Prijava z OpenID Ste pozabili svoje geslo?
  
 
Rss RSS
Dobrodošli v spletnem orodju predlagam.vladi.si.
S svojimi idejami pomagajte Vladi RS in prispevajte k oblikovanju boljših rešitev.
  - Kako deluje?
  - Kaj smem in česa ne?
Zasebni vrtci
 
katja
Predlog poslan 18.02.2010
Z odzivom organa 07.04.2010
Zadnja sprememba 18.02.2010 14:00:28


Bookmark and Share
  Predlog   Število glasov   Odziv pristojnega organa   Komentarji (20)  

Pozdravljeni,

 

predlagam, da se tudi zasebni vrtci sofinancirajo 100% s strani države. To pa zato, ker v javnih vrtcih ni zadostnih prostih mest in, ker vem, da so zasebni vrtci prav tako odlični in, ker s tem, ko se zasebni vrtci financirajo samo 85% do polne cene, tako dodatno udarijo po denarnici predvsem starše otrok, ki dobijo prosto mesto prav v zasebnih vrtcih.

 

Upam na hiter postopek spremembe tega zakona!

 

Hvala!


Ključne besede vrtev, financiranje
Kategorija: Socialne zadeve


Zadnji komentarji:


Feniks | 18.04.2010 | 17:50
Menda bodo zdaj odobrili tudi 50% te vsote babicam in dedkom, ki opravljajo to delo namesto vrtcev. Vsaj takšen je predlog na Poljskem. Sicer pa se strinjam, ne vidim namreč razloga zakaj zasebni vrtci ne bi bili upravičeni do enako visoke vsote. Menim celo, da bi vsaj do dela te vsote bila upravičena katerakoli oseba, ki po sili razmer nadomešča otroku vrtec.
katja | 07.04.2010 | 22:57
Hvala MZŠIŠ-ju! Bo potrebno našo občino dan za dnem vzpodbujat, da bo začela urejati to problematiko s "premajhnimi"  vrtci! V bistvu bi občina vedno morala imeti na razpolago več mest kot pa jih bi potrebovala in ne, da je ravno obratno. Kaj menite vi za našo občino, ki ima na čakalni listi več kot 170 otrok??
yamast | 07.03.2010 | 10:06
Za ker:
 ker je nataliteta resnejša stvar (kdo bo penzije plačeval). Če ni ljudi, ki bi delali, tudi razni skladi ne pomagajo.
Darioc | 23.02.2010 | 10:06
Pozabil sem zapisati pa še to, da se s predlogom absolutno strinjam.
Darioc | 23.02.2010 | 10:02
Odyn: "Proti, ker predlog nima veze z realnostjo. 
Javnih vrtcev ne financira država, temveč ustanovitelj - občina. "

Prosim, da si pred postanjem takšnih komentarjev prej preberete zakon o vrtcih, kajti v njem je namreč zapisano, da občine lahko financirajo zasebne vrtce le 85% ekonomske cene.
Kje pa si prebral/a, da občine lahko kar povprek finacirajo vrtce kakor se jim zljubi mi pa tudi ni jasno. 
Če država smatra, da so zasebni vrtci nek luksuz, ki pa ga je potrebno doplačevati (kljub temu da imajo popolnoma enako ekonomsko ceno kot javni vrtci), pa naj zagotovi, da bodo občine lahko ustrezno povečale kapacitete javnih ustanov. 
Jaz recimo nisem dal otroka v zasebni vrtec zato, ker bi se mi pač tako "zdelo", niti ni ta vrtec najbližje domu (pravzaprav je od prvega javnega vrtca, ki se nahaja le 4km od doma oddaljen kar 15km in to ne v smeri poti v službo), niti službi, ampak je edini, ki je sploh imel prosto mesto za mojega otroka. 
Še enkat ponavljam, da zasebni vrtci niso noben luksuz, kot hočete to nekateri tukaj prikazati, ampak enostavno nimamo kam drugam dati otroka!!!
katja | 19.02.2010 | 23:42
Prosim, da komentirate samo tisti, ki imate otroke :))
Katrin | 20.02.2010 | 01:11
A boste tudi sofinancirali samo tisti, ki imate otroke?
katja | 20.02.2010 | 22:01
:D , kar komentiraj in sofinanciraj.
Odyn | 19.02.2010 | 16:31
Proti, ker predlog nima veze z realnostjo. 
Javnih vrtcev ne financira država, temveč ustanovitelj - občina. Ta že zdaj lahko, če se pokaže potreba, zasebnemu vrtcu, ki izvaja program, ki je enak tistemu v javnih vrtcih, podeli koncesijo. Pa tudi tisti, ki nimajo koncesije, so pod določenimi pogoji lahko sofinancirani iz strani lokalne skupnosti. 100% sofinanciranja pa v slednjem primeru ne podpiram. Konec koncu, če se gredo nek svoj program, pa naj ga v tistem delu še sami financirajo.
katja | 19.02.2010 | 23:40
Sej občina je hčerinska družba države :D
Roman Marguč | 19.02.2010 | 14:07
Popolnoma se strinjam s Katjo. Je pa res žalostno, da država ni v stanju poskrbeti niti za dojenčke in otroke.
KatjaC | 19.02.2010 | 17:53
Za dojenčke in otroke morajo v prvi vrsti poskrbeti starši, država, občine in lokalne skupnosti pa jim morajo pri tem priskočiti na pomoč, tudi z zagotavljanjem zadostnega števila mest v vrtcih. Pri tem ostro nasprotujem sploh kakršnemukoli financiranju zasebnih vrtcev (enako kot je sporno dajanje koncesij zasebnim zdravnikom). Ti naj na trgu konkurirajo s privlačno ponudbo storitev, zgornjo višino storitev pa naj zakonsko omeji država - zato, da zasebniki ne bi navijali cen zavedajoč se, da bodo starši v stiski plačali tudi previsoke zneske. Financiranje zasebnikov se navadno konča tako, da čim večji del denarja pobašejo v žep, otrokom pa dajo slabšo hrano, manj kvalitetne igrače, šparajo na higieni ipd.
katja | 19.02.2010 | 23:42
Aaj, Katja C...verjetno že dolgo od tega, ko si imela otroke v vrtcih? Pri nas je ravno obratno, boljši program, boljša hrana, boljši življenjski pogoji! Pa še nekaj, tudi zdravnici, ki ju obiskujemo sta zasebnici in ju zaradi tega ne doplačujemo...
KatjaC | 22.02.2010 | 20:11
Boljša hrana, pogoji ipd.: torej nadstandard. Ki naj se seveda doplača.

Zdravnic zasebnic ne doplačujete, ker imata očitno koncesijo. In tudi temu nasprotujem. Če  se greš privatnika, bodi le privatnik. V Kanadi npr. niti slučajno ne more zdravnik delati malo kot javni uslužbenec, malo pa kot zasebnik. Ali tako ali drugače, brez pardona. In sistem jim štima 100 na uro.
katja | 23.02.2010 | 08:33
JJJJJJjjajjj Katja. Cena vrtca je enaka, razlika je le koga država več pokriva, tukaj ne govorim o doplačljivosti nadstandarda, govorim le o kvaliteti zasebnega vrtca. In v tem vrtcu imam otroka, ker v svoji občini ni prostih mest v občinskih vrtcih. Pa še nekaj, če je nadpovprečen vpis v občinskih vrtcih, da zmanjkuje prostora, nenormalno povečujejo skupine otrok, torej imajo na eno skupino tudi enkrat več prihodkov, kam pa gre potem ta denar, pa zaradi tega ne povečajo prostora ali pa na novo zaposlijo ljudi?Pa še nekaj, nas primerjati s Kanado?? Hja, tam ne plača vsak zaposlen 60% davkov državi od svojih prihodkov!
KatjaC | 23.02.2010 | 17:52
Še enkrat preberite moj prvi komentar: država, občina ali komurkoli pač že zakonodaja nalaga, naj poskrbi za zadostno število javnih vrtcev, seveda brez večanja števila otrok v skupini. (Čeprav smo v ne tako davni preteklosti zrastli v velikih skupinah v vrtcu, osnovni in srednji šoli: vedno okrog 30. In prav nič nam ni manjkalo, danes pa je vse nekam razvajeno, vzgojitelji in učitelji so brez avtoritete, starši zahtevajo in grozijo z advokati ipd. - seveda pa ne vsi.) 

Čeprav je mimo teme, še pojasnilo: naši dohodki niti približno niso toliko obdavčeni kot navajate, potrebno pa je tudi razlikovati med obremenitvijo, ki jo plača zaposleni, in ono, ki jo plača delodajalec za zaposlenega. Tako mnenje se je razpaslo po državi, temelji pa na izračunu za plače, ki v NETO znesku presegajo 1300 € (15 % zaposlenih). Povprečno znašajo skupaj prispevki delodajalca in delavca (dohodnina   prispevki zpis in zzzs) okrog 45 %, od tega se po obremenitvi, primerjalno z ostalimi članicami EU, slovenski delodajalci uvrščajo na 19.mesto, delavci pa res na 1. mesto v EU. Ampak, ta denar se prerazporeja in ga precejšen delež dobimo nazaj v obliki pokojnin, zdravstvenega varstva, socialnih transferjev (prosim lepo, prihranite mi razlago o požrešni državi, previsokih plačah javnih uslužbencev, razmetavanju javnega denarja itd. - sem dobro osveščena). Lahko se seveda obremenitve znižajo, celo ukinejo, pa ukinimo tudi državo in naj vse regulira trg: vsak naj si sam špara za svojo penzijo, svoje operacije ali druge zdravstvene storitve plačuje iz svoje ga žepa. Pa naj vsak sam tudi plača svojo varuško in naj ne pričakuje solidarnosti ... kako vam kaj diši?
katja | 24.02.2010 | 22:43
Ja Katja, danes so drugi časi...glede davkov pa jaz kar zaupam naši profesorici mag. ekonomije.
KatjaC | 01.03.2010 | 18:37
Kot magistrica ekonomije ima gospa, upam si trditi, krepko nad 1.300 € neto, torej ji je v interesu širiti take polresnične interpretacije v družbi.  Poleg tega pa, draga "katja", vzemite tale moj nasvet kot dobronameren: nikoli, prav nikoli ne zaupajte slepo nikomur, ampak raje preverite še drugje, na internetu, pri znancih, v revijah in časopisju. Za začetek in v zvezi s tem, imate možnost sami narediti izračun plače in vseh obremenitev le-te kar na tejle spletni strani: http://www.racunovodja.com/izracuni/place2010/.

S tem zaključujem to "polemiko".
katja | 01.03.2010 | 20:51
Pred seboj imam obračunski list plače. Prispevki in davki delodajalca in prispevki in davki delavca in vse skupaj je 50%, kje pa je ddv?
Boyzl | 05.03.2010 | 06:57
no, k temu pa je treba prišteti še davek, ki ga je delodajalec plačal, ko je od nekoga pokasiral tisti denar, ki ga potem nakaže za plačo in dajatve, ko prejmem denar in kupim tovornjak kruha pa še davek iz mojega nakupa kruha, potem davek na zaslužek trgovca (podjetja)...
si je kdo izračunal, koliko znese en tak začarani krog za državo?