Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Ukinitev položnic za RTV

3341 OGLEDOV 12 KOMENTARJEV

Vladi predlagam, da ukine davek za RTV, ki je v celofan zavit kot "prispevek za RTV", in uredi financiranje neposredno iz proračuna, in to obvezno iz že obstoječih virov. S tem bomo davkoplačevalci vsaj nekoliko razbremenjeni.

Predlagam tudi ukinitev tretjega programa, ki je povsem nesmiseln in je gola potrata denarja.

34 glasov

4 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR R Rakkaus 23 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


14. 3. 2017

Odziv Ministrstva za kulturo

Naloga javne radiotelevizije je zadovoljevanje demokratičnih, socialnih in kulturnih potreb prebivalcev in prebivalk, državljank in državljanov, Slovencev v zamejstvu in po svetu ter manjšin v Sloveniji. Javna radiotelevizija mora zagotavljati širok nabor vsebin in programov ter raznoliko programsko ponudbo ter omogočati javnosti dostop do teh programov, brez diskriminacije in na temelju enakih možnosti, prek različnih kanalov in storitev.

Da bi javna RTV lahko svoje poslanstvo opravljala na način, da bi delovala v interesu vseh (javni ali splošni interes), mora biti institucionalno in uredniško neodvisna ter imeti od političnih vplivov neodvisne finančne vire za svoje delovanje. O tem, da je RTV prispevek primerna oblika financiranja javne RTV je v več odločbah opozorilo tudi ustavno sodišče. Ustavna določba o svobodi izražanja iz 39. člena namreč od države zahteva, da kot ustanoviteljica RTV Slovenije med drugim zagotovi primerno financiranje javne službe RTV Slovenija. S financiranjem iz naslova RTV prispevka ter komercialnih prihodkov (oglaševanje in druge komercialne dejavnosti), delno pa tudi iz proračunskih sredstev (v delu, ki se ne financira iz prispevka), je RTV Sloveniji zagotovljena ustrezna stopnja samostojnosti, ki je nujno potrebna zaradi preprečitve političnih in gospodarskih vplivov na njene programske vsebine. V primeru, da bi se financiranje RTV Slovenije v celoti izvajalo iz proračuna, bi to pomenilo poseg v njeno avtonomijo, saj se proračun Republike Slovenije izvršuje z zakonom (Zakon o izvrševanju proračuna Republike Slovenije), ki ga sprejme Državni zbor Republike Slovenije. Poleg navedenega pa bi država morala uvesti nov davek. V okviru obstoječih proračunskih virov namreč ni mogoče zagotoviti sredstev za delovanje RTV Slovenija, saj gre za približno 75 milijonov EUR letno (toliko sredstev se zbere z RTV prispevkom na letni ravni).

Glede na navedeno, predlagana ureditev, po kateri bi se delovanje RTV Slovenije financiralo iz sredstev državnega proračuna namesto iz RTV prispevka, po mnenju Ministrstva za kulturo ni primerna za nadaljnjo obravnavo.

Glede predloga za ukinitev 3. programa RTV Slovenija pa poudarjamo, da obseg javne službe na področju radijske in televizijske dejavnosti določa Zakon o Radioteleviziji Slovenija (ZRTVS-1). Drugi odstavek 3. člena ZRTVS-1 tako določa, da javna služba poleg programov, ki jih taksativno določa prvi odstavek 3. člena ZRTVS-1, obsega tudi poseben nacionalni televizijski program, namenjen neposrednim prenosom sej Državnega zbora Republike Slovenije in njegovih delovnih teles. RTV Slovenija mora torej opravljati javno službo na način in v obsegu, ki je določen z ZRTVS-1, zato 3. programa ni mogoče preprosto ukiniti. Poleg navedenega pa ima 3. program pomembno vlogo za demokratično družbeno ureditev, saj javnosti omogoča spremljanje dela Državnega zbora oziroma njegovih delovnih teles ter njegovo delo v okviru mednarodne aktivnosti, delo Državnega sveta in aktivnosti, ki so povezane z uresničevanjem ustavnih pristojnosti slovenskega parlamenta.

Priloge:

Komentarji