Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Kaznovanje ali kako drugače sankcioniranje Zavoda za zaposlovanje

4037 OGLEDOV 11 KOMENTARJEV

Predlagal bi, da se zaposleni na zavodu za zaposlovanje sankcionirajo recimo za napacno obvescanje meni posljejo dva dni nazaj za delo na bagru delal bi z veseljem a zahtevajo dolgoletne izkušnje znam delati kot parketant no to poslejo pa nekom, ki je dolga leta delal na bagru ???

V čemu je trik da smo vsi čimdlje brezposelni ali kako?

dogaja pa se velikim prosim ko bo koncano za mnenje admina ce je mogoce hvala

31 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR Marko Brkovic 4 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


9. 3. 2016

Odziv Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti

Analiza veljavne ureditve področja Po prijavi v evidenco brezposelnih oseb zavod z brezposelno osebo dogovori vsebino zaposlitvenega načrta.

V skladu s 113. členom Zakona o urejanju trga dela (Uradni list RS, št. 80/10, 40/12 - ZUJF, 21/13, 63/13, 100/13, 32/14-ZPDZC-1 in 47/15-ZZSDT; v nadaljnjem besedilu: ZUTD) je zaposlitveni načrt pisni dogovor med brezposelno osebo in zavodom ali drugim izvajalcem ukrepov, v katerem skupaj:

  • opredelita zaposlitvene cilje;
  • časovno opredelita potrebne aktivnosti brezposelne osebe pri iskanju zaposlitve in vključevanju v ukrepe APZ z namenom čim hitrejše zaposlitve brezposelne osebe;
  • opredelita migracijsko območje iskanja zaposlitve.

Prvi skrajšani zaposlitveni načrt se za brezposelno osebo pripravi ob prijavi; z njim se opredeli ustrezna zaposlitev za osebo in način njenega aktivnega iskanja ter druge obveznosti. Ob tem se tudi oceni, ali je poglobljeni zaposlitveni načrt zanjo treba pripraviti takoj ali kasneje, v obdobju, predvidenem z doktrino dela iz 79. člena ZUTD, najkasneje pa v štirih mesecih po prijavi.

Nadalje 35. člen pravilnika določa, da se zaposlitveni načrt izdela z namenom in ciljem izboljšati zaposlitvene možnosti brezposelnih oseb. Zaposlitveni načrt je pisni dogovor zavoda in brezposelne osebe, v katerem skupno opredelita zaposlitvene cilje in načrtujeta potrebne aktivnosti za njegovo čimprejšnjo zaposlitev. Z zaposlitvenim načrtom se brezposelna oseba in zavod na podlagi ocene 0 zaposljivosti in zaposlitvenih možnostih osebe na območnem ali nacionalnem trgu dela ter potrebe po vključitvi v ukrepe na trgu dela, ki se sprejme v procesu kariernega svetovanja, dogovorita za način in intenzivnost aktivnega iskanja zaposlitve in za vključitev v ukrepe na trgu dela. Na podlagi 37. člena pravilnika se prvi skrajšani zaposlitveni načrt za brezposelno osebo pripravi neposredno po prijavi v evidenco ali čim hitreje po prijavi. 38. člen pravilnika določa, da se zaposlitveni načrt spremlja in dopolnjuje na vsaki svetovalni obravnavi pri osebnem svetovalcu. Za vsako novo dogovorjeno aktivnost pri iskanju zaposlitve ali vključevanju v ukrepe APZ zavod izdela nov zaposlitveni načrt; če je na svetovalni obravnavi ugotovljeno, da dopolnitev ali sprememba aktivnosti v zaposlitvenem načrtu ni potrebna, se aktivnosti prenesejo v nov zaposlitveni načrt, v katerem se določi nove roke za realizacijo aktivnosti in naslednji termin svetovalne obravnave.

S podpisom zaposlitvenega načrta podpisnika prevzemata vse iz njega izhajajoče obveznosti, in sicer obveznost:

  • osebnega svetovalca, da bo spremljal izvajanje dogovorov v zaposlitvenem načrtu, v aplikacijo, s pomočjo katere zavod spremlja aktivnosti iskalcev zaposlitve, sproti beležil obvestila o izpolnjevanju aktivnosti ter druga obvestila, prejeta s strani iskalca zaposlitve, pravočasno posredoval informacije o prostih delovnih mestih in ostalih možnostih zaposlitve ter posredoval zaposlitev in izvedel postopke za vključitev v načrtovane ukrepe na trgu dela in
  • brezposelne osebe, da bo v dogovorjenih rokih izpolnjevala vse aktivnosti, ki izhajajo iz zaposlitvenega načrta ter bo sproti in pravočasno obveščala osebnega svetovalca o spremembah, ki otežujejo ali preprečujejo izpolnitev dogovorov iz zaposlitvenega načrta 2 opozorilom na posledice opustitve dogovorjenih aktivnosti.

40. člen pravilnika nadalje določa, da v primeru, ko soglasje o vsebini zaposlitvenega načrta ni doseženo, izda pooblaščeni delavec zavoda brezposelni osebi odločbo, s katero se odloči o vsebini zaposlitvenega načrta, glede katerega soglasje ni bilo doseženo. Če brezposelna oseba odkloni podpis zaposlitvenega načrta, katerega vsebina temelji na dokončni odločbi, jo zavod z dnem odklonitve podpisa preneha voditi v evidenci brezposelnih oseb.

V skladu z 41. členom pravilnika zaposlitveni načrt (skrajšani in poglobljeni) vsebuje naslednje sklope podatkov:

  • osnovne podatke o brezposelni osebi,
  • opredelitev ustrezne in primerne zaposlitve,
  • dogovor o aktivnostih za uresničevanje zaposlitvenih ciljev in rokih za izvedbo aktivnosti,
  • dogovor o načinu dosegljivosti,
  • druge dogovore ter
  • pravni pouk o posledicah podpisa ali zavrnitve podpisa zaposlitvenega načrta in posledicah nespoštovanja sprejetih obvez, datum podpisa zaposlitvenega načrta in podpis obeh podpisnikov zaposlitvenega načrta.

42. člen pravilnika določa načine aktivnega iskanja zaposlitve in migracijsko območje. Obvezni načini aktivnega iskanja zaposlitve so:

  • redno spremljanje objav prostih delovnih mest, ki jih objavlja zavod na oglasnih deskah ali na svetovnem spletu,
  • pravočasne prijave na prosta delovna mesta v skladu z zaposlitvenimi cilji,
  • ustrezno odzivanje na napotnice zavoda ali koncesionarjev, vključno s pravočasno prijavo na prosto delovno mesto,
  • udeležba na zaposlitvenih razgovorih na vabilo delodajalca, zavoda ali drugih izvajalcev ukrepov.

Dodatni načini iskanja zaposlitve se dogovorijo glede na zaposljivost brezposelne osebe in glede na njene možnosti dostopa do različnih načinov iskanja zaposlitve. Z brezposelno osebo se lahko dogovori tudi širše migracijsko območje.

Več informacij o pomoči zavoda pri iskanju zaposlitve se nahaja na spletnem mestu Zavoda za zaposlovanje.

Temeljna obveznost vsake brezposelne osebe je aktivno iskanje zaposlitve; na podlagi 11. člena ZUTD se šteje, da brezposelna oseba aktivno išče zaposlitev, če:

  • redno spremlja objave prostih delovnih mest oziroma vrst dela in se pravočasno prijavlja na prosta delovna mesta oziroma vrste dela v skladu z zaposlitvenimi cilji v zaposlitvenem načrtu,
  • se odziva na napotnice zavoda in drugih izvajalcev ukrepov po tem zakonu,
  • se udeležuje zaposlitvenih razgovorov na vabilo delodajalca, zavoda ali drugih izvajalcev ukrepov,
  • se javi zavodu v 15 dneh po poteku roka za izvedbo zadnje dogovorjene aktivnosti, določene v zaposlitvenem načrtu iz 113. člena ZUTD in
  • uresničuje vse druge aktivnosti, dogovorjene v zaposlitvenem načrtu.

12. člen ZUTD določa, da je ustrezna zaposlitev po tem zakonu zaposlitev:

  • za nedoločen ali določen čas s polnim delovnim časom oziroma krajšim delovnim časom od polnega po zakonu, ki ureja delovna razmerja ali v skladu z odločbo o ugotovljeni invalidnosti,
  • na delovnem mestu, ki ni oddaljeno več kot tri ure vožnje z javnim prevoznim sredstvom ali organiziranim prevozom delodajalca od kraja bivanja osebe do delovnega mesta in nazaj,
  • ki ustreza vrsti in ravni dokončane izobrazbe osebe, če je iskalec prve zaposlitve oziroma ponovno išče zaposlitev po prekinitvi zaposlitve za najmanj dve leti ali ki ustreza vrsti in ravni zahtevane izobrazbe za opravljanje dela na delovnem mestu, ki ga je oseba opravljala večino časa v zadnjih 12 mesecih pred nastankom brezposelnosti,

in se določi z zaposlitvenimi cilji v zaposlitvenem načrtu, pri določanju katerih se upoštevajo še delovne izkušnje, dodatna znanja in zmožnosti osebe in možnosti na trgu dela.

Nadalje 13. člen ZUTD določa, da je primerna zaposlitev po tem zakonu zaposlitev:

  • za nedoločen ali določen čas z najmanj polovičnim delovnim časom,
  • na delovnem mestu, ki ni oddaljeno več kot tri ure vožnje z javnim prevoznim sredstvom ali organiziranim prevozom delodajalca od kraja bivanja osebe do delovnega mesta in nazaj,
  • ki ustreza vrsti in največ eno raven nižji izobrazbi osebe glede na ustrezno zaposlitev,
  • in se določi z zaposlitvenimi cilji v zaposlitvenem načrtu najkasneje v štirih mesecih od vpisa v evidenco brezposelnih oseb.

Brezposelni osebi se lahko ponudi primerna zaposlitev po treh mesecih od prijave v evidenco brezposelnih oseb, če ni brezposelnih oseb, za katere bi bila ta zaposlitev ustrezna.

Na podlagi 150. člena ZUTD inšpekcijski nadzor nad izvajanjem tega zakona in predpisov, izdanih na njegovi podlagi, 5 strani izvajalcev ukrepov po tem zakonu izvaja Inšpektorat RS za delo, v skladu s 152. členom ZUTD pa področje inšpekcijskega nadzora po tem zakonu obsega zlasti nadzor nad:

  • statusnimi zadevami;
  • zakonitostjo poslovanja;
  • strokovnostjo in kakovostjo dela.

Analiza predloga in razlogi za njegovo (ne)primernost

Iz citirane ureditve v veljavni zakonodaji izhaja, da je delo svetovalca zaposlitve z brezposelno osebo odvisno od dogovorov, sprejetih s podpisom zaposlitvenega načrta, t.j. od same vsebine zaposlitvenega načrta. Svetovalec zaposlitve je ob napotovanju brezposelnih oseb k delodajalcem dolžan upoštevati opredelitev ustrezne in primerne zaposlitve v zaposlitvenem načrtu, dogovorjene zaposlitvene cilje in aktivnosti za njihovo uresničevanje ter morebitne druge dogovore, vse v okviru dogovorjenega migracijskega območja aktivnega iskanja zaposlitve. Gre za izrazito osebno obravnavo, katere rezultat je odvisen predvsem od razmer na trgu dela (t.j. od ponudbe ustreznih prostih delovnih mest), po drugi strani pa od pripravljenosti brezposelne osebe na aktivno sodelovanje.

Konkretni predlog je utemeljen na negativni (subjektivni) oceni predlagatelja o nestrokovnem delu osebnega svetovalca, dopolnjeni z informacijami, pridobljenimi s strani drugih iskalcev zaposlitve, do česar v praksi pogosto prihaja, kar pa še ne pomeni, da so se očitane nepraviInosti / napake / nestrokovnost tudi dejansko zgodile; slednje bi bilo mogoče preveriti zgolj s celovitim vpogledom v konkretni primer napotovanja na zaposlitveni razgovor oziroma na prijavo na prosto delovno mesto. Kljub temu, da do takšnih nepravilnosti v praksi nedvomno prihaja (že zaradi prisotnosti človeškega faktorja pri delu z brezposelnimi osebami, v okviru katerega so zaradi vseh težav, ki jih prinaša brezposelnost, večkrat potrebne hitre, a ustrezne odločitve svetovalca), menimo, da dodatno predpisovanje ukrepov zoper napake in nepravilno postopanje/ravnanje/presojo svetovalcev zaposlitve ni potrebno, saj ima vsak iskalec zaposlitve že po veljavni ureditvi možnost vložitve pritožbe zoper delo ali odnos svetovalca, ki jo naslovi na generalno direktorico zavoda. Glede na to, da je za izvajanje nadzora nad izvrševanjem določb ZUTD pristojen Inšpektorat RS za delo, ki lahko med drugim preverja tudi strokovnost in kakovost dela zavoda, lahko brezposelne oseba v primeru, če meni, da svetovalec zaposlitve ravna nestrokovno oziroma pri svojem delu sprejema napačne, slabe ali kako drugače sporne odločitve, ki slabšajo položaj iskalca zaposlitve, poda prijavo o tem tudi na omenjeni inšpektorat.

Predlagatelju bi svetovali, da v primeru, če z delom svetovalca zaposlitve ni zadovoljen, zavodu poda predlog za njegovo zamenjavo, ali da izkoristi možnosti, ki mu jih daje citirana zakonska ureditev.

Priloge:

Komentarji