Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Odaja glasov za volitve preko elektronske pošte
Sodobna Slovenija
Ogledov: 294
Predlog ustvarjen 21.11.2018
Glasovanje se zaključi 19.12.2018
Zadnja sprememba 20.11.2018 19:36:07

21 Za | 4 Proti
 
  Predlog   Število glasov   Komentarji (13)   Popravki predloga  

Glede na nizko volilno udeležbo menim da bi bilo potrebno dodeltati volilni sistem času v katerem živimo.

Predlagam vladi, da vabila za volitve začne pošiljat državljanom po elektornski pošti. Vsak državljan bi si lahko izbral ali želi dobiti vabilo po eletronski pošti ali mu ga pismonoša prinese.

Vsak državljan, bi si lahko označil, ali želi pošto od države dobivati po eletronski pošti ali po navadni pošti. Sej vem, da ti v elektornsko pošto lahko udre vsak profesionalni računalničar ampak v poštni nabiralnik na fasadi hiše, pa ti lahko ulomi vsak najstnik z izvijačem.

Tisti ki bi dobili vabilo po eletronski pošti, bi imeli možnost, glasovanja kar preko računalnika.

Volilec bi moral imeti naložen digitalni certifikat  na računaniku (varnostni sistem ki ga uporabljajo banke za prijavo v spletno banko), da ne pride do zlorab.

Tako glasovanje  preko računalnika, bi imelo več dobrih funkcij. Na primer, ob prejemu vabila na volitve/ referendum bi lahko v priponki bilo razloženo kaj dejansko se na referendumu odloča. Dosti krat ljudje sploh ne vedo, kaj na referendumu odločajo. Naprimer, ljudje niso točno vedeli kaj se bo spremnilo, sprejetjem družinskega zakona.


Ključne besede
Kategorija: Splošno


Zadnji komentarji:

ahac36 nuncij | 06.12.2018 | 19:30
Za spremembo volilne zakonodaje je potrebna dvo tretjinska podpora poslancev. Torej tistih, ki bi jih sprememba volilnega sistema najbolj prizadela. Z e-volitvami bi se namreč aktivirala mlajša generacija, ki sedaj na volitve ne hodi. Zato pri nas nikoli ne bo e-volitev oziroma bomo med zadnjimi državami v Evropi, ki bodo e-volitve uvedle.
Kristina Ježek | 06.12.2018 | 13:34
Glasovanje preko interneta bi bila dobra ideja, saj bi se s tem prestavili v sedanji čas. Ljudem bi bilo potrebno omogočili, da se sami odločijo kako bodo oddali svoj glas elektronsko ali v papirnati obliki, obstaja digitalna ločnica so starejše osebe, ki ne znajo uporabljati računalnikov. Verjamem, da bi se udeležba povečala na tak način, saj obstajajo ljudje, ki se jim ne da oditi na volišča v nedeljo. Vendar bil se tega morali lotiti postopno, da ne bi prišlo do težav tehničnih, kot tudi zlorab takega sistema  
Ajda Egete | 06.12.2018 | 13:34
menim, da je glasovanje preko interneta res dobra ideja. glede na to,da nimamo tako veliko udeležbo an volitvah bi lahko naredili spremembe na tem področju. večine čez vikende ni doma ali so bolani ali pa jim to presprosto vzame preveč časa in se glasovanj raje ne udeležijo. ta certifikat, ki ga uporabljajo tudi banke pa naj bi bil povsem varen, zato se strinjam s tem in popolnoma podpiram to mnenje. 
nekateri menijo, da je glasovanje preko elektronske pošte lahko škodljivo in nevarno ter da lahko ogroža demokracijo. V Veliki Britaniji so lokalne volitve s pomočjo prenosnih računalnikov, zaslonov občutljivih na dotik, in mobilnih telefonov poskusno izvedli tako na voliščih kot prek interneta. Na podlagi spremljanja teh in škotskih volitev ugotavljajo, da je tveganje, povezano z elektronskim glasovanjem, veliko večje od njegovih prednosti. To lahko preverite tudi na spletni povezavi: https://www.rtvslo.si/znanost-in-..45;demokracijo/72800.
Če bi to res sprejeli bi morali torej to narediti povsem varno za vse.
theGreatOne | 06.12.2018 | 13:08
 
Menim, da je glasovanje preko interneta dokaj dobra ideja, ampak po raziskavah, ki so jih naredili v državah kjer potekajo take glasovanje ni povečala volilna udeležba . Mi pa je všeč ideja, da bi dobili vabila prek elektronske pošte in bi označili kako želimo prejemati vabila za glasovanje, ampak bi spet izgubili velik delež populacije, ki ima pravico glasovati, ampak ni računalniško pismena in posledično ne bi mogli glasovati spletno. 
gospodanonimni | 06.12.2018 | 13:04
Menim da bi bilo dobro glasovati preko maila oz. računalnika. Namreč kot vemo večina ljudi na volitve in referendume ne prihaja. Tisti ki pa pridejo so pa večinoma starejši (50+let). Mladi se volitev večino ne udeležujejo. Glasovanje preko računalnika bi lahko znatno povečalo volilno udeležbo. Mladi se vedno pritožujejo da ne morejo nič spremeniti. Če bi lahko glasovali preko računalnika od doma, ali kjerkoli drugje bi lahko veliko spremenili. volilna udeležba bi bila veliko večja. Glasovanje preko e-pošte bi tudi olajšalo štetje glasov.
klarcyt | 06.12.2018 | 13:00
Menim, da je ideja pošiljanja vabila po elektronski obliki dobro, saj pri pošiljanju vabil po pošti kdaj lahko pride do napak oz. vabila niso dostavljena. Vseeno pa mislim, da bi morali tisti državljani, ki si vabila želijo prejemati po pošti in so tega navajeni (upokojenci), imeti pravico, da sami izbirajo v kateri obliki želijo prejemati vabila. Kar se tiče možnosti glasovanja prek interneta sem načeloma za, vendarbi se moral uspostavii sistem, kateri ne bi dopuščan nikakršnih zlorab. Prav tako me skrbi, da bi lahko prišlo do večjih zlorab pri volitvah in kupovanja glasov. 
Bozicek13 | 06.12.2018 | 11:09 Prikaži
Menim, da bi bilo zaradi nizke volilne udeležbe potrebno uvesti možnost oddaje glasov preko elektronske pošte. Problem varnosti in zanesljivosti pa bi rešili s tehnologijo blockchain, ki bi preprečevala zlorabo sistema. Možnost glasovanja preko interneta bi pozitivno vplivala na volilno udeležbo poleg tega pa bi se stroški volitev drastično zmanjšali. Preko interneta, bi bilo lahko za vsake volitve razloženo za kaj se sploh odloča, saj velikokrat volilci niso dovolj informirani za sprejemanje odločitev.
ZaN17 | 06.12.2018 | 11:01
Kar se tiče anonimnosti in zlorab.

Varnost elektronskih finančnih transakcij je zagotovljena z zmožnostjo revizije izve-
denih transakcij, ki je mogoča zaradi prometnih oz. identifikacijskih podat-
kov. Ti podatki omogočajo odkrivanje napačnih ali zlonamernih transakcij
in njihovo popravljanje, če to ni mogoče, pa vsaj uveljavitev finančnega zava-
rovanja transakcije (npr. v primeru vdora v banko vračilo denarja). Takega
načina zagotavljanja varnosti v primeru volitev ne more biti. Poleg tega je
pomembna  lastnost  sodobnih  informacijsko-komunikacijskih  tehnologij,
predvsem interneta, da zagotavljajo možnost beleženja in hrambe promet-
nih podatkov oz. podatkov o »transakcijah«. Tehnologija je že v osnovi za-
snovana za tovrsten nadzor oz. že v sami osnovi otežuje ali celo popolnoma
onemogoča  anonimnost (Kovačič, M; Škrablin, J; 2008)
 https://www.dlib.si/stream/URN:NBN:SI:DO..#45;2dd8efbc5162/PDF
terli | 06.12.2018 | 10:52
Poskusi vzpostavitve takšnega sistema volitev so se v preteklosti že dogajali. Glede na prebran članek (https://siol.net/novice/volitve-2018..video-468378); je zaviralni dejavnik v prvi vrsti varnost in manjšinska uporaba omenjenga v drugih državah EU. S predlogom se strinjam, saj bi izboljšal tajnost in participativnost volitev. Prav tako bi bila manjša možnost zlorab in napak, saj proces ne bi vseboval več takšen delež človeškega faktorja, ampak bi volitve potekale skozi avtomatiziran IT proces. Kljub visoko razviti tehnologiji in varnosti bi vseeno podvomil v 100% varnost in zaupnost glasovanja; v podobnih IT reštvah se vedno lahko najdejo pomanjkljivosti in napake, ki bi lahko privedle do vdorov, nepooblaščenih dostopov do zaupnih podatkov in zlorabe. 
Burek Man | 21.11.2018 | 21:58
Glasovanja prek interneta se ne da naresti varnega in istočasno tajnega, tako da je ta predlog neuresničljiv.

In za nizko udeležbo ni kriv papirček namesto maila, ampak ker se ljudem ni dalo volit.
anekdota | 30.11.2018 | 23:03
 
Seveda se da. Možnost zlorabe obstaja v vsakem primeru.
Burek Man | 01.12.2018 | 16:00
No, pa da slišim kako se da? Oz. kaj preprečuje nekomu, da malo popravi številke?
Phonak | 06.12.2018 | 10:27
Glasovanje prek interneta je lahko prav tako zelo tajno in zanesljivo. En izmed načinov ki to zagotavlja je blockchain tehnologija, s katero bi z lahkoto zagotovili da nihce ne more "malo popraviti številke". Več o sami tehnologiji in kako deluje pa si lahko prebereš tudi na spletu. Tako da tehnologija ni ovira, temveč je prej rešitev saj omejuje zlorabe, za razliko od klasičnega štetja glasov in človeka ki mu na volišču vsi "zaupamo".

Odaja glasov za volitve preko elektronske pošte

Glede na nizko volilno udeležbo menim da bi bilo potrebno dodeltati volilni sistem času v katerem živimo.

Predlagam vladi, da vabila za volitve začne pošiljat državljanom po elektornski pošti. Vsak državljan bi si lahko izbral ali želi dobiti vabilo po eletronski pošti ali mu ga pismonoša prinese.

Vsak državljan, bi si lahko označil, ali želi pošto od države dobivati po eletronski pošti ali po navadni pošti. Sej vem, da ti v elektornsko pošto lahko vdre vsak bolji računalničar ampak v poštni nabiralnik na fasadi pa ti lahko vdre vsak mimoidoč z izvijačem.

Tisti ki bi dobili vabilo po eletronski pošti, bi imeli možnost, glasovanja kar preko računalnika.

Potrebovali bi digitalni certifikat inštaliran na računaniku (varnostni sistem ki ga uporabljajo spletne banke za prijavo).

 

Tako glasovanje  preko računalnika, bi imelo več dobrih funkcij. Na primer, ob prejemu vabila na volitve/ referendum bi lahko v priponki bilo razloženo kaj dejansko se na referendumu odloča. Dosti krat ljudje sploh ne vedo, kaj na referendumu odločajo. Naprimer, ljudje niso točno vedeli kaj se bo spremnilo, sprejetjem družinskega zakona.