Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

nova zdravstvena reforma

2333 OGLEDOV 8 KOMENTARJEV

Predlog razredov in predlagani sistem plačevanja dodatnega zdravstvene zavarovanja sta neustavna. Predlagana zdravstvena reforma je nedodelana zato se zavrne in se pripravi nov predlog.

Obrazložitev: Kot je nekdo napisal, so to le pobožne želje. Ko imamo pravni red je pravni red na vseh področjih - ceduralna obavčitev najemnin pomeni enkratni davek in če to ne gre v dohodnino ne more iti v lestvico za izračun dodatnega zavarovanja. Izračuni z velikimi prihranki so pesek v oči. Neenakost med državljani glede višine plačevanja, eni več drugi manj za iste zdravstve storitve. Predlog daje občutek, da se je s predlogom te zdravstvene reforme predlagatelj poiskal denar, ki se naj bi prelil v žepe zdravnikov za večje plače, kakšnih drugih sprememb ni videti.

Slovenija potrebuje temeljito zdravstveno reformo , torej temeljite spremembe na vseh segmentih zdravstvenega sistema, da bo bolje deloval, da se odpravi korupcija v zdravstvu in še in še. Pobiranje denarja zato, da se zdravkom povečajo plače, ti pa bodo potem poskrbeli, da bodo manjše čakalne vrste in tudi več delali, je skregano z zdravo logiko.

Predlog zdravstvene reforme bi moral vsebovati v prvi vrsti organizacijo dela , način financiranja med drugim tudi zdravstvenih ustanov, vsekakor pa ima zdravstvo ogromne rezerve: ko se bodo začeli tržno obnašati, bodo dodatne plačljive storitve na razpolago v javnih zdravstvenih ustanovah, ne pa da zdravniki opravljajo dodatne plačljive storitve na vseh mogočih koncih (od hotelov, zdravilišč ipd) in gre ta denar njim neposredno v žep nikakor pa ne v zdravstvene blagajne, od koder bi se razporejal za plače, torej vsaka zdravstvena ustanova bi morala razmišljati, kaj delati, da se več zasluži, in ko več zasluži, lahko več nameni za plače, pa se s tem nihče ne ukvarja.

Nikakor ni razumeti računice preko katere bi večina z najnižjimi dohodki plačevala manj, manjšina pa več. Kar na palec lahko rečem, da to ne bo držalo in se po takšni računici ne more zbrati več denarja, ker predstavlja manjšina z nižjimi dohodki, večino prebivalstva.

Če bo predlog izglasovan nam ostane še refendum proti zdravstveni reformi, ki sploh ni zdravstvena reforma, temveč skropocalo brez primere.

22 glasov

4 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR A amarita 14 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


6. 4. 2017

Odziv Ministrstva za zdravje

Pojasnjujemo vam, da predlog razredov in sistem plačevanja zdravstvenega nadomestila v predlogu Zakona o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju (v nadaljnjem besedilu: ZZVZZ-1) temelji na lestvici dohodkovnih razredov, ki so določeni glede na višino bruto dohodkov zavezancev. Določitev dohodkovnih razredov za izračun višine zdravstvenega nadomestila za zagotovitev virov financiranja za zakonsko določene zdravstvene pravice je le podlaga za določitev ustrezne višine zdravstvenega nadomestila, ki se giblje od 20 do 75 EUR mesečno. To pomeni, da bodo zavarovanci namesto sedanje enotne višine premije 28 EUR mesečno, oziroma namesto doplačil za odstotne vrednosti zdravstvenih storitev, plačevali v odvisnosti od svojega dohodkovnega položaja.

Menimo, da pri predlagani rešitvi ne gre za neenakost med državljani, ampak za spoštovanje načela solidarnosti in pravičnosti pri prispevanju za zdravstveno varstvo. O neenakosti bi lahko govorili v primeru, če bi morali vsi plačevati enako, ne glede na dohodkovne zmožnosti in višino različnih prihodkov. Slednja ureditev je trenutno v veljavi.

Pri predlaganih rešitvah na področju zagotavljanja virov za zdravstvene pravice je pomembno, da se ne spreminjajo zdravstveni prispevki delodajalcev in zaposlenih/delojemalcev. Gre pa za spremembe pri prevzemu obveznosti države – proračuna za določene zdravstvene programe, za poenotenje obremenitev zavezancev za zdravstvene prispevke, za razširitev osnov za zdravstvene prispevke ter za ukinitev dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja, ki krije razliko do polne vrednosti zdravstvenih storitev, s hkratno uvedbo zdravstvenega nadomestila. Slednje nadomešča 15 % zdravstvenih izdatkov, ki so bili doslej pokriti z dopolnilnimi zdravstvenimi zavarovanji za odstotne deleže. Namen teh sprememb je dolgoročneje zagotoviti stabilno in vzdržno financiranje, ki bo državljanom zagotavljalo dostopnost do zdravstvenih storitev glede na zdravstvene potrebe.

Predlagateljevi predlogi za zdravstveno reformo na področjih organizacije, upravljanja in vodenja ter drugih segmentih zdravstvenega varstva so utemeljeni in tudi upoštevani pri pripravi sprememb zdravstvenih zakonov. Predmet ZZVZZ-1 pa je ureditev zdravstvenih pravic, zavarovanih oseb, virov financiranja in vloga Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije.

Komentarji