Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Dopolnitev normativ glede vrste in teže sider na plovilih

2426 OGLEDOV 1 KOMENTAR

Pozdravljeni,

predlagam da se z zakonom določi koliko sme biti najmanjša dovoljena teža sidra za katero dolžino plovila in katera sidra so dovoljena za sidranje v slovenskem morju.

V zadnjih desetih letih je navtika postala bolj dostopna zato se je bistveno povečalo število pomorščakov - navtičnih turistov, renta-boatov, charterjev.

Pred leti so čolne imeli le izkušeni ribiči zato ni bilo dosti nesreč na morju, saj se ribiči običajno ne sidrajo v zalivih da bi tam prespali kakor turisti.

Sedanji zakon določa da vsako plovilo mora imeti kot obvezno opremo sidro ampka ne določa kako sidro. Zato prihaja do tega, da ljudje varčujejo z denarjem in kupijo najmanjše možno in najbolj poceni ter najslabše sidro katero niti približno ni primerno za njihovo barko.

Sidranje z neustreznim sidrom ogroža kapitanovo življenje, življenje njegove posadke in vseh morebitnih otrok ki se nahajajo na plovilu. Ogromno je primerov, ko zvečer spustijo sidro in gredo spat, ponoči se začne neurje ki jim vrže plovilo na skale, luška kapitanija pa mora reševat ljudi ki jih morje meče na skale.

Druga zadeva je uničevanje morskega dna. Vsako sidro ki ni dobro se ne zarije takoj v morsko dno ampak drsa po površini morskega dna in tepta pod svojo težo vse kar na morskem dnu raste. Pri tem največjo škodo utrpijo školjke leščurji ki so zaščitene zaradi izumuranja.

Koliko je razlika med različnimi tipi sider za barko si lahko pogledate tukaj: www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos Nekatera sidr se vkopljejo neverjetno hitro nekatera pa se ne zapičijo niti če jih do Grčije vlečejo.

Če je z zakonom določeno za avtomobile dimenzija pnevmatik, višina profila, vrsta profila na gumah (zimski-letni) je prav, da je tudi na plovilih jasno določeno kako sidro mora biti, saj to je eden od najbolj ključnih dejavnikov za varnost na plovilu. Plovila nimajo druge zavore kakor sidro.

14 glasov

3 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR S Sodobna Slovenija 46 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


30. 12. 2019

Odziv Uprave RS za pomorstvo

Skladno s 142. členom Pomorskega zakonika (v nadaljevanju PZ) sme čoln izpluti, če je glede na konstrukcijske in plovne lastnosti ter opremo ugotovljena njegova sposobnost za plovbo. Sposobnost za plovbo s pregledom čolna ugotavlja Uprava RS za pomorstvo (URSP) oziroma pooblaščeni klasifikacijski zavod. Po uspešno opravljenem pregledu izda URSP dovoljenje za plovbo čolna v določenih mejah plovbe. Ker je sidro del obvezne opreme čolnov, se ob pregledu čolna ugotavlja tudi, ali ima čoln ustrezno sidro. Če je s pregledom čolna ugotovljeno, da je čoln sposoben za plovbo, to pomeni tudi, da ima glede na dolžino in vrsto čolna, ustrezno sidro.

Na podlagi 44. člena Pravilnika o čolnih in plavajočih napravah kjer je predpisana obvezna oprema čolna, mora imeti čoln glede na območje plovbe naslednjo opremo za sidranje:

  • za »oceansko« območje plovbe: dve sidri s sidrno verigo, ustrezne jakosti in dolžine,
  • za »odprto« območje plovbe: dve sidri s sidrno verigo, ustrezne jakosti in dolžine,
  • za »obalno« območje plovbe in »območje zavetja«, razen čolna za javni prevoz oseb:
    • morski čoln dolžine do 5 metrov: sidro ali drugo sredstvo za sidranje z najmanj 20 metrov dolgo vrvjo ali verigo za sidranje in tri vrvi za privez skupne dolžine najmanj 30 metrov ustrezne jakosti,     
    • morski čoln brez kabine dolžine nad 5 metrov in morski čoln s kabino dolžine do 7 metrov:  sidro z najmanj 30 metrov dolgo vrvjo ali verigo za sidranje in tri vrvi za privez skupne najmanj 40 metrov dolžine ustrezne jakosti,
    • morski čoln s kabino dolžine nad 7 metrov: sidro primerne teže z najmanj 40 metrov dolgo vrvjo ali verigo za sidranje ter tri vrvi za privez skupne dolžine najmanj 45 metrov ustrezne jakosti,
    • čoln celinske plovbe ne glede na dolžino trupa: sidro ali drugo sredstvo za sidranje z najmanj 15 metrov dolgo vrvjo ali verigo za sidranje in dvoje vrvi za privez skupne dolžine najmanj 30 metrov ustrezne jakosti.

Oblika oziroma vrsta sidra, ki naj bi zagotovila varno sidranje, je odvisna od morskega dna (mivka, pesek, blato, mulj, prod, kamnito dno ali dno prekrito s travo). V slovenskem delu Jadranskega morja, kakor tudi v območju sosednjih držav, kjer večinoma plujejo slovenski čolni je morsko dno zelo različno, zato  menimo, da ne bi bilo smiselno predpisati točno določene vrste sider in teže sider.

Čoln namreč lahko upravlja le oseba, katere usposobljenost za upravljanje čolna je bila ugotovljena na predpisan način in si je pridobila potrdilo o usposobljenosti za voditelja čolna. Skladno s 143. členom PZ mora oseba, ki upravlja čoln, med plovbo ravnati skladno s predpisi in tehničnimi pravili o varnosti plovbe, varstvu človeškega življenja na morju in varstvu okolja. Tako mora voditelj čolna z vidika varnosti plovbe upoštevati, da lahko sidra le na območju kjer je sidranje dovoljeno, da mora pri tem upoštevati vrsto dna, vremenske razmere, delovanje morja, pomorski promet ter prisotnost drugih plovil na mestu sidranja. 

Skladno z navedenim menimo, da so naši voditelji čolna dovolj strokovno usposobljeni in vešči, da bodo plovilo sidrali po predpisih za varno plovbo, torej tam, kjer je to dovoljeno in tako, da pri tem ne bodo ovirali drugih plovil in poskrbeli, da ne bodo onesnaževali ali kako drugače škodili morskemu okolju.

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 6. 11. 2018 | 12:09:56

Dopolnitev normativ glede vrste in teže sider na plovilih

Pozdravljeni,

predlagam da se z zakonom določi koliko sme biti najmanjša dovoljena teža sidra za katero dolžino plovila in katera sidra so dovoljena za sidranje v slovenskem morju.

V zadnjih desetih letih je navtika postala bolj dostopna zato se je bistveno povečalo število pomorščakov - navtičnih turistov, renta-boatov, charterjev.

Pred leti so čolne imeli le izkušeni ribiči zato ni bilo dosti nesreč na morju, saj se ribiči običajno ne sidrajo v zalivih da bi tam prespali kakor turisti.

Sedanji zakon določa da vsako plovilo mora imeti kot obvezno opremo sidro ampka ne določa kako sidro. Zato prihaja do tega, da ljudje varčujejo z denarjem in kupijo najmanjše možno in najbolj poceni ter najslabše sidro katero niti približno ni primerno za njihovo barko.

Sidranje z neustreznim sidrom ogroža kapitanovo življenje, življenje njegove posadke in vseh morebitnih otrok ki se nahajajo na plovilu. Ogromno je primerov, ko zvečer spustijo sidro in gredo spat, ponoči se začne neurje ki jim vrže plovilo na skale, luška kapitanija pa mora reševat ljudi ki jih morje meče na skale.

Druga zadeva je uničevanje morskega dna. Vsako sidro ki ni dobro se ne zarije takoj v morsko dno ampak drsa po površini morskega dna in tepta pod svojo težo vse kar na morskem dnu raste. Pri tem največjo škodo utrpijo školjke leščurji ki so zaščitene zaradi izumuranja.

Koliko je razlika med različnimi tipi sider za barko si lahko pogledate tukaj: www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos Nekatera sidr se vkopljejo neverjetno hitro nekatera pa se ne zapičijo niti če jih do Grčije vlečejo.

Verzija predloga z dne, 6. 11. 2018 | 12:14:15

Dopolnitev normativ glede vrste in teže sider na plovilih

Pozdravljeni,

predlagam da se z zakonom določi koliko sme biti najmanjša dovoljena teža sidra za katero dolžino plovila in katera sidra so dovoljena za sidranje v slovenskem morju.

V zadnjih desetih letih je navtika postala bolj dostopna zato se je bistveno povečalo število pomorščakov - navtičnih turistov, renta-boatov, charterjev.

Pred leti so čolne imeli le izkušeni ribiči zato ni bilo dosti nesreč na morju, saj se ribiči običajno ne sidrajo v zalivih da bi tam prespali kakor turisti.

Sedanji zakon določa da vsako plovilo mora imeti kot obvezno opremo sidro ampka ne določa kako sidro. Zato prihaja do tega, da ljudje varčujejo z denarjem in kupijo najmanjše možno in najbolj poceni ter najslabše sidro katero niti približno ni primerno za njihovo barko.

Sidranje z neustreznim sidrom ogroža kapitanovo življenje, življenje njegove posadke in vseh morebitnih otrok ki se nahajajo na plovilu. Ogromno je primerov, ko zvečer spustijo sidro in gredo spat, ponoči se začne neurje ki jim vrže plovilo na skale, luška kapitanija pa mora reševat ljudi ki jih morje meče na skale.

Druga zadeva je uničevanje morskega dna. Vsako sidro ki ni dobro se ne zarije takoj v morsko dno ampak drsa po površini morskega dna in tepta pod svojo težo vse kar na morskem dnu raste. Pri tem največjo škodo utrpijo školjke leščurji ki so zaščitene zaradi izumuranja.

Koliko je razlika med različnimi tipi sider za barko si lahko pogledate tukaj: www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos Nekatera sidr se vkopljejo neverjetno hitro nekatera pa se ne zapičijo niti če jih do Grčije vlečejo.

Komentarji