Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Strožji nadzor nad varnostniki in varnostnimi službami

7654 OGLEDOV 5 KOMENTARJEV

Predlagam, da se sprejme IZJEMNO STROGA KAZEN (ne zgolj denarna ali nekajmesečna odsotnost z dela, ampak zaporna - brez možnosti vikend izhodov- in denarna hkrati) za varnostnike npr. nočnih klubov, ki kršijo pravice posameznika do nedotakljivosti.

15 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR N Nut 6 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


9. 2. 2010

Odziv MInistrstva za notranje zadeve

VELJAVNA PRAVNA UREDITEV V SLOVENIJI V primeru, da varnostnik pri delu nekoga poškoduje ali drugače krši človekove pravice in svoboščine se kršitve ne obravnavajo v skladu z Zakonom o zasebnem varovanju temveč v skladu z zakonom, ki določa varovanje javnega reda in miru ter kazenskim zakonikom, ki med ostalimi kaznimi določata tudi možnost izreka zaporne kazni. Predloge za uvedbo v primeru uradno pregonljivih dejanj podaja v primeru prijave praviloma policija, pristojnost izrekanja kazni pa imajo sodišča. Pristojnost določanja izhodov v primeru prestajanja zaporne kazni je v pristojnosti zavodov za prestajanje zaporne kazni, glede na izrečeno kazen. Varnostniku, ki je pravnomočno obsojen zaradi naklepnega kaznivega dejanja, ki se preganja po uradni dolžnosti ali zaradi prekrškov zoper javni red z elementi nasilja ministrstvo odvzame službeno izkaznico in ne sme več delati v dejavnosti zasebnega varovanja.

Ministrstvo za notranje zadeve je pristojen organ za sistemski nadzor nad zasebnim varovanjem in ima med drugim tudi naslednje naloge:

  • podeljuje, spreminja in odvzema licence za opravljanje zasebnega varovanja (v nadaljnjem besedilu: licence);
  • podeljuje in odvzema službene izkaznice;
  • daje soglasje tujim pravnim in fizičnim osebam za opravljanje posameznih storitev zasebnega varovanja na območju Republike Slovenije;
  • opravlja nadzor nad izvajanjem določb tega zakona in predpisov, izdanimi na njegovi podlagi, ki urejajo zasebno varovanje;
  • vodi register in evidence.

Inšpekcijski nadzor nad izvajanjem določb tega zakona in predpisov, izdanih na njegovi podlagi, opravlja inšpektorat, ki deluje v okviru ministrstva, pristojnega za notranje zadeve. Inšpektor samostojno opravlja naloge inšpekcijskega nadzora, izdaja odločbe in sklepe v upravnem postopku in odreja druge ukrepe, za katere je pooblaščen.

Inšpekcijski ukrepi Inšpektorata RS za notranje zadeve v skladu z Zakonom o zasebnem varovanju:

  • začasno prepovedati opravljanje dejavnosti zasebnega varovanja do odprave ugotovljenih nepravilnosti in pomanjkljivosti;
  • ob ugotovljenih pomanjkljivostih ali nepravilnostih pri varovanju javnih zbiranj od organizatorja zahtevati prekinitev in razpustitev prireditve, prostore pa zapečatiti do odločitve pristojnega organa;
  • prepovedati opravljanje neposrednega dela in nalog osebam, ki ne izpolnjujejo pogojev, predpisanih s tem zakonom;
  • predlagati ministrstvu, pristojnemu za notranje zadeve, odvzem licence;
  • zahtevati od odgovorne osebe pisna pojasnila v zvezi s predmetom nadzora.

Inšpektor prepove nezakonito izvajanje zasebnega varovanja vsakomur, ki:

  • opravlja zasebno varovanje brez predpisane licence ali v nasprotju z izdano licenco;
  • ne sklene zavarovanja za poklicno odgovornost;
  • opravlja zasebno varovanje brez pisne pogodbe ali v nasprotju z njo;
  • opravlja zasebno varovanje z osebami, ki ne izpolnjujejo pogojev za opravljanje dejavnosti zasebnega varovanja;
  • opravlja dejavnosti, nezdružljive z zasebnim varovanjem;
  • pri opravljanju zasebnega varovanja ravna v nasprotju zakonom.

Zoper odločbo inšpektorja je v osmih dneh od njene vročitve dovoljena pritožba ministrstvu, pristojnemu za notranje zadeve. Pritožba zoper odločbo ne zadrži njene izvršitve.

Inšpektor lahko z odločbo zaseže predmete ali dokumentacijo, ki jih gospodarska družba ali samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, uporablja pri izvajanju kršitev zakona ali ki so s takšnimi kršitvami nastali. Zoper odločbo o zasegu predmetov je dovoljen ugovor v skladu z zakonom, ki ureja postopek o prekrških. O zasegu predmetov izda inšpektor pisno potrdilo z natančnimi podatki o zaseženem predmetu.

Nadzor Policije Nadzor nad izvajanjem določb v zvezi z nošenjem in uporabo orožja, dolžnostjo obveščanja policije v zvezi z uporabo ukrepov, delovno obleko in uporabo službene izkaznice opravlja tudi policija, ki je pristojna tudi za nadzor nad izvajanjem Zakona o javnih zbiranjih, ki določa tudi ukrepe za zagotavljanje reda v nočnih lokalih in drugih javnih prireditvah.

Kazenske določbe Zakona o zasebnem varovanju Zakon o zasebnem varovanju poleg inšpekcijskih ukrepov in drugih pristojnosti, določa tudi kazenske določbe za primere, ko pravna ali fizična oseba krši določila zakona. Kazni so predpisane od 4.000 do 12.000 EUR za pravno osebo, od 400 do 1.200 EUR za odgovorno osebo ali posameznika, od 200 do 400 EUR za varnostno osebje, glede na kršitve, ki so bile storjene. Gre za hujše kršitve, ko nekdo opravlja dejavnost brez licence ali službene izkaznice, če prevaža denar ali varuje javne prireditve v nasprotju s predpisanim načinom, brez sklenjenega zavarovanja ali brez pisne pogodbe, z osebami, ki ne izpolnjujejo pogojev, uporabljajo nevarne predmete ali druga nevarna sredstva do milejših kršitev med katere sodi delo brez delovne obleke varnostnika, kršitev dolžnosti obveščanja v primeru uporabe ukrepov in drugo. V primeru ponavljanja kršitev Zakona o zasebnem varovanju ima ministrstvo možnost izreka pogojnega odvzema, začasnega odvzema in trajnega odvzema licence v primerih, ko so za to izpolnjeni zakonski pogoji. Začasni odvzem licence se lahko izreče v trajanju od enega do šest mesecev. Pogojni odvzem licence se lahko izreče v trajanju od treh do dvanajst mesecev (preizkusna doba). Ministrstvo, pristojno za notranje zadeve, lahko zaradi razlogov varovanja javnega interesa, pri čemer upošteva okoliščine storitve in težo kršitev ter vpliv na varnost ljudi ali premoženja, imetniku licence z odločbo izreče odvzem posamezne licence, če:

  • je bil imetniku licence izrečen začasni odvzem licence in je bil na podlagi nove kršitve zakona kaznovan z globo;
  • če zaradi nezakonitega dela imetnika licence obstaja nevarnost za življenje in zdravje ljudi, javni red, javno varnost ali premoženje večje vrednosti (nujni ukrepi v javnem interesu), če nevarnosti ni bilo mogoče odvrniti z drugimi sredstvi, s katerimi bi bile manj prizadete pridobljene pravice;
  • mu je opravljanje zasebnega varovanja prepovedano s pravnomočno sodno odločbo;
  • ugotovi, da ne izpolnjuje več z zakonom predpisanih pogojev za opravljanje zasebnega varovanja.

Z odločbo o odvzemu licence se lahko odvzamejo vse veljavne licence, podeljene po tem zakonu. Pri tem mora ministrstvo, pristojno za notranje zadeve, upoštevati okoliščine storitve in težo kršitev ter vpliv na varnost ljudi ali premoženja. Z odločbo o odvzemu licence se prepove ponovna podelitev licence za dobo štirih let od dneva pravnomočnosti odločbe o odvzemu licence.

NADALJNJA OBRAVNAVA PREDLOGA Glede na to, da predlog ni dovolj določen, sporočamo, da je v pripravi Strategija razvoja dejavnosti zasebnega varstva in priprava novega zakona s področja zasebnega varovanja, v katerem bomo vaše sugestije poskušali upoštevati v največji možni meri.

Priloge:

Komentarji