Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


osebna izkaznica, vozniško dovoljenje in potni list na eni kartici
 
verso verso
Ogledov: 463
Predlog ustvarjen 29.11.2018
Razprava se zaključi 13.12.2018
Zadnja sprememba 29.11.2018 01:13:29

11 Za | 24 Proti
 
  Predlog   Število glasov   Komentarji (27)  

 Naj bo osebna izkaznica, vozniško dovoljenje in potni list na eni kartici. Vlada v akcijo in v pripravo predpisa.


Ključne besede ena kartica
Kategorija: Splošno


Zadnji komentarji:

Tjaša Novak Ris | 06.12.2018 | 13:29
S predlogom se ne strinjam. Sicer bi bilo veliko bolj praktično imeti enotno kartico, bilo bi manj težav z vročanjem, ekonomičnost... pa vendar ste kdaj pomislili, da to kartico izgubite? Oseba bi vozila avto z vašo kartico in se izdajala za vas, prečkala mejo v imenu vas, opravljala npr izpite na faksu v imenu vas, ali pa kakorkoli drugače zlorabila vašo identiteto. Ogroženi bi bili naši osebni podatki in hkrati bi morali te kartice vedno znova menjavati oziroma obnavljati, saj se mora vozniška obnoviti na vsake 5 let. Izguba denarja ter našega časa. Premislite. 
gospodanonimni | 06.12.2018 | 13:17
S predlogom se ne strinjam. Mislim da ni pametno vseh treh združiti v eno. Kaj se zgodi v primeru izgube te kartice? Nimamo nobenega osebnega dokumenta. Ob izgubi enege od nastetih treh (v primeru da imamo vse tri) imamo se vedno ostala dva, ki veljata kot osebni dokument. Vozniško dovoljenje velja kot osebni dokument samo v Sloveniji, vendar ga se veno imamo. Verjetno bi bili tudi stroški izdelave te kartice veliko višji. Tudi čakalne dobe izdelave kartic bi bile velike, glede na to da bi velikokrat morali kartico "podaljšati" npr. zaradi vozniškega izpita, vpisa nove kategorije...
KristinaKo | 06.12.2018 | 13:13
Z omenjeno rešitvijo se ne strinjam kajti ne gre za najbolj praktično rešitev v vsakdanji uporabi, predvsem če to gledamo iz varnostnega vidika posameznika, v primeru zlorabe ali kraje bi tako izgubili absolutno vse. Pa tudi rešitev uvaja nujnost potnega lista, ki pa ga kot samega ne rabimo imeti. 




Anja Peternelj | 06.12.2018 | 13:10
S predlaganim predlogom se ne strinjam! Prišlo bi absolutno do večje ogroženosti osebnih podatkov. Če se nekaterim zdi, da imajo pri sebi preveč kartic, lahko namesto da ima in osebno izkaznico in potni list posebej, naj ima pri sebi samo potni list. Velja ti tako v državah članicah EU in kot v drugih državah. Če izgubiš eno kartico, ali ti jo ukradejo, si brez osebnih izkaznic, tako pa ti v tem primeru ostane vsaj ena od njih. Kakšni bi bili tudi stroški tega dokumenta? Nekateri moramo na vsake 5 let menjavati vozniško dovoljenje zaradi zdravstvenih stvari, kaj to pomeni da bi v tem primeru morali vse ponovno menjavati? 
Student Jaz | 06.12.2018 | 13:00
Tudi s tem predlogom se popolnoma strinjam. Kaj bi s tem dosegli? Manjša verjetnost, da bi dokument, ki bi bil samo na eni kartici izgubili, prav tako bi bilo bolj ekonomično vse tri dokumente združiti. Nastane pa dilema v tem, da je potni list dva krat dražji kot osebna izkaznica (se smatra kot nujna, med tem ko potni list ne). Naj navedem še, da bi bilo veliko manj birokracije ter tudi hitrejše vročanje le-teh dokumentov, saj ne bi bilo potrebno odpirati za vsako zadevo nov postopek. 
TjašaN | 06.12.2018 | 12:58
S tem predlogom se ne strinjam. Bilo bi lažje vse imeti v eni kartici in bilo bi bolj praktično, vendar so druge slabe strani tega predloga. Lažje izgubiš ali ti ukradejo eno kartico kakor 3 različne. Če zgubiš to kartico potem ne moraš voziti avta in tudi dokazati svojo identiteto, prečkati mejo itd. Tako da sem proti.
Bozicek13 | 06.12.2018 | 11:08
Menim, da bi to ogrozilo varstvo osebnih podatkov, saj bi iz 3 kartic prešli na eno samo. Prav tako bi v primeru izgube te izkaznice izgubili vse osebne dokumente. Izdelava te kartice bi bila verjetno dražja, saj bi bilo potrebno več varnostnih korakov za zaščito pred ponarejanjem (ponarejevalci bi namesto 3 kartic morali ponarediti le 1). Prav tako bi bilo na tej kartici preveč osebnih podatkov).
LJ LJ | 06.12.2018 | 11:00
Se sploh ne strinjam. Kot prvo se mi zdi dobro, da imamo več različnih dokumentov, že iz tega vidika, da imamo vedno rezervo, če kakšen dokument izgubimo. Pa tudi, potni list ni kartica, ampak ga rabiš, kadar potuješ v države zunaj EU, kamor sploh ne moreš brez njega. S potnim listom lahko pridobiš dovoljenje za vstop, ko ti odtisnejo štampiljko in ga tudi izgubiš. Mislim, da glede tega ni problem pri nas, ampak pri ureditvi v drugih državah, ki zahtevajo, da imamo več izkaznic. Sicer pa se lahko ima samo potni list namesto osebne izkaznice, saj nam omogoča več prehodov. 
tiny59 | 06.12.2018 | 10:44
Takšna rešitev menim, da ne bi bila ravno praktična v vsakdanji uporabi. Predvsem zaradi varnosti posameznika, v primeru kraje, izgube in zlorabe identitete. V kolikor bi izgubil kartico, bi v tem primeru bil onemogočen do uveljavljanja svoje identite in vožnje avtomobila hkrati. Temu primerni bi bili tudi stroški. Poleg tega je potni lis edina oblika sdokazovanja identitete v tujini, v državah kjer je potrebe vizum, navadna kartica sploh ne pride v poštev. Poenotenje bi bilo smiselno v rabi vozniške tudi kot osebnega dokumenta, saj je na njem prikazana tako slika kot bistveni osebni podatki. Delno je ta rešitev sicer že veljavna, ne pa tudi po pravni poti. 
Phonak | 06.12.2018 | 10:39
S predlogom se strinjam, saj bi nam državljanom tudi zmanjšal strošek izdelave vseh kartic tako evropske zdravstvene, osebne, zdravstvene…Seveda pa se nemoremo odreči potenmu listu, saj razen EU je potni list edina sprejemljiva oblika izkazovanja identitete.
andrejcekk1 | 06.12.2018 | 10:32
Menim, da je to nemogoče, saj kot prvo je ogromno enih podatkov in bi bilo zelo nevarno, nepregledno. Kot drugo varnost podatkov bi bila ogrožena, saj če bi izgubil to zadevo potem bi izgubil praktično vse. Prihajalo bi do večjih zlorab in ponaredkov. V določene države sploh ne bi mogli potovati, saj naša politika ne bi ustrezala njihovi. Za tako stvar predlagat, bi moralo več držav stopiti skupaj in uredjati skupno politiko (in še to samo Evropa).
sergejr | 05.12.2018 | 23:39
Kam mi bodo napopali vizo?
pilly | 05.12.2018 | 18:44
Oseba bo vozila pod vplivom alkohola in ji bo vozniško dovoljenje odvzeto in ne bo do nadaljnjega mogel urejati nikakršnih stvari, kjer je potreben osebni dokument. Proti.
5r | 03.12.2018 | 16:39
Brez potnega lista, ostalo me ne moti. Oziroma čemu sploh zdravstvena kartica, naj bo zavarovanje vezno na EMŠO namesto KZZ številke pa tudi tiste kartice več ne rabimo.
Simon Murgelj | 04.12.2018 | 09:14
Če idejo še razširimo - zakaj sploh potrebujemo katerokoli kartico?

Komurkoli se moraš identificirati, mu poveš EMŠO, on pa prek spletnega portala/mobi aplikacije dobi sliko osebe s tem EMŠO - da preveri, ali si mu slučajno povedal EMŠO od soseda.

Pa pokrijemo osebno, vozniško, zdravstveno, pa še prometno bi verjetno lahko stlačili not.

Varnost se pa vpelje s sistemskih vpisovanjem, kdo je vpogledal sliko/podatke za nek EMŠO. 
Lahko pa še obvestilo lastnika EMŠO vsakič, ko nekdo dostopa do podatkov njegovega EMŠO.
Lahko pa še možnost, da označiš vpogled v svoje podatke kot neavtoriziran/neupravičen, pa vpogledovalca doleti kazen.
Lahko pa še ...
Burek Man | 04.12.2018 | 12:33
Zdravstvena kartica ima gor še certifikat, ki more bit prisoten pri zdravniških posegih, sicer bi si lahko dohtarji kar tako malo "čez prst" pisali, kaj vse so opravili, brez da bi pacient sploh prišel v ambulanto. Tako da zdaj, če hočejo zaračunat ZZZSju poseg, mora bit kartica v terminalu, da zzzs vidi, da je bil pacient res tam. 

Vozniška izkaznica mora bit usklajena z ostankom evrope, da lahko tako vsak policist vidi kaj smeš in ne smeš vozit. 
Jurij Bavdaz | 06.12.2018 | 04:10
Ko te policist posname s kamero dobi na ekrančku mobilca tvojo osebno in verjetno še vse druge podatke tako, da sploh ne vem, zakaj bi še imeli osebne in potne liste itd ... Vse je že v bazah po celem svetu in ničesar fizičnega ne bi bilo potrebno nositi s sabo ne vedeti recimo svoje EMŠO številke.
Burek Man | 06.12.2018 | 13:08
>  Ko te policist posname s kamero dobi na ekrančku mobilca tvojo osebno in verjetno še vse druge podatke tako, da sploh ne vem, zakaj bi še imeli osebne in potne liste itd ... Vse je že v bazah po celem svetu in ničesar fizičnega ne bi bilo potrebno nositi s sabo ne vedeti recimo svoje EMŠO številke.

No  no... malo smo preveč filme gledali. Vidi samo podatke o avtomobilu. Lahko gre pogledat v register prebivalca lastnika avtomobila, ampak je problem, če ne vozi lastnik. In to lahko naredi samo policist v sloveniji. Če te ustavi avstrijec, mora poslati zahtevo po podatkih slovenski policiji (hiter postopek), če te ustavi makedonec enako (daljši postopek), če te ustavijo npr. arabci, boš pa še iskal kakega prevajalca.

Zato imamo mednarodno priznane dokumente, ki jih vsi trije policisti morajo (po mednarodnih konvencijah) upoštevat. Alternativa je, da te pač zaprejo za par dni, dokler arabci ne dobijo nekoga, ki bo znal slovence vprašat po tvojih podatkih. 
starfotr | 03.12.2018 | 13:37
Jaz se ne strinjam s predlogom, čeprav se na prvi pogled zdi, da bi bilo lažje za državljane in tudi za ostale. Pa je tu veliko vprašanj, sploh varnostnih in zasebnostih.