Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z nezadostno podporo

Preureditev pogojev povračila stroškov brezposlenim

3933 OGLEDOV 25 KOMENTARJEV

Pozdravljeni V naši družbi obstaja nemalo brezposelnih oseb, ki nimajo odprtega bančnega računa, saj je odprtje povezano s stroški (vodenje računa), ki jih mora brezposelna oseba kriti sama, četudi nima prihodkov in četudi so nekatere banke dokapitalizirane in so torej "v državni lasti". Tako oseba brez prihodkov osebnega tekočega bančnega računa preprosto ne more imeti, saj zanj nima sredstev, četudi se v EU "trudijo", da bi to pravico imeli VSI prebivalci EU: ec.europa.eu/news/economy/130516_sl.htm Če je brezposlena oseba za osnovna sredstva in pogoje bivanja odvisna izključno od drugega družinskega člana, ki ima lahko minimalne prihodke, tudi za slednjega predstavlja dodatno odprtje bančnega računa za brezposlenega finančno in pogosto povsem nepotrebno breme, saj ima brezposleni račun odprt praktično brezveze, saj nima prihodkov, ker je brezposelna, zato nekatere brezposelne osebe nimajo osebnega bančnega računa oz. nimajo nikakršnega bančnega računa. Zaradi tega so nekateri brezposleni prikrajšani za pravice, ki jim pripadajo v primeru, da so prijavljeni za ZRSZ (Zavod republike slovenije za zaposlovanje), s čimer je morda kršena celo ustava. ZRSZ v skladu njihovega "načrta zmanjšanja nezaposlenosti" v sloveniji, brezposlene osebe sicer zelo poredko, a vseeno enkrat na dve leti celo povabi na krajše ali daljše obvezno izobraževanje. Ta izobraževanja lahko potekajo v drugem kraju od kraja bivanja brezposelne osebe, kar pomeni, da je brezposlena oseba upravičena do nadomestila stroškov za plačilo prevoza. Torej se ji povrne izključno samo stroške nastale zaradi prevoza na izobraževanje v drugi kraj, ki je oddaljen do določene mere. Pri tem pomanjkljivem povračilu stroškov pa se izpostavijo vsaj 3 problemi: 1. Brezposelne osebe, ki nimajo sredstev, da bi založile za plačilo vožje na izobraževanje v drugem kraju vnaprej, se delavnice oz. izobraževanj v drugem kraju NE morejo udeležiti, saj stroške nastale zaradi vožnje dobijo povrnjene šele naknadno. 2. a) Brezposlene osebe, ki nimajo odprtega bančnega računa (saj je to povezano s stroški), se izobraževanj prav tako NE morejo udeležiti, saj jim ZRSZ stroškov prevoza ne more povrniti, ker nimajo odprtega bančnega računa, saj jim ZRSZ povračilo stroškov lahko nakaže le na osebni tekoči bančni račun. b) Če brezposelne osebe osebnega tekočega bančnega računa nimajo, jim ZRSZ prav tako NE more povrniti stroškov nastalih v primeru, da se udeležijo razgovora za delo v drugem kraju (tudi za to ji, sicer pripada možnost povrnitev stroškov prevoza na razgovor za službo). 3. V kolikor se brezposelne osebe udeležijo izobraževanja, ki lahko traja tudi mesec dni pomeni, da morajo biti temu primerno tudi oblečene in prilagojene okolju v katerem se izobražujejo. V primeru dežja naj bi imele dežnik, da na izobraževanje ne pridejo premočene. V primeru snega toplo obutev in oblačila, da na izobraževanje sploh lahko pridejo, itn. Prav tako je potrebno oblačila prati oz. vzdrževati. Če so brez prihodkov zanje ali za družinskega člana, ki jih vzdržuje tudi stroški vzdrževanja oz. pranja oblačil predstavljajo finančno breme. Kadar se brezposlene osebe udeležijo izobraževanj, ki potekajo v drugem kraju pol dneva ali več, bi verjetno bile upravičene tudi do malice ali pa ostanejo lačne. Vsi stroški razen povrnitve stroškov za prevoz torej slonijo izključno na posameznem brezposelnemu neglede na to ali ta ima kakršnekoli prihodke ali ne, neglede na to ali lahko sredstva založi vnaprej ali ne; ali pa slonijo na družinskemu članu, ki jo vzdžuje, neglede na višino njegovih prihodkov, ki pa so lahko majhni (mislim da je cca. 290 EUR prihodkov na družino skupnost dveh oseb pribl. meja do upravičenosti do socialne podpore na skupnost dveh oseb). - Sistemi minimalnega dohodka - Študija nacionalnih politik www.google.si/url Logično se torej zdi, da v kolikor ZRSZ povrne stroške za prevoz, da povrne tudi stroške za odprtje bančnega računa, ali pa bi za brezposelne bilo odprtje bančnega računa na banki v državni lasti lahko brezplačno, prav tako pa, da sredstva za prevoz na izobraževanje izplača vnaprej, tako da brezposlene osebe niso primorane sredstva za plačilo prevoza, malico, vzdrževanja obleke itn, si izposojati drugot, če si jih sploh lahko. Torej problem je, da se od brezposlenih očitno pričakuje, da bodo imeli odprt bančni račun, četudi za vodenje računa nimajo sredstev in četudi nimajo nikakršnih prihodkov, kakor tudi to, da vnaprej zalagajo sredstva za prevoz na izobraževanja in razgovore za pridobitev dela. Pogosto tudi za printanje in pošiljanje pisnih prošenj za delo. Te morajo kriti izključno z lastnimi sredstvi ali sredstvi drugega družinskega člana v skupnosti. V praksi to pomeni, da mora družinski član, ki brezposelnega vzdržuje, četudi ima minimalni dohodek, ki skupno presega cca. 290 EUR, za brezposelnega kriti vodenje njegovega bančnega računa, tako vnaprejšnje stroške prevoza na izobraževanja in razgovore za delo, ki lahko segajo tudi do 100 EUR ali več, tako stroške za pisemske ovojnice in papir, tako vzdrževanje in kupovanje oblačil in obutve, da se bo brezposelna oseba lahko udeležila izobraževanja, ob vseh drugih stroških, ki jih ima že tako ali tako. - Zato se zdi, da bodisi tisti, ki so pravila povračila stroškov in s tem povezano uzakonili, takšnih življenjskih in tudi vsakodnevnih situacij dejansko NE poznajo in NE razumejo, saj na pobudo brezposelnih oseb kljub zgoraj navedenim podatkom na ZRSZ niso pripravljeni ali pa zakonsko določeno ne smejo brezposelnim osebma plačati vodenje bančnega računa, da bi se lahko udeležile izobraževanj o tem, kako pridobiti delo, ki jim (menda) zakonsko pripada.

PREDLOG VLADI: Torej vladi predlagam, da pogoje brezposelnim organizira tako, da se bodo lahko VSE brezposlene osebe udeležile izobraževanj in ne samo tiste, ki imajo sredstva, da se jih lahko udeležijo. Lep pozdrav

10 glasov

19 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR anekdota 33 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 8. 4. 2014 | 22:10:05

Preureditev pogojev povračila stroškov brezposlenim

Pozdravljeni V naši družbi obstaja nemalo brezposelnih oseb, ki nimajo odprtega bančnega računa, saj je odprtje povezano s stroški (vodenje računa), ki jih mora brezposelna oseba kriti sama, četudi nima prihodkov in četudi so nekatere banke dokapitalizirane in so torej "v državni lasti". Tako oseba brez prihodkov osebnega tekočega bančnega računa preprosto ne more imeti, saj zanj nima sredstev, četudi se v EU "trudijo", da bi to pravico imeli VSI prebivalci EU: ec.europa.eu/news/economy/130516_sl.htm Če je brezposlena oseba za osnovna sredstva in pogoje bivanja odvisna izključno od drugega družinskega člana, ki ima lahko minimalne prihodke, tudi za slednjega predstavlja dodatno odprtje bančnega računa za brezposlenega finančno in pogosto povsem nepotrebno breme, saj ima brezposleni račun odprt praktično brezveze, saj nima prihodkov, ker je brezposelna, zato nekatere brezposelne osebe nimajo osebnega bančnega računa oz. nimajo nikakršnega bančnega računa. Zaradi tega so nekateri brezposleni prikrajšani za pravice, ki jim pripadajo v primeru, da so prijavljeni za ZRSZ (Zavod republike slovenije za zaposlovanje), s čimer je morda kršena celo ustava. ZRSZ v skladu njihovega "načrta zmanjšanja nezaposlenosti" v sloveniji, brezposlene osebe sicer zelo poredko, a vseeno enkrat na dve leti celo povabi na krajše ali daljše obvezno izobraževanje. Ta izobraževanja lahko potekajo v drugem kraju od kraja bivanja brezposelne osebe, kar pomeni, da je brezposlena oseba upravičena do nadomestila stroškov za plačilo prevoza. Torej se ji povrne izključno samo stroške nastale zaradi prevoza na izobraževanje v drugi kraj, ki je oddaljen do določene mere. Pri tem pomanjkljivem povračilu stroškov pa se izpostavijo vsaj 3 problemi: 1. Brezposelne osebe, ki nimajo sredstev, da bi založile za plačilo vožje na izobraževanje v drugem kraju vnaprej, se delavnice oz. izobraževanj v drugem kraju NE morejo udeležiti, saj stroške nastale zaradi vožnje dobijo povrnjene šele naknadno. 2. a) Brezposlene osebe, ki nimajo odprtega bančnega računa (saj je to povezano s stroški), se izobraževanj prav tako NE morejo udeležiti, saj jim ZRSZ stroškov prevoza ne more povrniti, ker nimajo odprtega bančnega računa, saj jim ZRSZ povračilo stroškov lahko nakaže le na osebni tekoči bančni račun. b) Če brezposelne osebe osebnega tekočega bančnega računa nimajo, jim ZRSZ prav tako NE more povrniti stroškov nastalih v primeru, da se udeležijo razgovora za delo v drugem kraju (tudi za to ji, sicer pripada možnost povrnitev stroškov prevoza na razgovor za službo). 3. V kolikor se brezposelne osebe udeležijo izobraževanja, ki lahko traja tudi mesec dni pomeni, da morajo biti temu primerno tudi oblečene in prilagojene okolju v katerem se izobražujejo. V primeru dežja naj bi imele dežnik, da na izobraževanje ne pridejo premočene. V primeru snega toplo obutev in oblačila, da na izobraževanje sploh lahko pridejo, itn. Prav tako je potrebno oblačila prati oz. vzdrževati. Če so brez prihodkov zanje ali za družinskega člana, ki jih vzdržuje tudi stroški vzdrževanja oz. pranja oblačil predstavljajo finančno breme. Kadar se brezposlene osebe udeležijo izobraževanj, ki potekajo v drugem kraju pol dneva ali več, bi verjetno bile upravičene tudi do malice ali pa ostanejo lačne. Vsi stroški razen povrnitve stroškov za prevoz torej slonijo izključno na posameznem brezposelnemu neglede na to ali ta ima kakršnekoli prihodke ali ne, neglede na to ali lahko sredstva založi vnaprej ali ne; ali pa slonijo na družinskemu članu, ki jo vzdžuje, neglede na višino njegovih prihodkov, ki pa so lahko minimalni (290 EUR - pribl. meja do upravičenosti do socialne podpore na skupnost dveh oseb). Logično se torej zdi, da v kolikor ZRSZ povrne stroške za prevoz, da povrne tudi stroške za odprtje bančnega računa, ali pa bi za brezposelne bilo odprtje bančnega računa na banki v državni lasti lahko brezplačno, prav tako pa, da sredstva za prevoz na izobraževanje izplača vnaprej, tako da brezposlene osebe niso primorane sredstva za plačilo prevoza, malico, vzdrževanja obleke itn, si izposojati drugot, če si jih sploh lahko. Torej problem je, da se od brezposlenih očitno pričakuje, da bodo imeli odprt bančni račun, četudi za vodenje računa nimajo sredstev in četudi nimajo nikakršnih prihodkov, kakor tudi to, da vnaprej zalagajo sredstva za prevoz na izobraževanja in razgovore za pridobitev dela. Pogosto tudi za printanje in pošiljanje pisnih prošenj za delo. Te morajo kriti izključno z lastnimi sredstvi ali sredstvi drugega družinskega člana v skupnosti. V praksi to pomeni, da mora družinski član, ki brezposelnega vzdržuje, četudi ima minimalni dohodek, ki skupno presega cca. 290 EUR, za brezposelnega kriti vodenje njegovega bančnega računa, tako vnaprejšnje stroške prevoza na izobraževanja in razgovore za delo, ki lahko segajo tudi do 100 EUR ali več, tako stroške za pisemske ovojnice in papir, tako vzdrževanje in kupovanje oblačil in obutve, da se bo brezposelna oseba lahko udeležila izobraževanja, ob vseh drugih stroških, ki jih ima že tako ali tako. - Zato se zdi, da bodisi tisti, ki so pravila povračila stroškov in s tem povezano uzakonili, takšnih življenjskih in tudi vsakodnevnih situacij dejansko NE poznajo in NE razumejo, saj na pobudo brezposelnih oseb kljub zgoraj navedenim podatkom na ZRSZ niso pripravljeni ali pa zakonsko določeno ne smejo brezposelnim osebma plačati vodenje bančnega računa, da bi se lahko udeležile izobraževanj o tem, kako pridobiti delo, ki jim (menda) zakonsko pripada. Torej VLADI PREDLAGAM, da pogoje brezposelnim organizira tako, da se bodo lahko VSE brezposlene osebe udeležile izobraževanj in ne samo tiste, ki imajo sredstva, da se jih lahko udeležijo. Lep pozdrav

Verzija predloga z dne, 8. 4. 2014 | 22:20:23

Preureditev-sprememba pogojev povračila stroškov brezposlenim

Pozdravljeni V naši družbi obstaja nemalo brezposelnih oseb, ki nimajo odprtega bančnega računa, saj je odprtje povezano s stroški (vodenje računa), ki jih mora brezposelna oseba kriti sama, četudi nima prihodkov in četudi so nekatere banke dokapitalizirane in so torej "v državni lasti". Tako oseba brez prihodkov osebnega tekočega bančnega računa preprosto ne more imeti, saj zanj nima sredstev, četudi se v EU "trudijo", da bi to pravico imeli VSI prebivalci EU: ec.europa.eu/news/economy/130516_sl.htm Če je brezposlena oseba za osnovna sredstva in pogoje bivanja odvisna izključno od drugega družinskega člana, ki ima lahko minimalne prihodke, tudi za slednjega predstavlja dodatno odprtje bančnega računa za brezposlenega finančno in pogosto povsem nepotrebno breme, saj ima brezposleni račun odprt praktično brezveze, saj nima prihodkov, ker je brezposelna, zato nekatere brezposelne osebe nimajo osebnega bančnega računa oz. nimajo nikakršnega bančnega računa. Zaradi tega so nekateri brezposleni prikrajšani za pravice, ki jim pripadajo v primeru, da so prijavljeni za ZRSZ (Zavod republike slovenije za zaposlovanje), s čimer je morda kršena celo ustava. ZRSZ v skladu njihovega "načrta zmanjšanja nezaposlenosti" v sloveniji, brezposlene osebe sicer zelo poredko, a vseeno enkrat na dve leti celo povabi na krajše ali daljše obvezno izobraževanje. Ta izobraževanja lahko potekajo v drugem kraju od kraja bivanja brezposelne osebe, kar pomeni, da je brezposlena oseba upravičena do nadomestila stroškov za plačilo prevoza. Torej se ji povrne izključno samo stroške nastale zaradi prevoza na izobraževanje v drugi kraj, ki je oddaljen do določene mere. Pri tem pomanjkljivem povračilu stroškov pa se izpostavijo vsaj 3 problemi: 1. Brezposelne osebe, ki nimajo sredstev, da bi založile za plačilo vožje na izobraževanje v drugem kraju vnaprej, se delavnice oz. izobraževanj v drugem kraju NE morejo udeležiti, saj stroške nastale zaradi vožnje dobijo povrnjene šele naknadno. 2. a) Brezposlene osebe, ki nimajo odprtega bančnega računa (saj je to povezano s stroški), se izobraževanj prav tako NE morejo udeležiti, saj jim ZRSZ stroškov prevoza ne more povrniti, ker nimajo odprtega bančnega računa, saj jim ZRSZ povračilo stroškov lahko nakaže le na osebni tekoči bančni račun. b) Če brezposelne osebe osebnega tekočega bančnega računa nimajo, jim ZRSZ prav tako NE more povrniti stroškov nastalih v primeru, da se udeležijo razgovora za delo v drugem kraju (tudi za to ji, sicer pripada možnost povrnitev stroškov prevoza na razgovor za službo). 3. V kolikor se brezposelne osebe udeležijo izobraževanja, ki lahko traja tudi mesec dni pomeni, da morajo biti temu primerno tudi oblečene in prilagojene okolju v katerem se izobražujejo. V primeru dežja naj bi imele dežnik, da na izobraževanje ne pridejo premočene. V primeru snega toplo obutev in oblačila, da na izobraževanje sploh lahko pridejo, itn. Prav tako je potrebno oblačila prati oz. vzdrževati. Če so brez prihodkov zanje ali za družinskega člana, ki jih vzdržuje tudi stroški vzdrževanja oz. pranja oblačil predstavljajo finančno breme. Kadar se brezposlene osebe udeležijo izobraževanj, ki potekajo v drugem kraju pol dneva ali več, bi verjetno bile upravičene tudi do malice ali pa ostanejo lačne. Vsi stroški razen povrnitve stroškov za prevoz torej slonijo izključno na posameznem brezposelnemu neglede na to ali ta ima kakršnekoli prihodke ali ne, neglede na to ali lahko sredstva založi vnaprej ali ne; ali pa slonijo na družinskemu članu, ki jo vzdžuje, neglede na višino njegovih prihodkov, ki pa so lahko minimalni (290 EUR - pribl. meja do upravičenosti do socialne podpore na skupnost dveh oseb). Logično se torej zdi, da v kolikor ZRSZ povrne stroške za prevoz, da povrne tudi stroške za odprtje bančnega računa, ali pa bi za brezposelne bilo odprtje bančnega računa na banki v državni lasti lahko brezplačno, prav tako pa, da sredstva za prevoz na izobraževanje izplača vnaprej, tako da brezposlene osebe niso primorane sredstva za plačilo prevoza, malico, vzdrževanja obleke itn, si izposojati drugot, če si jih sploh lahko. Torej problem je, da se od brezposlenih očitno pričakuje, da bodo imeli odprt bančni račun, četudi za vodenje računa nimajo sredstev in četudi nimajo nikakršnih prihodkov, kakor tudi to, da vnaprej zalagajo sredstva za prevoz na izobraževanja in razgovore za pridobitev dela. Pogosto tudi za printanje in pošiljanje pisnih prošenj za delo. Te morajo kriti izključno z lastnimi sredstvi ali sredstvi drugega družinskega člana v skupnosti. V praksi to pomeni, da mora družinski član, ki brezposelnega vzdržuje, četudi ima minimalni dohodek, ki skupno presega cca. 290 EUR, za brezposelnega kriti vodenje njegovega bančnega računa, tako vnaprejšnje stroške prevoza na izobraževanja in razgovore za delo, ki lahko segajo tudi do 100 EUR ali več, tako stroške za pisemske ovojnice in papir, tako vzdrževanje in kupovanje oblačil in obutve, da se bo brezposelna oseba lahko udeležila izobraževanja, ob vseh drugih stroških, ki jih ima že tako ali tako. - Zato se zdi, da bodisi tisti, ki so pravila povračila stroškov in s tem povezano uzakonili, takšnih življenjskih in tudi vsakodnevnih situacij dejansko NE poznajo in NE razumejo, saj na pobudo brezposelnih oseb kljub zgoraj navedenim podatkom na ZRSZ niso pripravljeni ali pa zakonsko določeno ne smejo brezposelnim osebma plačati vodenje bančnega računa, da bi se lahko udeležile izobraževanj o tem, kako pridobiti delo, ki jim (menda) zakonsko pripada.

PREDLOG VLADI: Torej vladi predlagam, da pogoje brezposelnim organizira tako, da se bodo lahko VSE brezposlene osebe udeležile izobraževanj in ne samo tiste, ki imajo sredstva, da se jih lahko udeležijo. Lep pozdrav

Verzija predloga z dne, 8. 4. 2014 | 22:26:18

Preureditev-sprememba pogojev povračila stroškov brezposlenim

Pozdravljeni V naši družbi obstaja nemalo brezposelnih oseb, ki nimajo odprtega bančnega računa, saj je odprtje povezano s stroški (vodenje računa), ki jih mora brezposelna oseba kriti sama, četudi nima prihodkov in četudi so nekatere banke dokapitalizirane in so torej "v državni lasti". Tako oseba brez prihodkov osebnega tekočega bančnega računa preprosto ne more imeti, saj zanj nima sredstev, četudi se v EU "trudijo", da bi to pravico imeli VSI prebivalci EU: ec.europa.eu/news/economy/130516_sl.htm Če je brezposlena oseba za osnovna sredstva in pogoje bivanja odvisna izključno od drugega družinskega člana, ki ima lahko minimalne prihodke, tudi za slednjega predstavlja dodatno odprtje bančnega računa za brezposlenega finančno in pogosto povsem nepotrebno breme, saj ima brezposleni račun odprt praktično brezveze, saj nima prihodkov, ker je brezposelna, zato nekatere brezposelne osebe nimajo osebnega bančnega računa oz. nimajo nikakršnega bančnega računa. Zaradi tega so nekateri brezposleni prikrajšani za pravice, ki jim pripadajo v primeru, da so prijavljeni za ZRSZ (Zavod republike slovenije za zaposlovanje), s čimer je morda kršena celo ustava. ZRSZ v skladu njihovega "načrta zmanjšanja nezaposlenosti" v sloveniji, brezposlene osebe sicer zelo poredko, a vseeno enkrat na dve leti celo povabi na krajše ali daljše obvezno izobraževanje. Ta izobraževanja lahko potekajo v drugem kraju od kraja bivanja brezposelne osebe, kar pomeni, da je brezposlena oseba upravičena do nadomestila stroškov za plačilo prevoza. Torej se ji povrne izključno samo stroške nastale zaradi prevoza na izobraževanje v drugi kraj, ki je oddaljen do določene mere. Pri tem pomanjkljivem povračilu stroškov pa se izpostavijo vsaj 3 problemi: 1. Brezposelne osebe, ki nimajo sredstev, da bi založile za plačilo vožje na izobraževanje v drugem kraju vnaprej, se delavnice oz. izobraževanj v drugem kraju NE morejo udeležiti, saj stroške nastale zaradi vožnje dobijo povrnjene šele naknadno. 2. a) Brezposlene osebe, ki nimajo odprtega bančnega računa (saj je to povezano s stroški), se izobraževanj prav tako NE morejo udeležiti, saj jim ZRSZ stroškov prevoza ne more povrniti, ker nimajo odprtega bančnega računa, saj jim ZRSZ povračilo stroškov lahko nakaže le na osebni tekoči bančni račun. b) Če brezposelne osebe osebnega tekočega bančnega računa nimajo, jim ZRSZ prav tako NE more povrniti stroškov nastalih v primeru, da se udeležijo razgovora za delo v drugem kraju (tudi za to ji, sicer pripada možnost povrnitev stroškov prevoza na razgovor za službo). 3. V kolikor se brezposelne osebe udeležijo izobraževanja, ki lahko traja tudi mesec dni pomeni, da morajo biti temu primerno tudi oblečene in prilagojene okolju v katerem se izobražujejo. V primeru dežja naj bi imele dežnik, da na izobraževanje ne pridejo premočene. V primeru snega toplo obutev in oblačila, da na izobraževanje sploh lahko pridejo, itn. Prav tako je potrebno oblačila prati oz. vzdrževati. Če so brez prihodkov zanje ali za družinskega člana, ki jih vzdržuje tudi stroški vzdrževanja oz. pranja oblačil predstavljajo finančno breme. Kadar se brezposlene osebe udeležijo izobraževanj, ki potekajo v drugem kraju pol dneva ali več, bi verjetno bile upravičene tudi do malice ali pa ostanejo lačne. Vsi stroški razen povrnitve stroškov za prevoz torej slonijo izključno na posameznem brezposelnemu neglede na to ali ta ima kakršnekoli prihodke ali ne, neglede na to ali lahko sredstva založi vnaprej ali ne; ali pa slonijo na družinskemu članu, ki jo vzdžuje, neglede na višino njegovih prihodkov, ki pa so lahko minimalni (390 EUR prihodkov na družino skupnost dveh oseb, je pribl. meja do upravičenosti do socialne podpore na skupnost dveh oseb; 3 članska družinam cca. 450 EUR. 4 članska cca. 500 EUR, itn...).

Torej,če so vaši dohodki večji kot jih kaže ta tabela,niste upravičeni do denarne pomoči.Lahko pa poskusite z enkratno pomočjo.Če imate 3 ali 4 otroke potem dobite tudi 1x letno denar za veliko družino Logično se torej zdi, da v kolikor ZRSZ povrne stroške za prevoz, da povrne tudi stroške za odprtje bančnega računa, ali pa bi za brezposelne bilo odprtje bančnega računa na banki v državni lasti lahko brezplačno, prav tako pa, da sredstva za prevoz na izobraževanje izplača vnaprej, tako da brezposlene osebe niso primorane sredstva za plačilo prevoza, malico, vzdrževanja obleke itn, si izposojati drugot, če si jih sploh lahko. Torej problem je, da se od brezposlenih očitno pričakuje, da bodo imeli odprt bančni račun, četudi za vodenje računa nimajo sredstev in četudi nimajo nikakršnih prihodkov, kakor tudi to, da vnaprej zalagajo sredstva za prevoz na izobraževanja in razgovore za pridobitev dela. Pogosto tudi za printanje in pošiljanje pisnih prošenj za delo. Te morajo kriti izključno z lastnimi sredstvi ali sredstvi drugega družinskega člana v skupnosti. V praksi to pomeni, da mora družinski član, ki brezposelnega vzdržuje, četudi ima minimalni dohodek, ki skupno presega cca. 390 EUR, za brezposelnega kriti vodenje njegovega bančnega računa, tako vnaprejšnje stroške prevoza na izobraževanja in razgovore za delo, ki lahko segajo tudi do 100 EUR ali več, tako stroške za pisemske ovojnice in papir, tako vzdrževanje in kupovanje oblačil in obutve, da se bo brezposelna oseba lahko udeležila izobraževanja, ob vseh drugih stroških, ki jih ima že tako ali tako. - Zato se zdi, da bodisi tisti, ki so pravila povračila stroškov in s tem povezano uzakonili, takšnih življenjskih in tudi vsakodnevnih situacij dejansko NE poznajo in NE razumejo, saj na pobudo brezposelnih oseb kljub zgoraj navedenim podatkom na ZRSZ niso pripravljeni ali pa zakonsko določeno ne smejo brezposelnim osebma plačati vodenje bančnega računa, da bi se lahko udeležile izobraževanj o tem, kako pridobiti delo, ki jim (menda) zakonsko pripada.

PREDLOG VLADI: Torej vladi predlagam, da pogoje brezposelnim organizira tako, da se bodo lahko VSE brezposlene osebe udeležile izobraževanj in ne samo tiste, ki imajo sredstva, da se jih lahko udeležijo. Lep pozdrav

Verzija predloga z dne, 8. 4. 2014 | 22:28:02

Preureditev-sprememba pogojev povračila stroškov brezposlenim

Pozdravljeni V naši družbi obstaja nemalo brezposelnih oseb, ki nimajo odprtega bančnega računa, saj je odprtje povezano s stroški (vodenje računa), ki jih mora brezposelna oseba kriti sama, četudi nima prihodkov in četudi so nekatere banke dokapitalizirane in so torej "v državni lasti". Tako oseba brez prihodkov osebnega tekočega bančnega računa preprosto ne more imeti, saj zanj nima sredstev, četudi se v EU "trudijo", da bi to pravico imeli VSI prebivalci EU: ec.europa.eu/news/economy/130516_sl.htm Če je brezposlena oseba za osnovna sredstva in pogoje bivanja odvisna izključno od drugega družinskega člana, ki ima lahko minimalne prihodke, tudi za slednjega predstavlja dodatno odprtje bančnega računa za brezposlenega finančno in pogosto povsem nepotrebno breme, saj ima brezposleni račun odprt praktično brezveze, saj nima prihodkov, ker je brezposelna, zato nekatere brezposelne osebe nimajo osebnega bančnega računa oz. nimajo nikakršnega bančnega računa. Zaradi tega so nekateri brezposleni prikrajšani za pravice, ki jim pripadajo v primeru, da so prijavljeni za ZRSZ (Zavod republike slovenije za zaposlovanje), s čimer je morda kršena celo ustava. ZRSZ v skladu njihovega "načrta zmanjšanja nezaposlenosti" v sloveniji, brezposlene osebe sicer zelo poredko, a vseeno enkrat na dve leti celo povabi na krajše ali daljše obvezno izobraževanje. Ta izobraževanja lahko potekajo v drugem kraju od kraja bivanja brezposelne osebe, kar pomeni, da je brezposlena oseba upravičena do nadomestila stroškov za plačilo prevoza. Torej se ji povrne izključno samo stroške nastale zaradi prevoza na izobraževanje v drugi kraj, ki je oddaljen do določene mere. Pri tem pomanjkljivem povračilu stroškov pa se izpostavijo vsaj 3 problemi: 1. Brezposelne osebe, ki nimajo sredstev, da bi založile za plačilo vožje na izobraževanje v drugem kraju vnaprej, se delavnice oz. izobraževanj v drugem kraju NE morejo udeležiti, saj stroške nastale zaradi vožnje dobijo povrnjene šele naknadno. 2. a) Brezposlene osebe, ki nimajo odprtega bančnega računa (saj je to povezano s stroški), se izobraževanj prav tako NE morejo udeležiti, saj jim ZRSZ stroškov prevoza ne more povrniti, ker nimajo odprtega bančnega računa, saj jim ZRSZ povračilo stroškov lahko nakaže le na osebni tekoči bančni račun. b) Če brezposelne osebe osebnega tekočega bančnega računa nimajo, jim ZRSZ prav tako NE more povrniti stroškov nastalih v primeru, da se udeležijo razgovora za delo v drugem kraju (tudi za to ji, sicer pripada možnost povrnitev stroškov prevoza na razgovor za službo). 3. V kolikor se brezposelne osebe udeležijo izobraževanja, ki lahko traja tudi mesec dni pomeni, da morajo biti temu primerno tudi oblečene in prilagojene okolju v katerem se izobražujejo. V primeru dežja naj bi imele dežnik, da na izobraževanje ne pridejo premočene. V primeru snega toplo obutev in oblačila, da na izobraževanje sploh lahko pridejo, itn. Prav tako je potrebno oblačila prati oz. vzdrževati. Če so brez prihodkov zanje ali za družinskega člana, ki jih vzdržuje tudi stroški vzdrževanja oz. pranja oblačil predstavljajo finančno breme. Kadar se brezposlene osebe udeležijo izobraževanj, ki potekajo v drugem kraju pol dneva ali več, bi verjetno bile upravičene tudi do malice ali pa ostanejo lačne. Vsi stroški razen povrnitve stroškov za prevoz torej slonijo izključno na posameznem brezposelnemu neglede na to ali ta ima kakršnekoli prihodke ali ne, neglede na to ali lahko sredstva založi vnaprej ali ne; ali pa slonijo na družinskemu članu, ki jo vzdžuje, neglede na višino njegovih prihodkov, ki pa so lahko minimalni (390 EUR prihodkov na družino skupnost dveh oseb, je pribl. meja do upravičenosti do socialne podpore na skupnost dveh oseb; 3 članska družinam cca. 450 EUR prihodkov do upravičenosti. 4 članska cca. 500 EUR prihodkov do upravičenosti, itn...).

Torej,če so vaši dohodki večji kot jih kaže ta tabela,niste upravičeni do denarne pomoči.Lahko pa poskusite z enkratno pomočjo.Če imate 3 ali 4 otroke potem dobite tudi 1x letno denar za veliko družino Logično se torej zdi, da v kolikor ZRSZ povrne stroške za prevoz, da povrne tudi stroške za odprtje bančnega računa, ali pa bi za brezposelne bilo odprtje bančnega računa na banki v državni lasti lahko brezplačno, prav tako pa, da sredstva za prevoz na izobraževanje izplača vnaprej, tako da brezposlene osebe niso primorane sredstva za plačilo prevoza, malico, vzdrževanja obleke itn, si izposojati drugot, če si jih sploh lahko. Torej problem je, da se od brezposlenih očitno pričakuje, da bodo imeli odprt bančni račun, četudi za vodenje računa nimajo sredstev in četudi nimajo nikakršnih prihodkov, kakor tudi to, da vnaprej zalagajo sredstva za prevoz na izobraževanja in razgovore za pridobitev dela. Pogosto tudi za printanje in pošiljanje pisnih prošenj za delo. Te morajo kriti izključno z lastnimi sredstvi ali sredstvi drugega družinskega člana v skupnosti. V praksi to pomeni, da mora družinski član, ki brezposelnega vzdržuje, četudi ima minimalni dohodek, ki skupno presega cca. 390 EUR, za brezposelnega kriti vodenje njegovega bančnega računa, tako vnaprejšnje stroške prevoza na izobraževanja in razgovore za delo, ki lahko segajo tudi do 100 EUR ali več, tako stroške za pisemske ovojnice in papir, tako vzdrževanje in kupovanje oblačil in obutve, da se bo brezposelna oseba lahko udeležila izobraževanja, ob vseh drugih stroških, ki jih ima že tako ali tako. - Zato se zdi, da bodisi tisti, ki so pravila povračila stroškov in s tem povezano uzakonili, takšnih življenjskih in tudi vsakodnevnih situacij dejansko NE poznajo in NE razumejo, saj na pobudo brezposelnih oseb kljub zgoraj navedenim podatkom na ZRSZ niso pripravljeni ali pa zakonsko določeno ne smejo brezposelnim osebma plačati vodenje bančnega računa, da bi se lahko udeležile izobraževanj o tem, kako pridobiti delo, ki jim (menda) zakonsko pripada.

PREDLOG VLADI: Torej vladi predlagam, da pogoje brezposelnim organizira tako, da se bodo lahko VSE brezposlene osebe udeležile izobraževanj in ne samo tiste, ki imajo sredstva, da se jih lahko udeležijo. Lep pozdrav

Verzija predloga z dne, 8. 4. 2014 | 22:38:39

Preureditev-sprememba pogojev povračila stroškov brezposlenim

Pozdravljeni V naši družbi obstaja nemalo brezposelnih oseb, ki nimajo odprtega bančnega računa, saj je odprtje povezano s stroški (vodenje računa), ki jih mora brezposelna oseba kriti sama, četudi nima prihodkov in četudi so nekatere banke dokapitalizirane in so torej "v državni lasti". Tako oseba brez prihodkov osebnega tekočega bančnega računa preprosto ne more imeti, saj zanj nima sredstev, četudi se v EU "trudijo", da bi to pravico imeli VSI prebivalci EU: ec.europa.eu/news/economy/130516_sl.htm Če je brezposlena oseba za osnovna sredstva in pogoje bivanja odvisna izključno od drugega družinskega člana, ki ima lahko minimalne prihodke, tudi za slednjega predstavlja dodatno odprtje bančnega računa za brezposlenega finančno in pogosto povsem nepotrebno breme, saj ima brezposleni račun odprt praktično brezveze, saj nima prihodkov, ker je brezposelna, zato nekatere brezposelne osebe nimajo osebnega bančnega računa oz. nimajo nikakršnega bančnega računa. Zaradi tega so nekateri brezposleni prikrajšani za pravice, ki jim pripadajo v primeru, da so prijavljeni za ZRSZ (Zavod republike slovenije za zaposlovanje), s čimer je morda kršena celo ustava. ZRSZ v skladu njihovega "načrta zmanjšanja nezaposlenosti" v sloveniji, brezposlene osebe sicer zelo poredko, a vseeno enkrat na dve leti celo povabi na krajše ali daljše obvezno izobraževanje. Ta izobraževanja lahko potekajo v drugem kraju od kraja bivanja brezposelne osebe, kar pomeni, da je brezposlena oseba upravičena do nadomestila stroškov za plačilo prevoza. Torej se ji povrne izključno samo stroške nastale zaradi prevoza na izobraževanje v drugi kraj, ki je oddaljen do določene mere. Pri tem pomanjkljivem povračilu stroškov pa se izpostavijo vsaj 3 problemi: 1. Brezposelne osebe, ki nimajo sredstev, da bi založile za plačilo vožje na izobraževanje v drugem kraju vnaprej, se delavnice oz. izobraževanj v drugem kraju NE morejo udeležiti, saj stroške nastale zaradi vožnje dobijo povrnjene šele naknadno. 2. a) Brezposlene osebe, ki nimajo odprtega bančnega računa (saj je to povezano s stroški), se izobraževanj prav tako NE morejo udeležiti, saj jim ZRSZ stroškov prevoza ne more povrniti, ker nimajo odprtega bančnega računa, saj jim ZRSZ povračilo stroškov lahko nakaže le na osebni tekoči bančni račun. b) Če brezposelne osebe osebnega tekočega bančnega računa nimajo, jim ZRSZ prav tako NE more povrniti stroškov nastalih v primeru, da se udeležijo razgovora za delo v drugem kraju (tudi za to ji, sicer pripada možnost povrnitev stroškov prevoza na razgovor za službo). 3. V kolikor se brezposelne osebe udeležijo izobraževanja, ki lahko traja tudi mesec dni pomeni, da morajo biti temu primerno tudi oblečene in prilagojene okolju v katerem se izobražujejo. V primeru dežja naj bi imele dežnik, da na izobraževanje ne pridejo premočene. V primeru snega toplo obutev in oblačila, da na izobraževanje sploh lahko pridejo, itn. Prav tako je potrebno oblačila prati oz. vzdrževati. Če so brez prihodkov zanje ali za družinskega člana, ki jih vzdržuje tudi stroški vzdrževanja oz. pranja oblačil predstavljajo finančno breme. Kadar se brezposlene osebe udeležijo izobraževanj, ki potekajo v drugem kraju pol dneva ali več, bi verjetno bile upravičene tudi do malice ali pa ostanejo lačne. Vsi stroški razen povrnitve stroškov za prevoz torej slonijo izključno na posameznem brezposelnemu neglede na to ali ta ima kakršnekoli prihodke ali ne, neglede na to ali lahko sredstva založi vnaprej ali ne; ali pa slonijo na družinskemu članu, ki jo vzdžuje, neglede na višino njegovih prihodkov, ki pa so lahko majhni (mislim da je 290 EUR ali 390 EUR prihodkov na družino skupnost dveh oseb pribl. meja do upravičenosti do socialne podpore na skupnost dveh oseb).

Torej,če so vaši dohodki večji kot jih kaže ta tabela,niste upravičeni do denarne pomoči.Lahko pa poskusite z enkratno pomočjo.Če imate 3 ali 4 otroke potem dobite tudi 1x letno denar za veliko družino Logično se torej zdi, da v kolikor ZRSZ povrne stroške za prevoz, da povrne tudi stroške za odprtje bančnega računa, ali pa bi za brezposelne bilo odprtje bančnega računa na banki v državni lasti lahko brezplačno, prav tako pa, da sredstva za prevoz na izobraževanje izplača vnaprej, tako da brezposlene osebe niso primorane sredstva za plačilo prevoza, malico, vzdrževanja obleke itn, si izposojati drugot, če si jih sploh lahko. Torej problem je, da se od brezposlenih očitno pričakuje, da bodo imeli odprt bančni račun, četudi za vodenje računa nimajo sredstev in četudi nimajo nikakršnih prihodkov, kakor tudi to, da vnaprej zalagajo sredstva za prevoz na izobraževanja in razgovore za pridobitev dela. Pogosto tudi za printanje in pošiljanje pisnih prošenj za delo. Te morajo kriti izključno z lastnimi sredstvi ali sredstvi drugega družinskega člana v skupnosti. V praksi to pomeni, da mora družinski član, ki brezposelnega vzdržuje, četudi ima minimalni dohodek, ki skupno presega cca. 390 EUR, za brezposelnega kriti vodenje njegovega bančnega računa, tako vnaprejšnje stroške prevoza na izobraževanja in razgovore za delo, ki lahko segajo tudi do 100 EUR ali več, tako stroške za pisemske ovojnice in papir, tako vzdrževanje in kupovanje oblačil in obutve, da se bo brezposelna oseba lahko udeležila izobraževanja, ob vseh drugih stroških, ki jih ima že tako ali tako. - Zato se zdi, da bodisi tisti, ki so pravila povračila stroškov in s tem povezano uzakonili, takšnih življenjskih in tudi vsakodnevnih situacij dejansko NE poznajo in NE razumejo, saj na pobudo brezposelnih oseb kljub zgoraj navedenim podatkom na ZRSZ niso pripravljeni ali pa zakonsko določeno ne smejo brezposelnim osebma plačati vodenje bančnega računa, da bi se lahko udeležile izobraževanj o tem, kako pridobiti delo, ki jim (menda) zakonsko pripada.

PREDLOG VLADI: Torej vladi predlagam, da pogoje brezposelnim organizira tako, da se bodo lahko VSE brezposlene osebe udeležile izobraževanj in ne samo tiste, ki imajo sredstva, da se jih lahko udeležijo. Lep pozdrav

Verzija predloga z dne, 8. 4. 2014 | 22:42:04

Preureditev-sprememba pogojev povračila stroškov brezposlenim

Pozdravljeni V naši družbi obstaja nemalo brezposelnih oseb, ki nimajo odprtega bančnega računa, saj je odprtje povezano s stroški (vodenje računa), ki jih mora brezposelna oseba kriti sama, četudi nima prihodkov in četudi so nekatere banke dokapitalizirane in so torej "v državni lasti". Tako oseba brez prihodkov osebnega tekočega bančnega računa preprosto ne more imeti, saj zanj nima sredstev, četudi se v EU "trudijo", da bi to pravico imeli VSI prebivalci EU: ec.europa.eu/news/economy/130516_sl.htm Če je brezposlena oseba za osnovna sredstva in pogoje bivanja odvisna izključno od drugega družinskega člana, ki ima lahko minimalne prihodke, tudi za slednjega predstavlja dodatno odprtje bančnega računa za brezposlenega finančno in pogosto povsem nepotrebno breme, saj ima brezposleni račun odprt praktično brezveze, saj nima prihodkov, ker je brezposelna, zato nekatere brezposelne osebe nimajo osebnega bančnega računa oz. nimajo nikakršnega bančnega računa. Zaradi tega so nekateri brezposleni prikrajšani za pravice, ki jim pripadajo v primeru, da so prijavljeni za ZRSZ (Zavod republike slovenije za zaposlovanje), s čimer je morda kršena celo ustava. ZRSZ v skladu njihovega "načrta zmanjšanja nezaposlenosti" v sloveniji, brezposlene osebe sicer zelo poredko, a vseeno enkrat na dve leti celo povabi na krajše ali daljše obvezno izobraževanje. Ta izobraževanja lahko potekajo v drugem kraju od kraja bivanja brezposelne osebe, kar pomeni, da je brezposlena oseba upravičena do nadomestila stroškov za plačilo prevoza. Torej se ji povrne izključno samo stroške nastale zaradi prevoza na izobraževanje v drugi kraj, ki je oddaljen do določene mere. Pri tem pomanjkljivem povračilu stroškov pa se izpostavijo vsaj 3 problemi: 1. Brezposelne osebe, ki nimajo sredstev, da bi založile za plačilo vožje na izobraževanje v drugem kraju vnaprej, se delavnice oz. izobraževanj v drugem kraju NE morejo udeležiti, saj stroške nastale zaradi vožnje dobijo povrnjene šele naknadno. 2. a) Brezposlene osebe, ki nimajo odprtega bančnega računa (saj je to povezano s stroški), se izobraževanj prav tako NE morejo udeležiti, saj jim ZRSZ stroškov prevoza ne more povrniti, ker nimajo odprtega bančnega računa, saj jim ZRSZ povračilo stroškov lahko nakaže le na osebni tekoči bančni račun. b) Če brezposelne osebe osebnega tekočega bančnega računa nimajo, jim ZRSZ prav tako NE more povrniti stroškov nastalih v primeru, da se udeležijo razgovora za delo v drugem kraju (tudi za to ji, sicer pripada možnost povrnitev stroškov prevoza na razgovor za službo). 3. V kolikor se brezposelne osebe udeležijo izobraževanja, ki lahko traja tudi mesec dni pomeni, da morajo biti temu primerno tudi oblečene in prilagojene okolju v katerem se izobražujejo. V primeru dežja naj bi imele dežnik, da na izobraževanje ne pridejo premočene. V primeru snega toplo obutev in oblačila, da na izobraževanje sploh lahko pridejo, itn. Prav tako je potrebno oblačila prati oz. vzdrževati. Če so brez prihodkov zanje ali za družinskega člana, ki jih vzdržuje tudi stroški vzdrževanja oz. pranja oblačil predstavljajo finančno breme. Kadar se brezposlene osebe udeležijo izobraževanj, ki potekajo v drugem kraju pol dneva ali več, bi verjetno bile upravičene tudi do malice ali pa ostanejo lačne. Vsi stroški razen povrnitve stroškov za prevoz torej slonijo izključno na posameznem brezposelnemu neglede na to ali ta ima kakršnekoli prihodke ali ne, neglede na to ali lahko sredstva založi vnaprej ali ne; ali pa slonijo na družinskemu članu, ki jo vzdžuje, neglede na višino njegovih prihodkov, ki pa so lahko majhni (mislim da je 290 EUR ali 390 EUR prihodkov na družino skupnost dveh oseb pribl. meja do upravičenosti do socialne podpore na skupnost dveh oseb). - Sistemi minimalnega dohodka - Študija nacionalnih politik www.google.si/url

Torej,če so vaši dohodki večji kot jih kaže ta tabela,niste upravičeni do denarne pomoči.Lahko pa poskusite z enkratno pomočjo.Če imate 3 ali 4 otroke potem dobite tudi 1x letno denar za veliko družino Logično se torej zdi, da v kolikor ZRSZ povrne stroške za prevoz, da povrne tudi stroške za odprtje bančnega računa, ali pa bi za brezposelne bilo odprtje bančnega računa na banki v državni lasti lahko brezplačno, prav tako pa, da sredstva za prevoz na izobraževanje izplača vnaprej, tako da brezposlene osebe niso primorane sredstva za plačilo prevoza, malico, vzdrževanja obleke itn, si izposojati drugot, če si jih sploh lahko. Torej problem je, da se od brezposlenih očitno pričakuje, da bodo imeli odprt bančni račun, četudi za vodenje računa nimajo sredstev in četudi nimajo nikakršnih prihodkov, kakor tudi to, da vnaprej zalagajo sredstva za prevoz na izobraževanja in razgovore za pridobitev dela. Pogosto tudi za printanje in pošiljanje pisnih prošenj za delo. Te morajo kriti izključno z lastnimi sredstvi ali sredstvi drugega družinskega člana v skupnosti. V praksi to pomeni, da mora družinski član, ki brezposelnega vzdržuje, četudi ima minimalni dohodek, ki skupno presega cca. 390 EUR, za brezposelnega kriti vodenje njegovega bančnega računa, tako vnaprejšnje stroške prevoza na izobraževanja in razgovore za delo, ki lahko segajo tudi do 100 EUR ali več, tako stroške za pisemske ovojnice in papir, tako vzdrževanje in kupovanje oblačil in obutve, da se bo brezposelna oseba lahko udeležila izobraževanja, ob vseh drugih stroških, ki jih ima že tako ali tako. - Zato se zdi, da bodisi tisti, ki so pravila povračila stroškov in s tem povezano uzakonili, takšnih življenjskih in tudi vsakodnevnih situacij dejansko NE poznajo in NE razumejo, saj na pobudo brezposelnih oseb kljub zgoraj navedenim podatkom na ZRSZ niso pripravljeni ali pa zakonsko določeno ne smejo brezposelnim osebma plačati vodenje bančnega računa, da bi se lahko udeležile izobraževanj o tem, kako pridobiti delo, ki jim (menda) zakonsko pripada.

PREDLOG VLADI: Torej vladi predlagam, da pogoje brezposelnim organizira tako, da se bodo lahko VSE brezposlene osebe udeležile izobraževanj in ne samo tiste, ki imajo sredstva, da se jih lahko udeležijo. Lep pozdrav

Verzija predloga z dne, 8. 4. 2014 | 22:42:34

Preureditev-sprememba pogojev povračila stroškov brezposlenim

Pozdravljeni V naši družbi obstaja nemalo brezposelnih oseb, ki nimajo odprtega bančnega računa, saj je odprtje povezano s stroški (vodenje računa), ki jih mora brezposelna oseba kriti sama, četudi nima prihodkov in četudi so nekatere banke dokapitalizirane in so torej "v državni lasti". Tako oseba brez prihodkov osebnega tekočega bančnega računa preprosto ne more imeti, saj zanj nima sredstev, četudi se v EU "trudijo", da bi to pravico imeli VSI prebivalci EU: ec.europa.eu/news/economy/130516_sl.htm Če je brezposlena oseba za osnovna sredstva in pogoje bivanja odvisna izključno od drugega družinskega člana, ki ima lahko minimalne prihodke, tudi za slednjega predstavlja dodatno odprtje bančnega računa za brezposlenega finančno in pogosto povsem nepotrebno breme, saj ima brezposleni račun odprt praktično brezveze, saj nima prihodkov, ker je brezposelna, zato nekatere brezposelne osebe nimajo osebnega bančnega računa oz. nimajo nikakršnega bančnega računa. Zaradi tega so nekateri brezposleni prikrajšani za pravice, ki jim pripadajo v primeru, da so prijavljeni za ZRSZ (Zavod republike slovenije za zaposlovanje), s čimer je morda kršena celo ustava. ZRSZ v skladu njihovega "načrta zmanjšanja nezaposlenosti" v sloveniji, brezposlene osebe sicer zelo poredko, a vseeno enkrat na dve leti celo povabi na krajše ali daljše obvezno izobraževanje. Ta izobraževanja lahko potekajo v drugem kraju od kraja bivanja brezposelne osebe, kar pomeni, da je brezposlena oseba upravičena do nadomestila stroškov za plačilo prevoza. Torej se ji povrne izključno samo stroške nastale zaradi prevoza na izobraževanje v drugi kraj, ki je oddaljen do določene mere. Pri tem pomanjkljivem povračilu stroškov pa se izpostavijo vsaj 3 problemi: 1. Brezposelne osebe, ki nimajo sredstev, da bi založile za plačilo vožje na izobraževanje v drugem kraju vnaprej, se delavnice oz. izobraževanj v drugem kraju NE morejo udeležiti, saj stroške nastale zaradi vožnje dobijo povrnjene šele naknadno. 2. a) Brezposlene osebe, ki nimajo odprtega bančnega računa (saj je to povezano s stroški), se izobraževanj prav tako NE morejo udeležiti, saj jim ZRSZ stroškov prevoza ne more povrniti, ker nimajo odprtega bančnega računa, saj jim ZRSZ povračilo stroškov lahko nakaže le na osebni tekoči bančni račun. b) Če brezposelne osebe osebnega tekočega bančnega računa nimajo, jim ZRSZ prav tako NE more povrniti stroškov nastalih v primeru, da se udeležijo razgovora za delo v drugem kraju (tudi za to ji, sicer pripada možnost povrnitev stroškov prevoza na razgovor za službo). 3. V kolikor se brezposelne osebe udeležijo izobraževanja, ki lahko traja tudi mesec dni pomeni, da morajo biti temu primerno tudi oblečene in prilagojene okolju v katerem se izobražujejo. V primeru dežja naj bi imele dežnik, da na izobraževanje ne pridejo premočene. V primeru snega toplo obutev in oblačila, da na izobraževanje sploh lahko pridejo, itn. Prav tako je potrebno oblačila prati oz. vzdrževati. Če so brez prihodkov zanje ali za družinskega člana, ki jih vzdržuje tudi stroški vzdrževanja oz. pranja oblačil predstavljajo finančno breme. Kadar se brezposlene osebe udeležijo izobraževanj, ki potekajo v drugem kraju pol dneva ali več, bi verjetno bile upravičene tudi do malice ali pa ostanejo lačne. Vsi stroški razen povrnitve stroškov za prevoz torej slonijo izključno na posameznem brezposelnemu neglede na to ali ta ima kakršnekoli prihodke ali ne, neglede na to ali lahko sredstva založi vnaprej ali ne; ali pa slonijo na družinskemu članu, ki jo vzdžuje, neglede na višino njegovih prihodkov, ki pa so lahko majhni (mislim da je cca. 290 EUR prihodkov na družino skupnost dveh oseb pribl. meja do upravičenosti do socialne podpore na skupnost dveh oseb). - Sistemi minimalnega dohodka - Študija nacionalnih politik www.google.si/url Logično se torej zdi, da v kolikor ZRSZ povrne stroške za prevoz, da povrne tudi stroške za odprtje bančnega računa, ali pa bi za brezposelne bilo odprtje bančnega računa na banki v državni lasti lahko brezplačno, prav tako pa, da sredstva za prevoz na izobraževanje izplača vnaprej, tako da brezposlene osebe niso primorane sredstva za plačilo prevoza, malico, vzdrževanja obleke itn, si izposojati drugot, če si jih sploh lahko. Torej problem je, da se od brezposlenih očitno pričakuje, da bodo imeli odprt bančni račun, četudi za vodenje računa nimajo sredstev in četudi nimajo nikakršnih prihodkov, kakor tudi to, da vnaprej zalagajo sredstva za prevoz na izobraževanja in razgovore za pridobitev dela. Pogosto tudi za printanje in pošiljanje pisnih prošenj za delo. Te morajo kriti izključno z lastnimi sredstvi ali sredstvi drugega družinskega člana v skupnosti. V praksi to pomeni, da mora družinski član, ki brezposelnega vzdržuje, četudi ima minimalni dohodek, ki skupno presega cca. 290 EUR, za brezposelnega kriti vodenje njegovega bančnega računa, tako vnaprejšnje stroške prevoza na izobraževanja in razgovore za delo, ki lahko segajo tudi do 100 EUR ali več, tako stroške za pisemske ovojnice in papir, tako vzdrževanje in kupovanje oblačil in obutve, da se bo brezposelna oseba lahko udeležila izobraževanja, ob vseh drugih stroških, ki jih ima že tako ali tako. - Zato se zdi, da bodisi tisti, ki so pravila povračila stroškov in s tem povezano uzakonili, takšnih življenjskih in tudi vsakodnevnih situacij dejansko NE poznajo in NE razumejo, saj na pobudo brezposelnih oseb kljub zgoraj navedenim podatkom na ZRSZ niso pripravljeni ali pa zakonsko določeno ne smejo brezposelnim osebma plačati vodenje bančnega računa, da bi se lahko udeležile izobraževanj o tem, kako pridobiti delo, ki jim (menda) zakonsko pripada.

PREDLOG VLADI: Torej vladi predlagam, da pogoje brezposelnim organizira tako, da se bodo lahko VSE brezposlene osebe udeležile izobraževanj in ne samo tiste, ki imajo sredstva, da se jih lahko udeležijo. Lep pozdrav

Komentarji