Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Povzročanje splošne nevarnosti na avtocestah

2905 OGLEDOV 8 KOMENTARJEV

Na naših avtocestah se dnevno odvijajo prave cestne bitke. Ena od zelo izrazitih bitk se zgodi ob zgoščenem prometu, ko se na obeh pasovih zgosti promet in pričnejo nekateri vozniki bitko za vsak meter cestišča na način, da začnejo brezvestno cikcakat iz voznega na prehitevalni in tako naprej. Ti vozniki predstavljajo splošno nevarnost za vse ostale udeležence v prometu.

Zato predlagam vladi, da za take voznike dopolni zakon ZPrCP in njihovo početje poleg menjavanja voznega pasu, opredeli tudi kot povzročanje splošne nevarnosti za ostale udeležence v prometu. Na ta način, bi na te voznike prenesli tudi odgovornost v primeru nesreč, ki so se zgodile kot posledica njihove nevarne vožnje.

Verjamem, da se marsikatera nesreča na avtocesti zgodi tudi zaradi takih voznikov, saj prihaja do nenadnih zaviranj, oviranja pregleda nad dogajanjem v prometu, nenadnih prilagajanj varnostne razdalje...

V primeru dejanske dejanske prometne nesreče ( vi ste se umikali vozilu, ki je zapeljalo pred vas in ste trčili v ograjo ali v drugo vozilo), ki je posledica vožnje cik cak nekega tretjega vozila, boste vso odgovornost nosili vi, čeprav do prometne nesreče sploh ne bi prišlo, če vas ne bi prej nepravilno prehitelo vozilo.

Torej v zakon je potrebno dodati morebitne posledice vožnje cik-cak za druge udeležence v prometu.

12 glasov

3 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR J Jani 40 9 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


19. 7. 2017

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Pravila vožnje po smernem vozišču z dvema ali več označenimi pasovi so določena v 38. členu Zakona o pravilih cestnega prometa (Uradni list RS, št. 82/13 – uradno prečiščeno besedilo in 68/16, v nadaljnjem besedilu: ZPrCP). Na smernem vozišču z dvema ali več označenimi prometnimi pasovi mora voznik voziti po sredini prometnega pasu. Poleg tega 50. člen ZPrCP na avtocesti prepoveduje prehitevanje po desni strani. V obeh primerih je v primeru kršitve za voznika zagrožena globa v višini 120 EUR. Dejanje voznika, kot je opisano v predlogu, ZPrCP opredeljuje kot prekršek in ga v primeru ugotovitve policisti ustrezno sankcionirajo.

Za najhujše kršitve pravil cestnega prometa Kazenski zakonik (Uradni list RS, št. 50/12 – uradno prečiščeno besedilo, 6/16 – popr., 54/15 in 38/16) opredeljuje kaznivo dejanje »nevarne vožnje v cestnem prometu«. Kot kaznivo dejanje je med drugim opredeljeno, če voznik motornega vozila, ki v cestnem prometu povzroči neposredno nevarnost za življenje ali telo kakšne osebe s tem, da vozi predrzno ali brezobzirno ali vozi motorno vozilo, ki ga nima pravice voziti, in pri tem:

  • ne upošteva pravil o prehitevanju, prednosti ali varnostni razdalji, ali
  • na cesti, ki ima dva ali več označenih pasov za vožnjo v eno smer, vozi po smernem vozišču, namenjenem vožnji v nasprotni smeri, obrača ali vozi vzvratno ali poskuša tako voziti, ali
  • ne prilagodi hitrosti vožnje na nepreglednih odsekih ceste, v križiščih, pred prehodi za pešce ali ob njih, kolesarskih stezah ali prehodih, prehodih ceste čez železniško progo, se kaznuje z denarno kaznijo ali z zaporom do treh let.

Kdor stori takšno dejanje iz malomarnosti, se kaznuje z denarno kaznijo ali z zaporom do enega leta. Pri tem ni nujno da pride do prometne nesreče.

Posamezniki so dolžni ravnati v skladu z veljavno zakonodajo. V primeru ugotovljenih kršitev pa prekrškovni organi oziroma sodišča za manj nevarna ravnanja, ki so opredeljena kot prekrški, izrekajo predpisane sankcije (globa, kazenske točke v cestnem prometu, prepoved vožnje motornega vozila), najhujši prekrški v cestnem prometu pa so obravnavani kot kazniva dejanja, za katera lahko sodišče izreče denarno kazen ali zapor. Menimo, da obstoječe ureditve ni treba spreminjati, saj imajo pristojni organi glede na težo kršitve prometnih pravil na razpolago učinkovita sredstva za izrek sankcij oziroma kazni.

Zavedamo se, da prometna pravila kot pravne norme dosežejo svoj namen le takrat, če jih udeleženci cestnega prometa spoštujejo. V veliki večini primerov spoštovanje pravnih norm ni odvisno samo od zagrožene sankcije oziroma kazni, ampak še od številnih drugih dejavnikov (tudi od učinkovitosti nadzora).

Priloge:

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 23. 5. 2017 | 09:47:17

Povzročanje splošne nevarnosti na avtocestah

Na naših avtocestah se dnevno odvijajo prave cestne bitke. Ena od zelo izrazitih bitk se zgodi ob zgoščenem prometu, ko se na obeh pasovih zgosti promet in pričnejo nekateri vozniki bitko za vsak meter cestišča na način, da začnejo brezvestno cikcakat iz voznega na prehitevalni in tako naprej. Ti vozniki predstavljajo splošno nevarnost za vse ostale udeležence v prometu.

Zato predlagam vladi, da za take voznike dopolni zakon ZVCP in njihovo početje poleg menjavanja voznega pasu, opredeli tudi kot povzročanje splošne nevarnosti za ostale udeležence v prometu. Na ta način, bi na te voznike prenesli tudi odgovornost v primeru nesreč, ki so se zgodile kot posledica njihove nevarne vožnje.

Verjamem, da se marsikatera nesreča na avtocesti zgodi tudi zaradi takih voznikov, saj prihaja do nenadnih zaviranj, oviranja pregleda nad dogajanjem v prometu, nenadnih prilagajanj varnostne razdalje...

Komentarji