Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Časovna omejitev pogodbe o upravljanju večstanovanjskih stavb

3068 OGLEDOV 10 KOMENTARJEV

Predlagam, da se uzakoni časovna omejitev pogodb o upravljanju večstanovanjskih stavb. Upravnik naj za podaljšanje pogodbe pridobi soglasje lastnikov z nadpolovično večino po solastniških deležih v stavbi. Za odpoved upravniku je potrebno soglasje nadpolovične večine in poteka po proceduri, ki daje upravniku priložnost, da poišče formalne pomanjkljivosti zato, da odpovedi ugovarja. Upravnik, ki razpolaga z izkušnjami, pravno službo ter s podatki, se zoperstavlja pravno neizobraženi skupnosti lastnikov, ki ne razpolagajo s podatki potrebnimi za pravilno izvedeno odpoved, zaradi nepovezanosti pa s težavo oblikujejo nadpolovično večino. Zato je odpoved v praksi težko izvedljiva kar upravniku zagotavlja nemoteno in dolgoročno poslovanje, ki ga nato na koruptiven način deli s povezanim dejavnostmi. Zakon razume odnos med upravnikom in skupnostjo lastnikov kot posel za katerega velja pogodbeno pravo, spregleda pa, da upravljanje posredno posega v zasebni življenski prostor in človekove pravice. Zato mora pogodba o upravljanju slediti ne le poslovnim standardom temveč tudi demokratskim standardom, ki veljajo za odnose v družbi. Skladno temu naj bo pogodba časovno omejena in bo za njeno podaljšanje potrebno pridobiti soglasje lastnikov. Tako bodo imeli lastniki možnost, da na preprost način končajo pogodbeno razmerje z upravnikom, ki svoje delo ne opravlja kvalitetno, za razliko od možnosti, ki jo sedaj ima upravnik, da otežuje prekinitev pogodbe. S tem se bo povečala konkurenčnost, pretrgane se bodo koruptivne povezave, hkrati pa bo odpravljena absurdna situacija, ko državljani lahko vsake štiri leta zamenjamo upravnike države, dolga leta pa se ne moremo znebiti slabih upravnikov naših domovanj.

16 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR A Andrej Pretnar 6 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


30. 6. 2015

Odziv Ministrstva za okolje in prostor

Pri preučitvi predloga smo ocenili, da je predmetni predlog v svoji obliki dokaj enostaven, vendar lahko povzroči različne posledice pri upravljanju večstanovanjskih stavb. Omenjeni predlog lahko povzroči stanje, da ostane večstanovanjska stavba brez upravnika, če se etažni lastniki niso pravočasno dogovorili o izbiri novega ali podaljšanju obstoječe pogodbe pred koncem veljavnosti pogodbe. Predmetna zakonska rešitev v predlagani obliki pomeni, da bi z zakonom točno določili datum veljavnosti vseh obstoječih pogodb in bi vse pogodbe o upravljanju večstanovanjskih stavb prenehale veljati na isti dan. Večstanovanjskih stavb katere po stanovanjskem zakonu potrebujejo upravnika je v Sloveniji preko 15.500 in hkratna odpoved pogodb lahko povzroči velike motnje na področje upravljanja. Pogodba o upravljanju je pogodba iz katere izhaja obstoj obligacijskega razmerja med pogodbenimi strankami in če se v primeru sklenitve za določen čas pravočasno ne podaljša, se izvajanje pogodbe opredeli za nedoločen čas. Podobna rešitev je uzakonjena tudi pri pogodbah o zaposlitvah v okviru ZDR. Obstoječi Stanovanjski zakon ne prepoveduje sklepanja pogodb o upravljanju večstanovanjske stavbe za določen čas, kar pomeni, da bi lahko etažni lastniki to možnost uporabljali že sedaj. V okviru priprav izhodišč za spremembo stanovanjske zakonodaje se pojavlja tudi področje zakonodajnih rešitev menjave upravnika, zato bomo v okviru iskanja boljših zakonodajnih rešitev predlog v tem procesu temeljito preučili.

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 14. 1. 2015 | 14:18:09

Časovna omejitev pogodbe o upravljanju večstanovanjskih stavb

Predlagam, da se uzakoni časovna omejitev pogodb o upravljanju večstanovanjskih stavb. Upravnik naj za podaljšanje pogodbe pridobi soglasje lastnikov z nadpolovično večino po solastniških deležih v stavbi. Za odpoved upravniku je potrebno soglasje nadpolovične večine in poteka po proceduri, ki daje upravniku priložnost, da poišče formalne pomanjkljivosti zato, da odpovedi ugovarja. Upravnik, ki razpolaga z izkušnjami, pravno službo ter s podatki, se zoperstavlja pravno neizobraženi skupnosti lastnikov, ki ne razpolagajo s podatki potrebnimi za pravilno izvedeno odpoved, zaradi nepovezanosti pa s težavo oblikujejo nadpolovično večino. Zato je odpoved v praksi težko izvedljiva kar upravniku zagotavlja nemoteno in dolgoročno poslovanje, ki ga nato na koruptiven način deli s povezanim dejavnostmi. .http://predlagam.vladi.si/webroot/idea/view/6444 Zakon razume odnos med upravnikom in skupnostjo lastnikov kot posel za katerega velja pogodbeno pravo, spregleda pa, da upravljanje posredno posega v zasebni življenski prostor in človekove pravice. Zato mora pogodba o upravljanju slediti ne le poslovnim standardom temveč tudi demokratskim standardom, ki veljajo za odnose v družbi. Skladno temu naj bo pogodba časovno omejena in bo za njeno podaljšanje potrebno pridobiti soglasje lastnikov. Tako bodo imeli lastniki možnost, da na preprost način končajo pogodbeno razmerje z upravnikom, ki svoje delo ne opravlja kvalitetno, za razliko od možnosti, ki jo sedaj ima upravnik, da otežuje prekinitev pogodbe. S tem se bo povečala konkurenčnost, pretrgane se bodo koruptivne povezave, hkrati pa bo odpravljena absurdna situacija, ko državljani lahko vsake štiri leta zamenjamo upravnike države, dolga leta pa se ne moremo znebiti slabih upravnikov naših domovanj.

Komentarji