Prijava z OpenID Ste pozabili svoje geslo?
  
 
Rss RSS
Dobrodošli v spletnem orodju predlagam.vladi.si.
S svojimi idejami pomagajte Vladi RS in prispevajte k oblikovanju boljših rešitev.
  - Kako deluje?
  - Kaj smem in česa ne?
Opredelitev motečega pasjega lajanja kot prekrška
 
marjanb
Predlog poslan 16.01.2010
Z odzivom organa 25.02.2010
Zadnja sprememba 16.01.2010 19:47:56


Bookmark and Share
  Predlog   Število glasov   Odziv pristojnega organa   Komentarji (101)   Popravki predloga  

Predlagam opredelitev motečega pasjega lajanja kot prekrška zoper javni red in mir, še zlasti v nočnem času med 22. in 6. uro. Dosedaj je urejeno tako, da žrtve pred motečim lajanjem nismo zakonsko zaščitene.

Zaradi tega bi bilo potrebno nekoliko spremeniti obstoječi Zakon o varstvu javnega reda in miru (ZJRM-1) (Uradni list RS, št. 70/2006 z dne 6. 7. 2006). Dosedanji 8. člen ZJRM-1 govori o povzročanju hrupa s strani človeka, nič pa o povzročanju hrupa s strani živali v lasti človeka.

8. člen

(povzročanje hrupa)

(1) Kdor na nedovoljen način med 22.00 in 6.00 uro moti mir ali počitek ljudi s hrupom in ne gre za nujne interventne-vzdrževalne posege, se kaznuje z globo od 20.000 tolarjev do 50.000 tolarjev.

(2) Kdor z uporabo televizijskega ali radijskega sprejemnika, drugega akustičnega aparata ali akustične naprave ali glasbila moti mir ali počitek ljudi in to ni posledica dovoljene dejavnosti, se kaznuje z globo 25.000 tolarjev.

(3) Pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik ali samostojna podjetnica posameznica (v nadaljnjem besedilu: samostojni podjetnik posameznik) ali posameznik ali posameznica, ki samostojno opravlja dejavnost (v nadaljnjem besedilu: posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost), ki stori prekršek iz prvega ali drugega odstavka tega člena, se kaznuje z globo od 100.000 tolarjev do 600.000 tolarjev.

(4) Odgovorna oseba pravne osebe ali podjetnika posameznika ali posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost, ki zaposluje druge osebe, se za prekršek iz prvega ali drugega odstavka tega člena kaznuje z globo od 50.000 tolarjev do 100.000 tolarjev.

Predlagam spremembo 8. člena ZJRM-1, kot navajam:

8. člen

(povzročanje hrupa)

(1) Kdor na nedovoljen način med 22.00 in 6.00 uro moti mir ali počitek ljudi s hrupom in ne gre za nujne interventne-vzdrževalne posege, se kaznuje z globo od 83,46 EUR do 208,65 EUR.

(2) Imetnika živali, katera med 22.00 in 6.00 uro s ponavljajočim motečim oglašanjem moti mir in počitek ljudi, se kaznuje z z globo 208,65 EUR.

(3) Kdor z uporabo televizijskega ali radijskega sprejemnika, drugega akustičnega aparata ali akustične naprave ali glasbila moti mir ali počitek ljudi in to ni posledica dovoljene dejavnosti, se kaznuje z globo 104,32 EUR.

(4) Pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik ali samostojna podjetnica posameznica (v nadaljnjem besedilu: samostojni podjetnik posameznik) ali posameznik ali posameznica, ki samostojno opravlja dejavnost (v nadaljnjem besedilu: posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost), ki stori prekršek iz prvega ali tretjega odstavka tega člena, se kaznuje z globo od 417,29 EUR do 2503,76 EUR.

(5) Odgovorna oseba pravne osebe ali podjetnika posameznika ali posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost, ki zaposluje druge osebe, se za prekršek iz prvega ali tretjega odstavka tega člena kaznuje z globo od 208,65 EUR do 417,29 EUR.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Odloke, v katerimi imajo pasje lajanje opredeljeno kot prekršek, imajo že sprejete občine Kranjska Gora, Žirovnica, Tržič, Šempeter-Vrtojba, Litija, Kuzma, Vitanje, Štore, Cerknica, Trzin, MO Nova Gorica, Osilnica ter še nekatere druge. Pametno bi bilo torej, da se pasje lajanje kot prekršek sprejme še na državni ravni. Še najbolj daleč je šla Občina Šempeter-Vrtojba, ki je zaščiti in oskrbi domačih živali namenila cel odlok.

http://www.uradni-list.si/1/content?id=46934


Ključne besede ZJRM-1, Zakon o varstvu javnega reda in miru, 8. člen, povzročanje hrupa, pasje lajanje, prekršek
Kategorija: Notranje zadeve


Zadnji komentarji:


niki2174 | 27.08.2010 | 12:14
Absolutno bi moral pasji lajež opredeljen ,kot prekršek!!!
Moja zgodba je takšna: Živim v hiši,kjer imajo vsi sosedje okrog mene pse,tudi sama ga imam vendar je moja psička lepo vzgojena in ne laja na vsakega mimoidočega,kot to počnejo sosedovi psi.
To je tako moteče,ne samo zame ampak tudi za mojo 5.mesečno punčko,ki mora podnevi počivat,pa zaradi zelo motečega pasjega laježa,ki je vsakih 15 minut ne more spat,prav tako tudi mi ne moremo počivat.Sosedje še bodrijo psa naj laja,ker smo jih lepo prosili,naj imajo malo uvidevnosti vsaj do dojenčka,če do nas ne,pa nič ne zaleže.
Poklicali smo policijo in inšpekcijo pa nič.
Lepo prosim,jaz imam telo rada živali,tudi sama jih imam ,vendar ne motijo nikogar.
To je tudi kršenje reda in miru,če moj dojenček ne more spat in bo psihično zbolel že kot dojenček potem takem lahko rečem samo to,da ima pes večjo pravico kot dojenček.
PROSIM NAJ BO MOTEČ PASJI LAJEŽ PREKRŠEK!!!!!!!!!
LP PETRA
kal-51 | 30.08.2010 | 12:24
Se popolnoma strinjam s teboj in te razumem.Tudi jaz imam podobno iskušnjo glede motečega in glasnega lajanja psov.Moj sosed je imel psa srednje velikosti z zelo močnim glasom,ki je vsak dan lajal neprekinjeno  4 ure včasih tudi pet ur.Ves preostali del dneva pa je lajal skoraj da neprekinjeno.Zaletavel se je proti ograji in lajal na vse živo in neživo kar se je premikalo.Se razume,da je lajal tudi ponoči.Ta pes je bil oddaljen od moje spalnice dobrih 5m
od dnevne sobe pa 9m.Da bo stvar še hujša ga je lastnik še vzpodbujal pri lajanju.
Skoraj dest let uničenega življenja zaradi tega psa in skrajno nesramnega lastnika.



Pritožil sem se na vse možne ustanove pisno in neštetkrat preko telefona .Povsod sem dobil enak odgovor: žal ne moremo ukrepat ker moteče in dolgotrajno pasje lajanje po trenutno veljavnem zakonu ni prekršek.Še najbolj slikovit odgovor mi je nekoč dal eden izmed policajev.Dobesedno tako mi je povedal.citiram:Nažalost vam moram povedat,da če tudi bi ta lastnik imel 5 psov in bi vsi ti psi celo noč neprekinjeno lajali pod oknom vaše spalnice nimamo zakonske podlage,da bi lahko ukrepali proti lastniku teh psov.konec citata.Šokiran sem bil ob tem njegovem odgovoru.Sprva sem mislil da se ta policaj norčuje iz mene pa se ni samo resnico je povedalTo sem ugotovil pozneje sam ko sem malo pobrskal po zakonih.

Ta zakon je pravna katastrofa in velika sramota za vse tiste vrle kinologe in višje pravne svetovalce kateri so pripravili osnutke tega in podobnih zakonov in vseh tistih poslancev,ki so sprejeli ta zakon,ki je totalno skregan z zdravo logiko razmišljanja.
Na eni strani je zakon o javnem redu in miru,ki zagotavlja državljanom vsak dan od 22h do 6h prepotreben mir za počitek na drugi strani pa zakon ki dovoljuje lstnikom psov,da njihovi psi lahko celo noč lajajo pod mojo spalnico.Da se ti pamet ustavi.


Nažalost se vsem tistim ki so pripravili osnutek zakona o zaščiti živali in vsem poslancem ki so ta zakon sprejeli za otroke in odrasle kratko malo fučka.Za njih je na prvem vedno pes o otrocih sploh ne razmišljajo.Njim je važno samo to,da podprejo skrajno egoistične interese fanatičnih in vplivnih ljubiteljev psov.

VLADA zmigaj se jaz bi rad ponoči spal !!!!!!!!!!!!!!!!
avtomobil | 23.08.2010 | 07:24
Zadnji čas, d ase pasji lajež opredeli kot prekršek, saj včasih je tako kot bi živel v ZOO.
niki2174 | 27.08.2010 | 12:09
Absolutno bi moral pasji lajež opredeljen ,kot prekršek!!!
Moja zgodba je takšna: Živim v hiši,kjer imajo vsi sosedje okrog mene pse,tudi sama ga imam vendar je moja psička lepo vzgojena in ne laja na vsakega mimoidočega,kot to počnejo sosedovi psi.
To je tako moteče,ne samo zame ampak tudi za mojo 5.mesečno punčko,ki mora podnevi počivat,pa zaradi zelo motečega pasjega laježa,ki je vsakih 15 minut ne more spat,prav tako tudi mi ne moremo počivat.Sosedje še bodrijo psa naj laja,ker smo jih lepo prosili,naj imajo malo uvidevnosti vsaj do dojenčka,če do nas ne,pa nič ne zaleže.
Poklicali smo policijo in inšpekcijo pa nič.
Lepo prosim,jaz imam telo rada živali,tudi sama jih imam ,vendar ne motijo nikogar.
To je tudi kršenje reda in miru,če moj dojenček ne more spat in bo psihično zbolel že kot dojenček potem takem lahko rečem samo to,da ima pes večjo pravico kot dojenček.
PROSIM NAJ BO MOTEČ PASJI LAJEŽ PREKRŠEK!!!!!!!!!
LP PETRA
gogx | 08.08.2010 | 13:21
mene osebno moti zvonenje v 50 metrov oddaljenem zvoniku, kjer zvoni vsakih 15 minut in ob polnih urah...in kaj naj zdaj? ja še dobro, da psi lajajo in ne mijavkajo...
mops | 30.07.2010 | 14:20
Jaz bi rekel samo to,da naj tisti,ki  rad posluša pasji lajež,psa zapre k sebi v spalnico,naj zapre okna,ter uživa,sosede pa pusti pri miru.
Ddam | 11.08.2010 | 13:34
enako tudi z otroci!
Taja13 | 18.07.2010 | 14:37
Podpiram predlog, le da bi ga razširila tako, da bi kaznovali tudi lajež, ki ne preneha v 5 minutah tudi čez dan. 
Prekomernega laježa psa res ne moremo primerjati s ptičjim petjem in govorjenjem človeka in podobnim, kar pišejo komentatorji. 
Eno je, če pes zalaja. Popolnoma nekaj drugega pa je, da bevska cele dneve, kaj šele noči. Lastniki so za svojo žival odgovorni! 
Cele dneve bevskajo psi, katerih lastniki mislijo, da je dovolj, če mu dajo hrano in ga enkrat na dan peljejo k sosedu, da opravi svoje, saj imajo doma radi čisto, potem pa ga zaprejo v mini pesjak ali pa ga pripnejo na meter dolgo verigo. To je mučenje živali in pes laja, ker je osamljen in nesrečen.
Pes, ki ima odgovorne lastnike,  ki se z njim ukvarjajo, ne bo lajal brez potrebe in tudi ne bo motil sosedov. Žal pa je takih lastnikov premalo.
Poznam psa spremljevalca slepe osebe. To je Pes z veliko začetnico. Niti slučajno nikoli nikogar ne moti. Če bi bili ljudje taki, kot je ta pes, bi imeli raj na zemlji.
Za konec - pes kulturnih in odgovornih lastnikov ne laja, zato je skrajni čas, da predlog sprejmemo in uzakonimo.
Ddam | 09.08.2010 | 20:07
Točno tako, cviljenje in bevskanje psa je popolnoma neodogovrno od lastnika. Tako kot vpitje in dretje otrok na ulici. Če otrok zavpije, to sicer ne moti, če pa ure in ure kričijo in vpijejo na dvorišču je to isto kat pasje bevskanje. Torej bi morali dati v ta zakon tudi otroško vpitje. Seveda potem še zvonjenje zvonov na cerkvah, ker to tudi moti enega gospoda. Mene namreć tudi moti, ker se sosedje ne dogovorijo in kosijo travo vsi naenkrat, Tudi to bi morali dati v isti zakon, kdaj se lahko kosi. Tako pa kakšen dan brnijo kosilnice od jutra do večera, ker vsak kosi ko mu paše. Da ne bomo reševali samo pasjega laježa, dajmo to v paket in rešujmo vse skupaj kar nas moti!
bokijunior | 16.07.2010 | 22:10
ma dj dj dj kua je najbol da prepovejo govort sj res oni isto živijo kokr mi teb bi mogl kazn dt 
k mas take boune
EvilCookie | 11.07.2010 | 17:03 Prikaži
Zakaj se pa potem otroci in dojenčki lahko derejo? To je še mnogo glasneje in bolj nadležno. Predlagatelju zakona svetujem, da si stanovanje popolnoma zvočno izolira, saj mu/ji potem ne bo treba prenašati nobene narave. Nestrpnost pa res ne pozna meja. Se vidi, da ste nekateri že popolnoma izgubili stik z naravo, ker vas očitno ne moti mestni hrup, otroci, zvonovi, moti vas pa pasji lajež. Kaj bi bilo šele če bi morali en teden preživeti v naravi, kjer bi rukali jeleni, cvilili polhi, tulili volkovi in lajale lisice... Bi se vam čisto zmešalo. Me pa zanima, kaj mislite da bi dosegli s tem, da bi bila lastniku izdana kazen? Oz, kaj bi pričakovali, da lastnik naredi. Vi, glede na komentar, da naj "pocrkajo" vsi psi, bi jih verjetno kar pobili. Take zlobne osebe bi morale dobiti kazen, ne pa ljubitelji živali in narave.
Taja | 07.07.2010 | 18:05
 
Če pes ne bi smel lajati je enako, kot da mi ne bi smeli npr. dihati.
Strinjam se, da psi lajajo, ko nekdo pride, ko gre mimo, ko se veseli. Veliko bolj motijo zvonovi.
Lahko je lastnik posvojil psa, ki ga prej niso naučili, da je ponoči tiho in bi zato, ker ga ima rad in ga bo obržal ter ne dal v zavetišče, da izjeme ne moti, moral še plačati kazen? Precej visoko. Raje bi plačevali kazen tisti, ki zanemarjajo svoje živali in ne tisti, ki jih imajo radi.
Kot sem že prej omenila, bi zaradi kazni marsikateri morda zapustil psa, samo da ga ne bi več imel in ta ne bi več motil nekaterih. Že tako so zavetišča prepolna in čeprav se najdejo ljudje, ki jih vzamejo in so prijazni s tem, dobijo za nagrado, ker njihov pes zna lajati, kazen!?
Za motenje javnega reda in miru se strinjam. Vendar pes je žival in ne govorimo enakega jezika, da bi si lahko povedali stvari. Nimajo/nimamo vsi naših psov od malega, da bi jih naučili.
Morda pa kakšen zapuščen pes, po možnosti ravno zaradi teh kazni zapuščen, ponoči laja in "moti". 
Ali pa laja in se ga lastnik čimprej znebi samo, da ne dobi kazni.

Še enkrat; to so živali in ne ljudje. Niso civilizirane in tega jim ne moremo vcepiti v glavo. Prav je tako.
Lp


lump | 07.07.2010 | 15:41
Zdaj pa vem, kaj bom v bodoče počela s svojo psičko.Začela jo bom učiti peti, ker do danes še ne zna drugega, kot lajati. Pes je pri hiši tudi za to, da me opozori z laježem, če je kdo na dvorišču, pa tudi če gre kdo mimo hiše, malo bolj glasen je tudi takrat, ko gre kdo s psom na sprehod mimo naše ograje.No ja, po novem bo pa prepevala. Ljudje, kaj se vam je čisto skisalo. Kaj pa, če bi kaznovali vsak hrup, vsako premikanje, vse kar pač nekoga moti. Potem je bolje, da nas sploh ni. Najbolj moteči na Zemlji smo ljudje, mi ji delamo največjo škodo, mi smo tisti, ki povzročamo probleme, ne živali, ne narava. Mi, ljudje.
Mirchi | 02.07.2010 | 11:35
Pa kaj ti se hecaš?! Tebe moti lajanje psov?! Ja kaj pa pol naj naredimo...zavežemo psom gobčke al kaj?! Mene moti da cerkveni zvoni zvonijo stokrat na dan, da dojenček neprestano joka in da se na naši cesti vozi preveč avtov...in zdaj naj jas dam pobudo da bi bil otroški jok, cerkveno zvonjenje prekršek?! Se samo meni zdi,da je tvoj predlog totalno mimo! Psi pač lajajo,muci pa mijavkajo...v čem je problem?!
Ddam | 30.06.2010 | 14:24
Mene pa bolj moti razbijanje cerkvenih zvonov ob 11h zvečer in ob 5h zjutraj. Takrat namreč večina psov spi, tile pa razbijajo vsak dan. Da ne govorim, kako noro je ob nedeljah od 7h zjutraj do 12h.
Ali lahko to prej prepovemo kot pa lajanje psa?
Ja pa otroci se zuni derejo, vpijejo in razbijajo, ali lahko tudi to izmerimo in predlagamo kazen za preglasno igro otrok?

Če pes laja, pomeni, da neki rabi in ko to dobi neha!
Ko pa otroc razgrajajo pa jim lahko govoriš 24 ur na dan pa zanalašč ne nehajo.
Pa da ne govorim o cerkvi. Takoj te označijo za hudiča in sovražnika cerkve, čeprav me ne moti drugega kot to razbijanje zvonov!
benF86 | 25.06.2010 | 02:46
Mene pa jok dojenckov bolj moti, kot pasji lajez. A lahko tudi to prepovemo prosim?
Tjasy87 | 22.06.2010 | 23:03
Dragi sodržavljani!
V primeru, da je edini razlog da glasujete za ta zakon hrup, ste pri tem še pozabili na veliko stvari. Podala bom svoj primer. Živim v mestu in dnevno poslušam:
- promet:avtomobili, tovornjake, motorje...(podnevi in ponoči)
- sosedove skuterje, ki neutrudno brenčijo po ulici
- pozne sosedove pogovore in občasne piknike
- med vikendi hrup iz bližnjih gostiln
- in tudi sosedove pse, KI PA SO OB ZGORAJ NAŠTETEM MINIMUM, KVEČEMU POMIRITEV, DA ŠE ŽIVIM V NARAVI IN NE V BETONU!!!!!

Posluh vsem pristašem! Smo ljudje in naj bi bili civilizirani. Torej, če smo, se vse z sosedi da zmeniti!! S pogovori se rešujejo medsoseski odnosi, težave v zakonu, težave mladostnikov, srečanja odvisnikov....in še in še in še...torej mislim, da bi se ta minimalni problem dal rešit z popoldansko kavico s sosedom! Raje pustimo vladi, da svoj čas porabi za kaj bolj koristnega!

Upam, da se bodo vaše težave rešile v korist vam, kot tudi psičkov.
petraB | 22.06.2010 | 21:13
sramotna je tale vaša nestrpnost do živali...totalno razočarana nad Slovenskimi ljudmi!
Ddam | 17.06.2010 | 08:20
Res ste ubogi, ampak res. Tako kot kmet jamra, ko so mu srne pojedle del pridelka in en drug ker so mu divje svinje zorale njivo, itd. Bi vi vsi vse to postrelali pobili in poklali, tako da ne bi bilo nobene živali več na svetu. Otroci bi pa potem te stvari gledali samo še po televiziji in bi verjeli, da so krave vijolične in mleko raste v tetrapaku..

Malo se zamislite nad svojimi nestrpnimi izjavami. Če se boste hoteli znebiti motečega laježa, se boste morali znebiti lastnika, ne pa živali. In če boste hoteli z zakonom kaj doseči boste morali z zakonom nad lastnike in ne nad živali. Vi bi jih samo še bolj omejevali, po možnosti zakonsko uvedli kastriranje glasilk, tako, da bi bili psi neslišni.

Poznam veliko primerov, ko je pes lajal ure in ure. Ko so ga prestavili v drugo okolje, se je lajanje ustavilo po nekaj dneh in pes laja samo ko kdo pride blizu.

Še vedno sem mnenja, da se da z lastnikom pogovoriti in dogovoriti, da pse prestavi. S tem bodo tudi psi nehali lajati. Pes laja samo in res samo v primeru ko mu kaj ni prav.
Treba je ugotoviti vzrok in ne flikati posledice. 

Ljudje res se obnašate kot v srednjem veku, ko vam kaj ni prav, bi samo glave sekali. Ko pa komu drugemu ni kaj prav glede vas, pa jok in stok, kaki so ljudje.

Najbolj smešna mi je ta, ko pravite, da se psi spravljajo nad vašo perjad in s tem kažejo, da so agresivni. Imeli smo psa, ki je bil najbolj miroljuben na svetu nikomur ni naredil nič žalega, vendar ko je videl kuro se mu je vedno dopadlo, ker je bežala pred njim in včasih je kakšno preveč stisnil za vrat in je bilo konec. Odšteli smo nekaj denarja lastniku in to je to. 

Tudi na moj vrt hodi "srat" sosedov pes in mi ni všeč. Pa kaj bom zdaj lastniku težil, da naj psa evtanazira? Ali naj ga zapre, da se ubogi pes ne bo mogel več prosto gibati? Celo ograjo sem naredil, pa jo prepleza. In kaj naj mu celo strup nastavim? Ne se hecat ljudje, bom pač poštudiral nekaj, da ne bo mogel več čez in rešil zadevo.

Vidim, da je verjetno tudi tukaj nekaj takih, ki zastrupljajo pse, samo zavedati se morate, da se zna zgodit, da zastrupite psa nekomu, ki ni ravno "uravnovešen", pa vam bo dal "pojesti" vabo, ki ste jo nastavili psu...se je že zgodilo! 
Če je lastnik kriv se ne znašajte nad živaljo!

Pa lep pozdrav vsem strpnim in nestrpnim.....

Opredelitev motečega pasjega lajanja kot prekrška

Predlagam opredelitev motečega pasjega lajanja kot prekrška zoper javni red in mir, še zlasti v nočnem času med 22. in 6. uro. Dosedaj je urejeno tako, da žrtve pred motečim lajanjem nismo zakonsko zaščitene.

Zaradi tega bi bilo potrebno nekoliko spremeniti obstoječi Zakon o varstvu javnega reda in miru (ZJRM-1) (Uradni list RS, št. 70/2006 z dne 6. 7. 2006). Dosedanji 8. člen ZJRM-1 govori o povzročanju hrupa s strani človeka, nič pa o povzročanju hrupa s strani živali v lasti človeka.

8. člen

(povzročanje hrupa)

(1) Kdor na nedovoljen način med 22.00 in 6.00 uro moti mir ali počitek ljudi s hrupom in ne gre za nujne interventne-vzdrževalne posege, se kaznuje z globo od 20.000 tolarjev do 50.000 tolarjev.

(2) Kdor z uporabo televizijskega ali radijskega sprejemnika, drugega akustičnega aparata ali akustične naprave ali glasbila moti mir ali počitek ljudi in to ni posledica dovoljene dejavnosti, se kaznuje z globo 25.000 tolarjev.

(3) Pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik ali samostojna podjetnica posameznica (v nadaljnjem besedilu: samostojni podjetnik posameznik) ali posameznik ali posameznica, ki samostojno opravlja dejavnost (v nadaljnjem besedilu: posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost), ki stori prekršek iz prvega ali drugega odstavka tega člena, se kaznuje z globo od 100.000 tolarjev do 600.000 tolarjev.

(4) Odgovorna oseba pravne osebe ali podjetnika posameznika ali posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost, ki zaposluje druge osebe, se za prekršek iz prvega ali drugega odstavka tega člena kaznuje z globo od 50.000 tolarjev do 100.000 tolarjev.

Predlagam spremembo 8. člena ZJRM-1, kot navajam:

8. člen

(povzročanje hrupa)

(1) Kdor na nedovoljen način med 22.00 in 6.00 uro moti mir ali počitek ljudi s hrupom in ne gre za nujne interventne-vzdrževalne posege, se kaznuje z globo od 83,46 EUR do 208,65 EUR.

(2) Imetnika živali, katera med 22.00 in 6.00 uro s ponavljajočim motečim oglašanjem moti mir in počitek ljudi, se kaznuje z z globo 208,65 EUR.

(3) Kdor z uporabo televizijskega ali radijskega sprejemnika, drugega akustičnega aparata ali akustične naprave ali glasbila moti mir ali počitek ljudi in to ni posledica dovoljene dejavnosti, se kaznuje z globo 104,32 EUR.

(4) Pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik ali samostojna podjetnica posameznica (v nadaljnjem besedilu: samostojni podjetnik posameznik) ali posameznik ali posameznica, ki samostojno opravlja dejavnost (v nadaljnjem besedilu: posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost), ki stori prekršek iz prvega ali tretjega odstavka tega člena, se kaznuje z globo od 417,29 EUR do 2503,76 EUR.

(5) Odgovorna oseba pravne osebe ali podjetnika posameznika ali posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost, ki zaposluje druge osebe, se za prekršek iz prvega ali tretjega odstavka tega člena kaznuje z globo od 208,65 EUR do 417,29 EUR.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Odloke, v katerimi imajo pasje lajanje opredeljeno kot prekršek, imajo že sprejete občine Kranjska Gora, Žirovnica, Tržič, Šempeter-Vrtojba, Litija, Kuzma, Vitanje, Štore, Cerknica, Trzin, MO Nova Gorica, Osilnica ter še nekatere druge. Pametno bi bilo torej, da se pasje lajanje kot prekršek sprejme še na državni ravni.


Ključne besede: ZJRM-1, Zakon o varstvu javnega reda in miru, 8. člen, povzročanje hrupa, pasje lajanje, prekršek