Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Sporna sistemska davčna zakonodaja
 
Ferenc
Ogledov: 928
Predlog poslan 29.08.2017
Z odzivom organa 13.10.2017
Zadnja sprememba 22.08.2017 16:59:53

  Predlog   Število glasov   Odziv pristojnega organa   Komentarji (19)  

Predlagam spremembo davčnega zakona, po katerem bi znižali kazni za »banalne« prekrške. Naj razjasnim. Davčni inšpektorji so lani prodajalki zelenjave, ker ni izdala računa za šopek peteršilja, vrednega 1,5 €, napisali kazen v višini 3000 €. Zadeva je absurdna. Gre za zlorabo zakonodaje in ustrahovanje države ljudi. Vsak davek je oborožen rop, saj nobenega davka državljani ne plačujemo prostovoljno, ampak pod grožnjo države s silo. Če ga ne plačamo, sledi izvršba. Če je izvršba neuspešna, nas lahko tožilstvo obtoži utaje davkov, sodišče pa obsodi na zaporno kazen. Ne moti me kazen zaradi neizdanega računa, kar je po zakonu davčni prekršek. Moti me sporna sistemska davčna zakonodaja, ki ima »mali milijon davkov«, ki (pre) visoko obremenjujejo državljane in jo predlaga izvršna oblast (vlada), sprejeme pa zakonodajna veja oblasti (parlament).  Visoki davki jezijo in ustrahujejo ljudi. 


Ključne besede sporna sistemska davčna zakonodaja
Kategorija: Davki in finance


Zadnji komentarji:

mojca111si | 19.10.2017 | 10:26
"Davčni inšpektorji so lani prodajalki zelenjave, ker ni izdala računa za šopek peteršilja, vrednega 1,5 €, napisali kazen v višini 3000 €. "
Da smo si na jasnem: Prodajalka zelenjave ni bila oglobljena, ker ni izdala računa za šopek peteršilja, ampak zato, ker je bilo več prijav, da ta prodajalka ne izdaja računov. In jih res ni. Če bi bil problem samo tisti šopek peteršilja, bi ji bil izrečen samo opomin.
Isto so revčki prodajalci kostanjev in še kdo. Za merico kostanja je bogi revež dobil visoko globo. Mediji pa zadeve napihnejo in iz prekrškarja naredijo nedolžno ovco. To, da tisti kostanjar niti dejavnosti ni imel prijavljene, pa so pozabili dodati.
Prav je, da so take globe. V nasprotnem primeru nebi nihče izdajal računov, ker bi se mu to bolj splačalo. Že zdaj se nekaterim.
SAMO PERČIČ | 18.09.2017 | 21:38
Najbolj žalostno pa je, da zaradi zviševanja kazni ni nič manj prekrškov, škode, poškodb in smrti...
Tu nekaj očitno ni prav...
Kazni in davke pa v praksi največkrat država izterja od množice nemočnih običajnih državljanov. 
Kaznim in davkom se skoraj vedno izognejo premožni oziroma politično ali klientelistično protežirani (ja, tudi "prijatelji in žlahta"), ker imajo seveda zveze, denar za odvetnike in računovodje ter letalske karte v eksotične kraje.
Siromake pa so zaradi nekaj sto evrov dolga še pred nedavnim zapirali v uklonilne zapore in občanom rubili streho nad glavo...

SAMO PERČIČ | 18.09.2017 | 21:25
Osnovno vodilo kaznovanja naj bi bilo po logiki sorazmerno s prekrškom ali zločinom, v naši državi žal ne.
Prekrški so v veliko primerih kaznovani bistveno huje kot kazenska dejanja, kar je popoln nesmisel.
Npr. varnostni pas. Koga ogroziš, če se ne privežeš? Zgolj sebe in dobiš kazen 120 eur, ki jih moraš seveda plačati.
ČE NE PLAČAŠ, GREŠ V ZAPOR!?!

In ko nekoga ubiješ iz malomarnosti? Npr.: Ljubljana – »Priznam,« je v solzah na sodišču povedal 70-letni Zdravko Trček, obtožen, da je novembra 2011 vinjen s svojim kombijem do smrti zbil takrat 40-letno A. J. iz Borovnice in jo pustil ob cesti brez pomoči. Obsojen je bil na dve leti zapora, ki pa ga bo odslužil z družbenokoristnim delom.
Nobene denarne kazni? Ne. Zapor? Ne. Družbenokoristno delo? Kdo ve...
Zoper storilca, ki je bil v kazenskem postopku pravnomočno spoznan za krivega kaznivega dejanja, ki ima tudi znake prekrška, ali je bila zaradi takega dejanja kazenska ovadba zoper njega zavržena na podlagi postopka poravnavanja ali odloženega pregona, se ne vodi postopek o prekršku in se mu tudi ne izrekajo sankcije za prekrške.
anekdota | 18.09.2017 | 14:40
 
Predlog ni dorečen oz. dokler ni dorečeno kaj pomeni "banalni" prekršek, se zdi nesmiselno debatirati o višini kazni.
znalček | 31.08.2017 | 09:12
Predpisana minimalna kazen je 800 EUR, najbrž obstaja tudi možnost opomina. Če je inšpektor določil višjo kazen od minimalne, je po moje ravnal v nasprotju z načelom sorazmernosti, razen, če je dotična za tak prekršek že bila kaznovana.

Če branjevka ne izdaja računa za peteršilj v vrednosti 1,5 EUR, ga najbrž ne tudi za solato v vrednosti 2,5 EUR itd. Delo branjevke je tako, da ima veliko majhnih prejemkov, ki na koncu znesejo kar veliko. In vsakič, ko ne izda računa, okrade državo in s tem nas davkoplačevalce. Me zanima, kako bi taista branjevka reagirala, če bi kot kupec rekel: "Ah, saj je samo 1,5 EUR," in ji ne bi plačal.

V nasprotju s pravičnim, ki meni, da je Slovenija dežela inkasantov in nas primerja z Nemčijo, jaz menim, da smo dežela malih goljufov (švercarjev, utajevalcev, lažnih prikazovalcev ...). Nemci (ali pa Avstrijci, Švicarji itd.) niso po naravi nič drugačni, ampak so jih z dobrim sistemom vzgoje in kazni pripravili do tega, da bolj spoštujejo predpise. Kaj pomenijo visoke kazni, če je pa verjetnost, da te zalotijo zelo majhna.
DavidS | 31.08.2017 | 17:05
Ravno ta zadnji stavek je bistvo problema pri nas.

Verjetnost, da te dobijo (in tudi če te dobijo, da te kaznujejo) je premajhna. To zelo dobro vidimo na avtocestah, kjer so postavljeni "zabojčki" za radarje in pa sedaj mimo Trojan.

Ker tam vozniki vedo, da jih bodo zagotovo (Trojane) ali zelo verjetno (zabojčki) dobili, vozijo vsi po predpisih. Tudi če bi bila kazen 90% nižja, bi še zmeraj vozili po predpisih.

Psihološko to izgleda nekako tako:
- če vem, da me bodo dobili, in potem plačam, bom krivil samega sebe in v prihodnosti morda korigiral svoje obnašanje
- če vem, da me skoraj zagotovo ne bodo dobili, in potem plačam, bo kriv "preklet policaj, ki je ravno mene ustavil", jaz pa bom svoje počel še naprej, ker me "skoraj zagotovo ne bodo še enkrat dobili"
anekdota | 30.08.2017 | 20:29 Prikaži
 
Dokler ni dorečeno kaj pomeni "banalni" prekršek, se zdi nesmiselno debatirati o višini kazni. Ta predlog torej ne more iti skozi, ker ni dorečen.

Če je lahko posledica zaradi neupoševanja zakonodaje zelo velika (četudi zaradi "banalnega" prekrška) , se zdi visoka kazen še toliko bolj opravičljiva. Na primer kaznovanje vinjenih voznikov.

Strinjal pa bi se v tem, da se za "banalne" prekrške najprej izreče opomin. V kolikor opomin ne zaleže, pa se izreče kazen. Kolikor mi je znano različni inšpektorji predhodno izrekajo opomine.


pravični | 30.08.2017 | 19:28
Se povsem strinjam s predlagateljem. Slovenija je še daleč od normalne ljudem prijazne pravne države. Slovenija je dežela inkasantov. Od davčne, do policije in še koga, ki grozijo s sankcijami. 
Da ne bo pomote. Niti slučajno ne odobravam, da se krši zakonodaja in predpisi. Enostavno imamo nečloveške zakone in nečloveške kazni. 
Da ne bo kakšnega izgovora, da je kaj kriva EU. Imam kar nekaj znancev, ki delajo in živijo v Nemčiji in se za praznike srečamo doma. 
Za obrtnike, še posebej za tiste, kjer je en sam zaposlen in se ukvarja z rokodelstvom in podobnimi poklic, kjer je letni prihodek majhen, je vse še bolj poenostavljeno in vsak lepo plača tistih nekaj EUR davka in ga nihče ne preganja. Tudi kazni, ki seveda so, niso tako strašne, kot pri nas. 
Tudi v prometu imamo enormne kazni. En izmed najbolj razširjenih prekrškov, kjer policija veselo kasira je varnostni pas. Ponavadi se en v civilnem avtomobilu skrije nekje in potem javlja patrulji, ki stoji kakšnih 100 do 200 m naprej.Seveda je potrebno omeniti, da imajo pri nas policisti normo, kar je tudi skregano z zdravo pametjo. Tega na primer v Nemčiji ne poznajo. 
In še razlika. Če niste pripeti z varnostnim pasom je kazen v Sloveniji  120 EUR, v Nemčiji pa 30 EUR !!! Razlika je več kot očitna.
Kazen za prekoračitev hitrosti v naselju, kjer je omejitev 50km/h.

Slovenija  
vključno do 5 km/h = 40 EUR
nad 5 km/h do vključno 10 km/h = 80 EUR
nad 10 km/h do vključno 20 km/h = 250 EUR + 3 kazenske točke
nad 20 km/h do vključno 30 km/h = 500 EUR + 5 kazenskih točk
nad 30 km/h do vključno 50 km/h = 1.000 EUR + 9 kazenskih točk
več kot 50 km/h = 1.200 EUR +  18 točk in odvzem vozniškega dovoljenja

Nemčija
do 10 km/h	15 EUR			
11  do 15 km/h	 25 EUR			
16  do 20 km/h	 35 EUR			
21  do 25 km/h	  80 EUR   +  1 kazenska točka
26  do 30 km/h	100 EUR   +	1 kazenska točka
31  do 40 km/h	160 EUR  +   2 kazenski točki   , prepoved vožnje   1 mesec
41  do 50 km/h	200 EUR  +   2 kazenski točki,  prepoved vožnje 	1 mesec
51  do 60 km/h	280 EUR   +  2 kazenski točki, prepoved vožnje  2 meseca
51  do 60 km/h	280 EUR   +  2 kazenski točki, prepoved vožnje  2 meseca
več kot  70 km/h	680 EUR   +  2  kazenski točki, prepoved vožnje  3 meseci

Skoraj vsak komentar je odveč!

Slovenija je dežela INKASANTOV !!!
Burek Man | 09.09.2017 | 15:04
..in čisto vsak ve, da mora pripeti pas, preden odpelje....

ne vem v čemu je tak problem. To ni nekaj, kar se ti zgodi "ponesreči", pa da je potreben opomin, ipd. Se usedeš, pripneš, in odpelješ. 

Podobno velja tudi za hitrost, tabla 40, nekdo "pameten" gre 60, potem pa jok in stok o inkasantih. 

Pa alkohol isto... par pirov, dva "takratka", pa "sej je sam 2km po lokalni cesti do doma", potem pa jok in stok in inkasanti. Po možnosti še od koga takega, ki pijan/prehitro/nepripet vozi vsak dan, pa so ga enkrat po 10ih letih ujeli, in se zdaj pritožuje. 

DavidS | 09.09.2017 | 15:53
Problem je v sorazmernosti.

Kazen mora biti sorazmerna s težo prekrška. In to, da nekomu vzamejo tedensko plačo zato, ker se ni pripel v avtomobilu, se mi zdi nesorazmerno.

Prav tako imajo drakonske globe za prekoračitev hitrosti tudi negativno plat kar se tiče varnosti.

Zase vem, da odkar imam radaski tempomat, vozim v naselju bolj varno. Na začetku naselja lepo KLIK na 50, in potem lahko ves čas spremljam cesto, pločnike, dovoze in ostale potencialne nevarnosti.

Prej pa je bilo eno oko vedno na pol na merilniku hitrosti....ker če nisi res pozoren, zlahka prilezeš s 50 na 62, pa je šlo 250 EUR.

Če bi bil kazenski zakonik napisan tako kot pravila cestnega prometa, bi bilo za krajo žemljice predpisanih 3-8 let zapora, za gojenje konoplje pa 25 let.
Burek Man | 09.09.2017 | 19:20
60 eur polovicke ni ravno tedenska placa. Bolj vecerja za dva, ali pa kino za 4. Ni se tako tezko pripeti, da bi bilo vredno tudi tega... 

Pa tudi razlika med 50 in 62 kmh je kar opazna, brez nekega hudega gledanja na stevec... itak imas toleranco najprej na stevcu, potem pa se pri meritvi z radarjem, za skoraj 1/4 prehitro voznjo pa opazis tako z ocmi, kot slisis po zvoku motorja.

DavidS | 09.09.2017 | 20:41
Tudi če gremo na dvodnevni zaslužek, se mi to ne zdi ravno sorazmerna kazen za tak prekršek kot je neupraba varnostnega pasu. 
Po logiki "saj se ni težko pripeti" lahko tudi damo 500 EUR za neuporabo luči podnevi....saj pa jih ni težko prižgati, hkrati so veliko nevarnejše za preostale udeležence v prometu kot nepripet voznik.

In če ste že tako dober in pozoren voznik, ki z lahkoto opazi razliko med 50 in 60 km/h se postavite v kožo nekoga, ki v naselju upošteva omejitev 70, spregleda pa da je zaradi križišča (nekatera še zdaleč niso očitna) 70 prenehalo veljati in je sedaj 50.

Mimogrede - 250 EUR kazni je tudi, če se peljete 80 na uvozu na AC, kjer je hitrost omejena na 40.....pa je tam v bistvu hitrejša vožnja bolj varna, ker lahko potem hitreje pridemo na varno AC hitrost in se vključimo v promet na AC.

Podobnih "cvetk" je ogromno.....recimo mariborska južna vpadnica ima omejitev 90, na njej pa je nekaj semaforiziranih križišč - 10m pred vsakim je tabla 70. Če greste z zelenim valom lepo 91 in ne upočasnite pred vsakim križiščem (nenehno zaviranje in pospeševanje je seveda idealno z vidika varstva okolja in prometne varnosti), vas čaka 160 EUR.

Če boste v predoru (lepem, ravnem, preglednem) šli prehitevat traktor - 700 EUR....če boste to naredili dvakrat, ponovno opravljanje izpita, ker vsakič dobite še 9 točk.

Za konec še ena najboljših - če pri zeleni luči na semaforju ne speljete brez odlašanja, vas to stane 160 EUR.

Skratka....globe zelo sorazmerne teži prekrškov.
Burek Man | 09.09.2017 | 21:51
Ja, zaradi mene tudi 500 za pas, brez problema. Tistih 70->50 lahko spregledas, pac placas kazen, in ne spregledas vec.... pasu pa ne mores spregledat.

V tunelu se ne prehiteva, in pred krizisci se upocasnjuje, ker je tam vecja nevarnost. 

Za nespeljevanje pri zeleni luci bi pa kazen lahko bila se visja, predvsem pa bi bilo potrevno vec nadzora, ker mi gre ze resno na zivce, ker zaradi smsarjev in messengerjev na semaforju 2-3x na dan moram nekomu potrobit, ker ne spelje. 

Obstajajo prekrski, ki jih lahko naredis ponesreci, tam ponavadi tudi sledi opozorilo... ampak nepripenjanje, voznja 70 na 90, ipd, so pa cisto namerni prekrski, kjer se nekateri samo igrajo s statistiko, kje so ponavadi policaji, in kje jih ni "nikoli". 
DavidS | 10.09.2017 | 09:46
Kot rečeno, jaz vidim problem v nesorazmernosti teže prekršna in globe.

Tudi kraja žemljice je namerna, pa dajmo 25 let zapora zanjo....
Burek Man | 10.09.2017 | 19:32
60 eur je nesorazmerno? Ob vsakem močnejšem zaviranju nepripet voznik ogroža svoje življenje, življenja sopotnikov, in vseh okoli, tebi pa se zdi 60eur neka huda nesorazmerna kazen? To je ravno en tank goriva.... Koliko pa bi ti dal kazen? 10eur? S frekvenco kontrole pri nas, se ti za 30eur letno sploh ne bi bilo treba pripeti. 

Kazen mora biti vzgojna, da si jo zapomniš, in da je ne ponavljaš. Za to pa zunaj naselij vsi peljejo 100, 110.. ker je samo 20 (40) eur kazni, kar je očitno premalo, da bi zaleglo. Pa na avtocesti podobno. 
DavidS | 10.09.2017 | 23:46
Sicer je za vaše stališče prikladno operirati s polovičkami, a v zakonu so predpisane globe v celoti. Za "popust" se je med drugim potrebno odreči pravici do pritožbe.

Nepripet voznik ne ogroža svojih sopotnikov, prav tako ne ostalih udeležencev v prometu. 

In da, problem pri nas je pogostost nadzora in kaznovanja, kar je glavni razlog da se pravil ne upošteva kot bi se jih moralo. Tam, kjer vozniki vedo, da bodo skoraj zagotovo kaznovani, se predpisov držijo kljub po vašem mnenju prenizkim (čeprav so med najvišjimi na svetu) globam. Na trojanskem odseku nihče ne vozi prehitro, kljub temu da so globe enake kot na vseh drugih AC odsekih, kjer si s 120km/h včasih že skoraj ovira na cesti.

Če bi bile naše "prenizke" globe krive za nespoštovanje predpisov....potem v Avstriji ali Nemčiji ne bi nihče upošteval nobenega predpisa, glede na to, da imajo nekajkrat nižje kazni od nas (če jih izrazimo v številu delovnih dni povprečnega zaposlenega, recimo).

Vsak ima pri tem pravico do svojega mnenja....jaz pač ne podpiram ureditve, kjer lahko za spregledano spremembo omejitve (omenjen primer omejitve 70->50) nekdo ostane skoraj brez celomesečnega zaslužka.....ali pa brez dveh plač če se na odseku AC, kjer je hitrost omejena na 100, pelje 161.
Ali pa gre v zapor za krajo žemljice (ker je pač vsem jasno da se to ne sme in se je prostovoljno odločil za ta zločin).
Burek Man | 11.09.2017 | 01:13
Ja, točno take kazni morajo biti... 161 na 100 je kar konkretno prehitra vožnja, in si zasluži hudo kazen. Prav tako 70 na 50.

Vse te kazni so v primerjavi z ceno vozila, registracije, zavarovanja, service in bencina minorne. 

In ja.. štej enkrat kolikokrat v povprečnem tednu te med zaviranjem ustavi pas. Pa probaj še bolj ekstremno, enkrat pohoditi zavoro do konca (otrok skoči na cesto, ali pa srna,...), pa približno občuti silo, ki se prenese na pas. Brez pasu, bi mnogo ljudi končalo na vetrobranskem steklu, avto pa letel naravnost v druge udeležence prometa. Vsi so pametni, ko je treba o kaznih... saj ni nič, saj se držim, saj blago zaviram... ko pa na zadnjem sedežu peljejo npr. torto, pa vozijo kot po jajcih, ker te 'blage' sile, kar naenkrat niso več zadosti blage.
DavidS | 11.09.2017 | 10:45
Težko komentiram vaš slog vožnje, ampak mene (in večine drugih voznikov) pri zaviranju nikoli ne ustavi varnostni pas.

Noben avtomobil med zaviranjem ne ustvari takšne sile na telo, da je voznik ne bi mogel premagati brez pomoči varnostnega pasu....za razliko od sopotnikov namreč voznik točno ve, kdaj bo zaviral, in telo ustrezno pripravi.

Pojemki pri zaviranju so manjši kot 1g. Glede na to, da si pri tem pomagamo še z rokama na volanu, je takšno silo zmožen vsak premagati zgolj z uporabo mišic....še posebej ker traja maksimalno nekaj sekund.
Burek Man | 12.09.2017 | 20:21
Torej naj spustimo kazen iz 60eur na manj, ker bodo cez vetrobransko steklo leteli le sopotniki, ne pa tudi voznik?
bortchy | 30.08.2017 | 13:18
 
Komentar je bil izbrisan.
Razlog: neprimerna vsebina