Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Predlagam uvedbo enotnega sistema naročanja preko spleta

4711 OGLEDOV 5 KOMENTARJEV

Kako skrajšati čakalne vrste v zdravstvu?

Velike razlike v čakalnih vrstah v različnih krajih v Sloveniji pomenijo, da mora pacient sam iskati kje so kakšni zdravniki npr. specilisti (Maribor, Slovenj Gradec, Ljubljana, Koper,...itd) in pri katerih je najkrajša čakalna doba.

V praksi to pomeni, da lahko na pregled ali poseg v Ljubljani čakamo npr. 3 mesece, v Mariboru npr. 6 mesecev, v Kopru pa npr. 2 meseca. To pomeni, da je še veliko razerve v sistemu, vendar je sistem nepregleden in zato ne pride do optimalne porazdelitve pacientov.

Predlagam, da se uvede enotna evidenca prijave za preglede oz. posege, kjer bi pacienti na spletu imeli podatke o tem, kje in v kateri inštituciji je najkrajša čakalna vrsta za določene kategorije, kot so navedene sedaj na napotnicah npr. ginekolog, dermatolog itd. v celotni Sloveniji ter za posamezne regije in po posameznih mestih.

Tako bi pacient imel možnost, da si sam izbere in se naroči, glede da dane informacije o čakanju, na oddelek na določeni inštituciji v določenem mestu, npr. ginekologa. Pacient bi sam izbiral, ali bo raje čakal npr. 6 mececev na zdravnika v mariborskem UKC, ali pa se bo peljal v Koper, kjer bi bil obravnavan npr. 3 mesece prej.

Prijava bi lahko bila enostavna, preko npr. številk, ki so že zdaj navedene na pacientovi napotnici in bi jih pacient samo vpisal preko spleta. Seveda bi sistem lahko ponujal še druge rešitve, da bi v praksi bolje deloval in preprečeval zlorabe.

V samem bistvu pa bi to bila platforma, kjer bi se povpraševanje in ponudba na najbolj učinkovit način izenačile, kar bi pomenilo manjše čakalne vrste ali pa vsaj večjo preglednost in enostavno naročanje pacientov.

Pacienti sami bi imeli večjo in lažjo možnost izbire in bi čakanlno dobo npr. 6 mesecev v Mariboru bolje sprejeli, saj jim bi npr. njihov kriterij npr. bližina zdravnika pomenil več kot 3 mesece daljša čakalna doba.

Glede na razvoj spletnih aplikacij in digitalizacijo vsega poslovanja na vseh področjih, bi to verjetno bil pravi korak v prihodnost, saj recimo na Danskem že dokaj uspešno uporabljajo "telemedicino" tudi za starejše državljane in s tem olajšajo storitve ter zmanjšujejo stroške.

Prijava in spremembe ter opomnik in druge podobne storitve bi tako lahko opravili tudi npr. kar po mobilnem telefonu, saj jih večina danes že ponuja dostop do spleta. Za druge paciente, pa bi morda lahko uporabili kar stare naprave za potrjevanje kartic - tako bi lahko tudi starejše paciente program z velikimi črkami in/ali tudi glasovno enostavno vodil skozi prijavo.

Kakšna bi bila ekonomska ocena učinkovitosti in druge specifike prepuščam razpravi.

15 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR P populus 2 predloga
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


13. 4. 2011

Odziv Ministrstva za zdravje

Trenutno se skupina eZdravja aktivno ukvarja s problemom eNaročanja, specifično s statusi projektov eNaročanje in eOdpustnica. Glavni problem, s katerim se soočamo, je v tem, da procesi eNaročanja in eOdpustnice niso dovolj natančno definirani. Posledica je lahko draga in počasna izvedba, čemur se že vnaprej želimo izogniti. Temeljno vprašanje za nas je, ali dopustiti posameznim izvajalcem, da implementirajo parcialno rešitev eNaročanja. Če to dovolimo, si bodo posamezni izvajalci brez nacionalne rešitve implementirati parcialne rešitve eNaročanja. Implementirajo pa lahko:

  • eČakalneVrste
  • eRezervacijo termina

Bistveni del eNaročanja je proces obvladovanja čakalnih vrst in tega problema projekt eNaročanje ne bo popolnoma rešil. Če tu pustimo iniciativo posameznim izvajalcem, ki hočejo problem rešiti danes, smo pridobili:

  • ekipe, ki bodo že dobro obvladovale e-čakalne vrste, ko bomo začeli uvajati eNaročanje
  • ekipe, ki bodo aktivno sodelovale in sprejemale eNaročanje za svoj projekt

Treba se je zavedati, da nacionalna rešitev za eNaročanje lahko poteka le z izgradnjo centralnega ogrodja za interoperabilnost, za katerega trenutno pripravljamo dokumentacijo za javno naročilo.

Priloge:

Komentarji