Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Kratek predlog - prihranek pri tiskanju plačilnih list

4797 OGLEDOV 11 KOMENTARJEV

Kje je ovira za prehod na e-plačilne liste v državni upravi?

Ali ne bi bilo lažje in ceneje, če bi vsak zaposlen prejel mesečni obračun plače po elektronski pošti in bi si ga elektronsko arhiviral (ali natisnil, če že je nuja), kot pa da se mesečno tiska na tisoče plačilnih list, nato se morajo fizično pošiljati na lokacije zaposlenih, razdeljevati... Torej: prihranek časa in denarja.

24 glasov

6 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR P planika 10 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


22. 7. 2014

Odziv Ministrstva za notranje zadeve

Na podlagi 38. člena Zakona o sistemu plač v javnem sektorju (Uradni list RS, št. 108/09-uradno prečiščeno besedilo, 13/10, 59/10, 85/10, 107/10, 35/11-ORZSPJS49a, 40/12-ZUJF in 46/13, v nadaljevanju ZSPJS) so plače javnih uslužbencev javne. Javnosti so dostopni podatki o delovnem mestu, nazivu ali funkciji, o osnovnih plačah, o dodatkih ter delu plače za delovno uspešnost, razen dodatka za delovno dobo.

Poleg tega pa je v šestem odstavku 38. člena ZSPJS določeno tudi, da so ne glede na zgornje navedbe iz prvega odstavka, javnosti po postopku, ki ga ureja Zakon o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/2006 – UPB), dostopni individualni podatki o znesku celotne bruto plače vsakega javnega uslužbenca in vsakega funkcionarja brez zmanjšanja za morebitne odbitke iz naslova izvršbe, kreditov ali drugih osebnih obveznosti.

Zakon o delovnih razmerjih (Uradni list RS, št. 21/13) v 135. členu določa, da je delodajalec dolžan delavcu do konca plačilnega dne izdati pisni obračun, iz katerega so razvidni podatki o plači, nadomestilu plače, povračila stroškov v zvezi z delom in drugi prejemki, do katerih je delavec upravičen na podlagi zakona, kolektivne pogodbe, splošnega akta delodajalca ali pogodbe o zaposlitvi, obračun in plačilo davkov in prispevkov ter plačilni dan. Iz pisnega obračuna morajo biti razvidni tudi podatki o delavcu in delodajalcu.

Plačilna lista zaposlenega lahko vsebuje med drugim tudi varovane osebne podatke, kot so davčna številka, naslov prebivališča, dodatek na delovno dobo, morebitne podatke o odtegljajih kreditov, preživnin in podobno, ki morajo biti na podlagi Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 94/07, v nadaljevanju ZVOP-1) zaščiteni in varovani. Pojasnilo Pooblaščenke

V kolikor se plačilna lista pošilja elektronsko, pripominjamo, da plačilna lista zaposlenega lahko vsebuje tudi varovane in občutljive osebne podatke, ki uživajo posebno varstvo in zaščitno na podlagi ZVOP-1.

Odziv Ministrstva za finance

Ker plačilna lista vsebuje tudi varovane osebne podatke, med katere spadajo davčna številka, naslov prebivališča, dodatek za delovno dobo, odtegljaji (krediti, leasingi, preživnine, izvršbe etc.), ki so na podlagi Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 94/2007) zaščiteni in varovani, pooblaščenec v mnenju opozarja, da elektronsko posredovanje plačilnih list ni najbolj varno in da lahko pride do zlorab. Zato v svojem mnenju predlaga, da če se delodajalec že odloči za elektronsko posredovanje plačilnih listov, da to naredi na varen način, ki pa pomeni posredovanje v šifrirani datoteki.

Iz navedenega izhaja, da bi bilo potrebno zagotoviti sistem šifriranja oz. dešifriranja, elektronsko vročanje in elektronsko varno hrambo za ves čas hranjenja, kar pomeni doživljenjsko. Ker bi bila to tudi prostovoljna izbira posameznika, ni možno predvideti, kakšen delež zaposlenih bi se za to odločil. Ker bi bili stroški uvedbe tega sistema fiksni, število potencialnih prejemnikov pa ni možno dobro oceniti, tudi prihrankov ni možno oceniti.

Komentarji