Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Primernejše zaporne kazni
 
blaz_kovac
Ogledov: 785
Predlog poslan 16.02.2017
Z odzivom organa 04.04.2017
Zadnja sprememba 15.02.2017 15:55:31

  Predlog   Število glasov   Odziv pristojnega organa   Komentarji (12)  
Simon Murgelj | 16.02.2017 | 14:01
Po kazenskem zakoniku jima grozi NAJMANJ 15 let zapora (116. člen KZ).
Največ pa 30 let zapora (46. člen KZ).

Dosmrtna kazen je rezervirana za kazniva dejanja genocida, hudodelstva zoper človečnost, vojnega hudodelstva in agresijo ter (...) za dve ali več kaznivih dejanj (...) (46. člen KZ).

Leta 2009 so npr. Boštjanu Koprivnikarju za umor na grozovit način prisodili 30 let zapora.
verso verso | 19.02.2017 | 21:30
A si ti iz Murgel? Zakonodajalec ni predvidel takih dogodkov in prav je da se zakonik spremeni, ki bo veljal za naprej in tisti, ki na tako brutalen način mučijo človeka, ki je v nezavesti, ki komaj diha zaradi polno krvi in da opustijo pomoč pri tem. Iz 15 let na 30 let.
Imamo pa slabo tožilko, ki je očitno spregledala kd opustitev dajanja pomoči in gre v primeru za stek kd in lahko dobita prek 20 let
Sony Globokar | 17.02.2017 | 17:12
Sam kazenski zakonik in višina zapornih kazni se mi zdi docela realna, primerna času in prostoru.

Me boste vprašal zakaj? Zato, ker sama višina zapornih kazni nad 15 let zapora niti nima več bistvenega vpliva na izvršeno kaznivo dejanje (pro et  contra). Vedeti je potrebno, da ima večina oseb po prestani kazni zapora višji od 5 let že probleme z ponovno vključitvijo v družbo (tako sociologi!).

Glede doživljenskega zapora (enako dosmrtni hospitalizaciji na psihiatriji) pa si preberite kakšen članek slovenskega strokovnjaka prof. dr. Dušana Petrovca. Stvari pojasnjuje realno in času primerno. (Upanje je tisto, ki jih drži pokonci. Če jim vzamemo še to.....).

Vem, tu je še načelo zob za zob, maščevanje... Se strinjam, težko je ostati miren zlasti ob zadnjih dogodkih na Facebooku. Res težko. 

Spominjam se primera iz časov naše skupne države Jugoslavije. Dva črnogorska Albanca sta pričakala mlado dekle študentko, jo zlorabila in ubila. Pozneje na sojenju je njen oče pritihotapil v sodno dvorano orožje in oba ustrelil. Bil je obsojen in po treh letih pogojno izpuščen. Tukaj pa res ne vem kaj bi človek rekel. Vendar pravni red je red in potrebno ga je spoštovati. Sicer pa imamo institut pogojnega izpusta, pomilostitve...

Mene osebno moti, da imamo v R Sloveniji 2 osebi kateri nista sposobni prestajati zaporne kazni. Zato sem zanju predlagal uvedbo instituta "hišnega zapora". Vendar izgleda, da sta nedotakljiva. V tem primeru bi bilo bolje, da zaprosita za pomilostitev.

Poglejmo še tkim. gospodarske kriminalce. V nekdanji skupnji državi se je kaznivo dejanje gospodarskega kriminala katerega protipravno pridobljena premoženjska korist ali oškodovanje je preseglo določen znesek kategoriziralo kot delovanje proti državi, temeljem ustavne ureditve... Kazni so bile resnično visoke, pogoji prestajanja kazni zelo slabi. Danes temu ni več tako.

Še nekaj! Sama družbena klima, vse večja revščina in družbena izključenost, marginalizacija... so motor kriminalizacije in deviantnih pojavov oz. vedenja. Ne samo psihiatrične klinike, vse več ljudi z ne samo vedenjskimi motnjami temveč z osebnimi težavami, na pogled nerešljivimi... lahko vsakodnevno srečujemo na ulici. Ni potrebno veliko (beseda ali gib) in že lahko eksplodirajo... Žal pa to nikogar ne zanima.
verso verso | 19.02.2017 | 21:32
Daleč od tega, da je zakonik primeren, kazni za nekatera kd previsoke, za nekatera kd prenizke, skratka prenoviti je potrebno cel zakonik, je že zastarel 
verso verso | 19.02.2017 | 21:34
Imamo slabe in nesposobne tožilce in nesposobne sodnike, premalo znanja imajo, niso pogumni in postopek bo tekel prekomerno dolgo, na koncu pa enormni stroški, storilca pa na obvezno psihiatrično zdravljenje od 1 do 5 let.
Barbara Gyoerfi | 22.02.2017 | 07:23
Sony Globokar, se strinjam. Dopolnitev - Dragan Petrovec. Druga dopolnitev - revščina, družbena izključenost niso vzrok, tako kot alkohol ne, so "samo"  t.i. pospeševalec takšnih ravnanj. Enako veliko nasilja je tudi med premožnejšimi, gmotni položaj ni razlog sam po sebi. Razlog je v nas, v tem, da toleriramo nasilje.

Zato - Blaž Kovač - nihče ni nemočen pri nasilju. Še tako dolge zaporne kazni ne bodo rešile vzroka, ki je v naši družbi - ta je kriva za to, kar se dogaja. Vsi smo dolžni nasilje najprej zaznavati, nanj opozarjati, ga preprečevati in isto terjati od drugih, še posebej tistih, ki so plačani za to. Naša družba je preveč strpna do nasilja, večini ljudi se zdi normalno, da si agresiven, če popeniš, razloge za nasilje pa pripišemo drugim, češ da nas razpizdi kdo drug... Ne, sami se odločamo, kako bomo reagirali in nihče ni kriv za to, kako reagiramo.
Mati sostorilca je še sama priznala, da je včasih agresivna. Kako naj potem vzgaja otroka k nenasilju? Storilca nista bila nobena angelčka že prej, zato je sokriva družba, ki ju je tolerirala.
Tako kot tudi pri Arini nihče ni opazil poškodb, niti lastni oče ne. Čeprav je punčka kazala vsaj vedenjske spremembe. Kako brez pameti in čuta moraš biti, da tega ne opaziš? Neumna javnost pa ga je še zasipala z denarjem. No, ker smo takšni, ni čudno, če se bodo takšne stvari dogajale še naprej. 
Javnost pa ne zna drugega, kot samo zasmehovati, poniževati, opisovati, kaj vse bi naredili s storilcema ... Ker niso nič manj nasilni od njiju. Javnost ne zna nič drugega kot kazati lastni primitivizem v komentarjih. Zato smo tam, kjer smo in tako bo še naprej, ne glede na dolžino kazni. 
jur | 22.02.2017 | 16:28
Strožje kazni ne preprečujejo (brutalnih) kaznivih dejanj, hkrati pa tudi ne oživljajo mrtvih. PROTI. 
DavidS | 23.02.2017 | 07:24
Po tej logiki lahko kazni tudi ukinemo?
nadjex | 30.03.2017 | 11:11
Kljub temu, da strožja kazen ne zmanjša bolečine, ki je s smrtjo sorodnika / znanca povzročena domači osebi (staršem/sorodnikom/znancem), vendar po starši vseeno čutijo neko stopnjo olajšanja, saj bo odgovorna oseba za svoj zločin ( npr. umor) odgovarjala vsaj 40 let v zaporu. Naše sodne kazni glede umorov so absolutno prenizke.  Oseba, ki je umrla nam nikoli ne povrnjena, vendar lahko pa preko sistema poskrbimo,da odgovorna oseba odgovarja za svoja dejanja.
nadjex | 30.03.2017 | 11:12
Komentar je izbrisal avtor komentarja.
seba | 23.02.2017 | 17:17
V Sloveniji smo pred desetletji zmanjšali zaporne kazni in povečali pozornost na rehabilitacijo. Ostale republike YU so bile za kontrolno populacijo. Bil je velik uspeh.

Zato absolutno proti takemu predlogu.

Drugače že poznamo dosmrtno kazen. 
DavidS | 23.02.2017 | 20:53
"Velik uspeh" je, da se na nekem področju odrežemo bolje od držav, ki so bile kar nekaj let v vojni in nekatere delno, nekatere pa močno uničene?

V čem točno je viden velik uspeh manjših kazni?
Sony Globokar | 23.02.2017 | 21:50
Toplo upam, da onih dveh gospodov, ki sta "zaglavila" v Braziliji, menda osumljena trgovine z belim blagom, ne bo reševalo naše zunanje ministrstvo in bosta čez 1 leto, če bosta seveda obsojena bila premeščena iz Brazilije v ZPKZ Dob. Pa menda nista bila nobena reveža in bi se lahko mirno naprej sončila na Copacabany.