Ker je svobodna gospodarska pobuda eno od načel Ustave Republike Slovenije (74. čien), ZGD-1 določa (le nujne) pogoje za ustanovitev gospodarske družbe ali samostojnega podjetnika. Ustanovitelj družbe ali gospodarskega interesnega združenja je lahko vsaka fizična ali pravna oseba, če zakon ne določa drugače (peti odstavek 3. člena ZGD-1). ZGD-1 omejitve ustanavljanja družb in podjetnikov ter pridobitve statusa družbenika določa v 10.a členu, kjer taksativno določa kdo ne more postati ustanovitelj, družbenik in podjetnik, razlogi za to pa so na strani te osebe (pravnomočno obsojena, objavljena na seznamu davčnih neplačnikov, ipd.). Nadalje ZGD-1 določa, da smejo družbe kot dejavnost opravljati vse posle, razen tistih, ki se po zakonu ne smejo opravljati kot gospodarski posli (prvi odstavek 6. člena), da smejo opravljati gospodarske posle le v okviru dejavnosti, določene v statutu ali družbeni pogodbi (tretji odstavek 6. člena) ter, da lahko družba začne opravljati dejavnost, ko je vpisana v register (šesti odstavek 6. člena). V primeru, da poleg navedenega pogoja za začetek opravljanja neke dejavnosti kak drug zakon določa še posebne pogoje za opravljanje dejavnosti, lahko družba začne opravljati to dejavnost, ko izpolni posebne pogoje, določene z drugim zakonom (sedmi odstavek 6. člena). 47. člen ZGD-1 določa, da mora prijava za vpis družbe v register vsebovati firmo, dejavnost, sedež in druge podatke, določene z zakonom (ZGD-1 pri vsaki posamezni pravnoorganizacijski obliki posebej določa, če je prijavi za vpis v register poleg osnovnih sestavin iz prvega odstavka 47. člena ZGD-1 treba še kaj dodatno priložiti).

Iz vsega navedenega je razvidno, da pogoji za ustanovitev družb po ZGD-1 niso strogi in je ustanovitev družbe oziroma njena registracija dokaj enostavna. Po predlagani rešitvi v smislu ustanovitve obveznega rizičnega, bi takšna rešitev v prvi vrsti pomenila poseg v ustavno načelo svobodne gospodarske pobude (74. člen Ustave), kar posledično pomeni zaviranje podjetništva ter s tem zmanjševanje konkurenčnosti slovenskega gospodarstva. 74. člen Ustave RS zagotavlja svobodno gospodarsko pobudo, hkrati pa zakonodajalcu sicer daje pravico, da le to omeji, v kolikor za to obstaja javna korist in je ukrep sorazmeren z ciljem, ki ga zasleduje. Zato mora pri uzakonitvi omejitve podjetniške svobode zakonodajalec izbrati tak ukrep, ki bo zagotovil učinkovito varstvo javne koristi in hkrati kar najmanj posegel v ustavno pravico. V konkretnem primeru bi bilo potrebno tako presoditi ali je teža posledic omejitve pravice do svobodne gospodarske pobude sorazmerna koristim, ki bodo zaradi tega nastale. Prav z namenom ugotavljanja oziroma presoje vpliva posledic predpisov na gospodarstvo je bil pred časom uveden t.i. MSP test. V skladu s sklepom Vlade Republike Slovenije št. 00404-2/2016/55 z dne 12. 1. 2017, je za celovito presojo posledic na gospodarstvo, predvsem na mala in srednje velika podjetja obvezna uporaba MSP testa. Brez izvedenega MSP testa in s tem ugotovitve vpliva na gospodarske subjekte ministrstvo ne more podati soglasja K nobenemu predlogu zakona. Ne glede na to, da v konkretnem primeru MSP test ni bil narejen, bi po naši grobi oceni predlagan ukrep pokazal povečano obremenitev za gospodarstvo, predvsem za mala in srednja podjetja. Omejitev tako ne le da ne bi predstavljala rešitve v duhu svobodne gospodarske pobude, temveč bi prinesla celo dodatne obveznosti za delodajalce - gospodarske subjekte, ki ne bi bile zanemarljive.

Na ministrstvu načelno nismo naklonjeni povečevanju finančnih in administrativnih bremen za gospodarske subjekte, v kolikor to ni res nujno potrebno. Poleg navedenega je treba opozoriti tudi na projekt, ki poteka na ministrstvu, v okviru katerega bi administrativne ter druge ovire za začetek poslovanja in samo poslovanje zmanjševali oziroma odpravljali (Akcijski načrt »Slovenija — dežela zagonskih podjetij (startupov))«, kar je v popolnem nasprotju s predlogom predlagatelja. S tovrstnimi projekti si namreč ministrstvo prizadeva dvigniti gospodarsko rast države, saj bi se s tem zadovoljevale širše družbene koristi države ter ustavno zaščitene kategorije kot so npr. zagotavljanje socialne države, varstvo dela, svobodna gospodarska pobuda, pospeševanje gospodarske rasti in zaposlovanje, ter zagotavljanje skladnega regionalnega razvoja. Prav navedeno po našem mnenju terja zelo natančno presojo ali je predlagan ukrep res nujno potreben in legitimen. Ob tem predlogu se nam na ministrstvu odpira tudi vprašanje ali so takšni ukrepi primerni za vse gospodarske subjekte.

Nenazadnje bi bilo potrebno opraviti tudi pregled veljavne zakonodaje z vidika ali obstoječa zakonodaja, že vsebuje ukrepe s katerimi se posredno ali neposredno zasleduje namen predlagatelja. Tako npr. ZGD-1 vsebuje skupek pravil, ki zagotavljajo da družba razpolaga z lastnim kapitalom, ki ustreza obsegu in vrsti poslov, ki jih opravlja pri svoji dejavnosti, in tveganjem, ki jim je izpostavljena. Prav zahteva po oblikovanju premoženjske strukture družbe, namreč pripomore k zagotavljanju jamstvene mase za obveznosti družbe do njenih upnikov. Med pomembnejša pravila, ki zagotavljajo kapitalsko ustreznost družbe, uvrščamo »pravila o zagotavljanju kapitala«, ki služijo kot začetna jamstvena masa, s katero družba po svoji ustanovitvi odgovarja za obveznosti v razmerju do oseb, s katerimi sama stopi v poslovna razmerja, ter tretjih ter »pravila o ohranjanju kapitala«, ki zagotavljajo, da družba ohrani premoženje ves čas svojega obstoja (trajno) in ne le ob ustanovitvi. Podobno funkcijo imajo tudi pravila zaščite t.i. vezanega kapitala družbe. Omenjena pravila tako zagotavljajo, da družba oblikuje, dopolnjuje in vzdržuje lastno premoženje, katerega funkcija je, da z njim odgovarja za svoje obveznosti, nastale na različnih pravnih podlagah.

V skladu z vsem navedenim na ministrstvu menimo, da so določbe veljavne zakonodaje (ZGD-1) ustrezne in jih ni treba spremeniti ali dopolniti.

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 20. 9. 2010 | 12:11:19

Dekriminalizacija dvojne ali večkratne zakonske zveze!

Ustava Republike Slovenije glede zakonske zveze v 53. členu določa, da zakonska zveza temelji na enakopravnosti zakoncev ter da se sklene pred pristojnim državnim organom ter da zakonsko zvezo in pravna razmerja v njej, v družini in zunajzakonski skupnosti ureja zakon.

Vendar v ustavi ni določeno število partnerjev, ki se jih lahko sklene. Zato vladi predlagam, da dekriminalizira dvojne ali večkratne zakonske zveze pod pogojem, da v to privolita oba partnerja, ki sta trenutno v zvezi. Torej, zveza temelji na enakopravnosti zakoncev, mene pa zanima, kaj je tukaj spornega, da bi zveza temeljila iz več partnerjev, če v to enakopravno privolita oba!? Jaz tukaj ne vidim nič spornega, razen to, da temu nasprotujejo verske in kulturne norme! Če vi vidite tukaj kaj spornega, mi prosim razložite ali pa v nasprotnem primeru dekriminalizirajte ta zakon, ki sem ga predlagal! Omejevanje zakonskih zvez na samo 2 partnerja je kršenje človekovih pravic in omejevanje svobode posameznikov, ki bi si želeli podati v večpartnersko skupnost. Dvopartnerska skupnost je priviligirana proti večpartnerskim skupnostim, kajti prva je zakonsko podprta, slednja pa ne. Torej, če v Ustavi Republike Slovenije res piše, da smo pred zakonom vsi enaki, nam to tudi uresničite, kajti v trenutnem primeru temu ni tako!

Lp

Komentarji