Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Potni list brez navedbe stalnega prebivališča
 
Kristina Košmrlj
Ogledov: 3190
Predlog poslan 15.12.2016
Z odzivom organa 14.02.2017
Zadnja sprememba 13.12.2016 20:07:09

  Predlog   Število glasov   Odziv pristojnega organa   Komentarji (25)   Popravki predloga  

 Spoštovani,

predlagam, da se spremeni format potnega lista. Ta naj po vzoru mnogih evropskih držav ne vsebuje podatka stalnega prebivališča.

Če izhajamo iz naše uradne definicije potnega lista "Potni list je javna listina, ki slovenskemu državljanu služi za prehod državne meje ter dokazovanje njegove istovetnosti in državljanstva. Do potne listine je upravičen vsak državljan Republike Slovenije."

je podatek o stalnem prebivališču nepotreben za dokazovanje državljanstva in istovetnosti.

Za državljane, ki se v roku veljavnosti potnega lista večkrat selijo, ali pa so dlje oddaljeni od najbližjega predstavništva v tujini (v primeru izseljencev), to namreč predstavlja nepotrebne stroške, saj so dolžni spremembo stalnega prebivališča vnesti v potni list v roku 30 dni.

Podobno velja tudi za osebne izkaznice.

Hvala za pozornost in podporo! 


Ključne besede Potni list, državljanstvo, stalno prebivališče
Kategorija: Notranje zadeve


Zadnji komentarji:

Žiga Dremelj | 03.02.2017 | 14:35
Definitivno podpiram ta predlog, saj se kot Slovenec v tujini večkrat selim in spremembe in izdaje novega potnega lista skoraj vsaki 2 leti zaradi tega nesmiselnega podatka stanejo precej časa in denarja. Ravno danes sem bil na veleposlaništvu, da spet pošljejo potni list nazaj v Slovenijo za nov vpis naslova.

Nekateri komentarji omenjajo, da je naslov uporaben za vračilo izgubljenega potnega lista lastniku, ali pa v primeru nesreč za kontaktiranje družine. Kot večina ostalih dokumentov (kreditne kartice, bi v potni list lahko dali naslov pristojnega organa, ki je potni list izdal, oziroma komentar, naj se dokument preda najbližji policijski postaji. Državni organi imajo tako dostop do teh baz podatkov, tako da če nimajo naslova družine na kraju nesreče, jim ga lahko brez problema sporoči centrala.

Kot tudi omenjeno v komentarjih, večina ostalih EU držav ne omenja naslova v potnem listu, pa jim očitno to ne povzroča posebnih preglavic.

Pa še to: Kako lepo izgleda v potnem listu velika štempiljka "UNIČENO/ANNULE"? Mogoče bi v kakšni državi to že oteževalo prehod meje.
Mejdun | 07.01.2017 | 11:08
Popravljeni predlog se mi zdi smiselen, upravičeni pa so tudi pomisleki glede odsotsti naslova s potnega lista. Zato predlagam kompromisno rešitev, da se v potnem listu ohrani podatek o stalnem bivališču in se mu omogoči dodatni vpis sremenjenega bivališča npr.4 proste vrste. 
IvanaR | 04.01.2017 | 16:26
S predlogom se strinjam. Mislim, da danes ljudi večkrat spremenijo svoj naslov življenja in da bi morali vsakič aplicirati in plačati za novi potni list se mi zdi nesmiselno. Potni listi so biometrični in so vse podatke o osebi sharanjene v bazi podatkov, ki se veliko lažje ažurira kot dolgočasni birokratski postopek o izdaji novega potnega lista. 
as1713 | 04.01.2017 | 16:12
S predlogom se deloma strinjam. Naslov res ni potreben na potnem listu, razen ko pride do kakšnih posebnih situacijah kot so npr.prometne nesreče, kjer policija lažje pride do družine, ali pa izgube dokumenta. Država bi lahko omogočala različne subvencije za tiste osebe, ki se večkrat selijo.Menim da spet pridemo do brezpotrebne birokracije in izgube časa.
Garhh | 04.01.2017 | 15:55
Podatek o stalnem naslovu se lahko spremenivečkrat letno. Zdi se mi nesmiselno, da bi na potnem listu ali osebni izkaznici še imeli vpisano stalno prebivališče. Danes državnim organom biometrične osebne izkaznice in potni listi omogočajo preverjanje osebnih podatkov v bazah domačih in tujih državljanov. Iz baze bi bilo razvidnona na katerem naslovu je oseba stalno prijavljena, zato bi bil podatek zapisan na osebnem dokumentu nepotreben. 
korxz | 04.01.2017 | 15:32
S predlogom se strinjam. Prevečkrat prihaja do dejanske menjave prebivališča vendar državljani ohranjajo stalno prebivališče na drugi lokaciji, v večini primerov pri svojih starših ali skrbnikih. Če na zadevo gledamo tako, je nesmiselno potem hraniti podatke o prebivališčih, če sprememb ne vedno sporočimo za vsako menjavo. Ob vsaki menjavi osebne izkaznice pa moramo plačati ceno izdelave nove.

Menim, da za potrebe identifikacije posameznikov pred npr. policistom ali identifikacija pri nakupu izdelkov s starostno omejitvijo ne potrebujemo navedbe bivališča, enakega mnenja sem tudi za prečkanje državne meje še posebej znotraj območja Šengena. Se pa zavedam, da mora nekje biti shranjena evidenca prebivališč.
InksterSheWolf | 04.01.2017 | 15:17
S predlogo se načeloma strinjam, saj je v primeru, da se oseba velikokrat seli strošek pri spreminjanju oziroma pri pridobivanju novega dokumenta relativno visok. Slaba stran tega, da bi naslov odstranili pa je definitivno to, da je v primeru izgube dokumenta dokument lažje vrniti lastniku, če je na le-tem napisan njegov naslov. 
Nace Klemenčič | 03.01.2017 | 16:29
Strinjam se s predlogom, saj naslov res ni potreben na potnem listu, to pa zato, ker se (kot pravi avtorica predloga) ta velikokrat spremeni pri tistih, ki se selijo. Pa tudi v tuji državi ni potreben. Morda bi morali za tiste,ki menjajo potne liste bolj pogosto omogočiti, da to naredijo brez stroškov.
mb2923 | 03.01.2017 | 15:33
S predlogom se strinjam. Za identifikacijo se po mojem mnenju ne potrebuje prebivališča posameznika. Prav tako je 30 dnevni rok za zamenjavo dokumenta lahko zaradi raznih razlogov nepotrebna omejitev.
inesb | 03.01.2017 | 15:27
Ne strnjam se s predlogom, saj je bolje da je na potnem listu naveden stalni nalov. Če ga izgubimo, ga najditelj lažje vrne lastniku ali pa če se nam kaj zgodi pristojne službe vedo koga obvestiti.
Nejc Glavan | 03.01.2017 | 15:19
Delno se strinjam z predlogom, saj so stroški zamenjave osebnih dokumentov, včasih kar visoki. Vendar, pa moramo gledati še z druge plati, mislim, da če je na potnem listu zapisan stalni naslov to ni nič narobe, saj včaih pride do situacije, ko se zgodi, kakšna nesreča in pristoji, ne vedo točno koga obvestiti v tistem trenutku, če imamo pri sebi "osebni dokument", ki ima zapisano tudi prebivališče je mogoče lažje najti bližnje. Kar se tiče stroškov menjave, moramo menjati tudi vse druge dokumente kot so prometno dovoljenje, vozniško dovoljenje,..etc. Tako, da ne vidim težavo samo v "potnem listu."
zolovski | 03.01.2017 | 14:59
Se popolnoma strinjam. Moramo slediti vzorom drugih držav, kjer vidimo, da to deluje brez problema. In tistim ki se pogosto selijo to predstavlja nepotrebne stroške in porabljen čas za izdelavo novih osebnih dokumentov.
sergejr | 23.12.2016 | 13:28
Ko berem te predloge in komentarje, vidim da nam pomoči ni.
Birokracijo imamo očitno vgrajeno v gene?

Kot mi je znano, v anglosaškem svetu ne poznajo pojma stalno bivališče, oziroma prijava stalnega bivališča. Jim gre zato boljše ali slabše kot nam? Zagotovo pa je vsaj precej praktično, saj je bilo nekoč objavljeno, da se povprečen Anglež v življenju preseli 16-krat. Ves čas se govori o mobilnosti, hočejo pa, da smo vedno v uradnih evidencah, kje se nahajamo (seznami hotelskih gostov še vedno vsak dan romajo na policijo).

Zakaj bi torej moral imeti zapisano stalno bivališče v (državnem) dokumentu?
Mene bolj zanima, zakaj mora ta podatek sploh obstajati v uradnih evidencah? Primeri iz razvitih koncev sveta kažejo, da to ni potrebno.

Morda zaradi bank, ki sploh niso državne ustanove? Če se banki z državnim dokumentom izkažem, da sem res, za kogar se izdajam. Zakaj morajo potem na dokumentu prebrati, kje stanujem? Ali me ne morejo preprosto vprašati? Ali mislijo, da jaz ne vem, kje stanujem? Torej nisem opravilno sposoben? Pa bi vseeno poslovali z mano?

Pri nas se je oblasti za trenutek pokazal pameten svobodomiselni preblisk in so nekoč sprejeli, da noben dokument ni obvezen. Pa je ostalo pri mrtvi črki na papirju. Brez osebne ali potnega liste v resničnem življenju ne opraviš ničesar. Vozniška ne zadostuje, kakšen bolj eksotičen dokument še manj.
Me je kar vrglo od presenečenja, ko so me Britanci presenetili z dejstvom, da lahko bančni račun odprem kar prek interneta in to samo s kopijo položnice za komunalne storitve. Zadostoval jim je pač kakršenkoli dokaz, da dotična oseba res obstaja.

Kaj pa ljudje, ki stalnega bivališča sploh nimajo? Nekoč sem bral o enem Francozu. Tudi tam poznajo (očitno svobodnejši) pojem stalnega bivališča in v evidence so mu vpisali ime ladje, na kateri živi in pluje po svetu.

No saj, v še bolj zahojenih državah brez dovoljenja sploh ne smeš niti potovati naokrog.
pilly | 23.12.2016 | 19:07
"Mene bolj zanima, zakaj mora ta podatek sploh obstajati v uradnih evidencah? Primeri iz razvitih koncev sveta kažejo, da to ni potrebno."

In kam bi nam vsem pošiljali uradne dokumente? Kako bi pa volili, če ne bi vedeli kje je kdo doma? Bi vsak volil za župana tistega kraja, kjer bi se na volilno nedeljo pač nahajal? Katastrofa, kaj vse lahko človeški um predlaga.
DavidS | 23.12.2016 | 23:14
Na nek način bi seveda umik obveze prijave bivališča pomenil več svobode. A močno dvomim, da smo Slovenci pripravljeni na več svobode, ker le-ta nujno pomeni tudi več osebne odgovornosti.

Živimo družbi, ki pričakuje, da bo država poskrbela za vse - tudi za to, da nam prepreči, da počnemo neumnosti. In za takšno delovanje država pač potrebuje podatke.
V naši državi je nastalo pred leti vsesplošno ogorčenje, ker so nekomu zaradi neplačanih položnic rubili hišo. Kako bi torej sprejeli dejstvo, da bi ob vsakem neplačanem dolgu brez opomina (ker ga velikokrat ne bi bilo kam poslati) prišel rubežnik ali pa bila zaplenjena nepremičnina? 
Delodajalci so dolžni izplačevati delavcem potne stroške na podlagi njihovega bivališča. Bodo brez prijavljenega bivališča delavcu pač verjeli na besedo, da se vozi vsak dan z Jesenic v službo na Ptuj? Seveda pa nismo pripravljeni sprejeti normalnega načina poslovanja, kjer je delodajalcu popolnoma vseeno, kje živi in od kod se vozi delavec.
Zgolj dva primera....takšnih stvari je ogromno.

Res je, velikokrat izgleda, kot da nam je birokracija v genih. A žal je veliko te birokracije potrebne zaradi nas samih.....ker se večina ljudi ne zaveda, kaj za seboj potegnejo vse stvari, ki jih pričakujejo s strani države.
sergejr | 24.12.2016 | 13:54
S tem se več kot strinjam. Svoboda vsekakor v zelo veliki meri pomeni, da morajo ljudje sami skrbeti zase in sprejemati vso odgovornost za to.

S stalnim bivališčem je pa podobno kot z davki. Zaradi nekega razloga se zvišajo (npr. 22% DDV), ko razlog mine, pa kljub vsemu kar ostanejo.
Institut stalnega bivališča smo podedovali iz Avstro-Ogrske. Če beremo Iva Andriča, Most na Drini, preberemo tudi, kako so Bosanci čudili, ko so Avstrijci po okupaciji začeli popisovati ljudi, oštevilčevati hiše, šteti drevesa ...
Razlog za popis in evidence pa je bila skoraj izključno človeška baza za cesarjevo naborniško vojsko.

Danes nimamo več naborniške vojske in tega razloga preprosto ni več. Evidence so ostale. Marsikdaj se na razloge kar pozabi in se dela naprej zaradi navajenosti. Stvari postanejo same sebi namen in karnaenkrat se znajdemo v organizacijski shemi s polno balasta.

Po drugi strani tudi ne pomeni, če uradnih centralnih evidenc o prebivalstvu ni več, da pa država ne bo več vedela, kje kdo stanuje. Živimo v informacijski dobi in povezovanje evidenc ni noben problem. V Britaniji te najdejo ravno na podlagi plačevanj raznih javnih storitev. Vpis v volilne imenike in druge evidence pa je marsikje prostovoljen!

Svoboda je čudovita stvar. Pri njeni zlorabi pa ponavadi v takih okoljih ni odpustkov in ti že dajo vedeti, da se tako ne dela.
Kristina Košmrlj | 20.12.2016 | 15:59
Meni se zdi vsekakor sporno, da ne azuriras podatkov. Ravno tako se mi zdi sporno, da moras menjati dokumente. Sem res drug clovek, ce se preselim? Mislim, da ne. Pa ce azurnost preverjajo ali ne, vecina nas bi rada delala po pravilih...
Razlogi zakaj tega ne mores pa so razlicni - vsekakor so razumljivi oddaljenost ali stroski.
Kristina Košmrlj | 20.12.2016 | 13:29
G. David, navedla sem primere, ki so mi prvi prisli na misel. Mnozina je sicer definirana v slovenscini z vec ali enako 3, vsekakor pa sem prepricana, da je primerov v Evropi vec. 
Tudi je izseljencev s prijavljenim stalnim odhodom cca 114000, kar niti ni malo. Veliko jih okleva in odlasa s postopkom odjave ravno zaradi dokumentov. Tako jih je cca 30000 v tujini uradno zgolj zacasno.
Poznam tudi veliko ljudi, ki so se ze zdavnaj odselili "od doma" (znotraj Slovenije), samo zaradi dokumentov pa so spremenili le zacasno prebivalisce, ce sploh. 
Tako nasa domovina nima nikoli realne slike, kje drzavljani res zivimo stalno. 
Vsekakor to ni pozitivno.
DavidS | 20.12.2016 | 15:04
Beseda "mnogo" ima le enak koren kot termin "množina", ni pa z z njo neposredno povezan. Če ste tukaj v dvomih se posvetujte s SSKJ. 

Sicer pa ažurnosti sprememb teh podatkov v dokumentih ne preverja nihče. Če boste torej imeli 5 let v osebnem dokumentu napačen naslov, vam ne bo nič hudega. Razen če boste s tem dokumentom želeli opravljati kak postopek, kjer je naslov na dokumentu pomemben....ravno pri teh postopkih pa bi potem imeli težave vsi državljani.

To res ni v skladu z zakonodajo, a če se vam ne zdi sporno, da množica ljudi sploh ne opravi spremembe stalnega prebivališča v skladu z zakonom, vas menda tudi ta kršitev ne bi smela pretirano motiti.

Potni list brez navedbe stalnega naslova

 Spoštovani,

predlagam, da se spremeni format potnega lista. Ta naj po vzoru mnogih evropskih držav ne vsebuje podatka stalnega prebivališča.

Če izhajamo iz naše uradne definicije potnega lista "Potni list je javna listina, ki slovenskemu državljanu služi za prehod državne meje ter dokazovanje njegove istovetnosti in državljanstva. Do potne listine je upravičen vsak državljan Republike Slovenije."

je podatek o stalnem prebivališču nepotreben za dokazovanje državljanstva in istovetnosti.

Za državljane, ki se v roku veljavnosti potnega lista večkrat selijo, ali pa so dlje oddaljeni od najbližjega predstavništva v tujini (v primeru izseljencev), to namreč predstavlja nepotrebne stroške, saj so dolžni spremembo stalnega prebivališča vnesti v potni list v roku 30 dni.

Podobno velja tudi za osebne izkaznice.

Hvala za pozornost in podporo! 


Ključne besede: Potni list, državljanstvo, stalno prebivališče