Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Prenova osnovnega šolstva
 
Sabina V
Ogledov: 261
Predlog ustvarjen 03.12.2018
Razprava se zaključi 17.12.2018
Zadnja sprememba 03.12.2018 14:00:30

24 Za | 1 Proti
 
  Predlog   Število glasov   Komentarji (12)  
Predlagam popolno prenovo osnovne šole. Sicer 9 letka me sama po sebi ne moti. Zdi pa se mi da so vsi ministri, od osamosvojitve naprej, samo dodajali predmete in snovi nihče pa ni pogledal kaj je smiselno, da se učijo in kaj bi bilo smiselnoo odvzeti. Tako se je odvzelo stvari, ki so bile koristne za zdravje učencev, kot je športna vzgoja, dodalo pa polno balasta. Učenci so bendirani z ogromno informaciami, po drugi strani se pa ne znajo sprostiti. Šport, glasba in slikanje so bile priložnosti, pri katerih smo se učenci v 80tih sprostili, pa ne rečem da je bilo to prosta ura, pač na ura pri kateri smo uživali. Trenutno pa so to ure, ki jih učanci z muko čakajo saj ne vejo ali bodo ocenjevanji in kaj bo potrebno delati. Število predmetov je sigurno narstlo, število, velikost in pa obsežnost učbenikov in delavnih zvezkov pa tudi. Učbeniki imajo po 80 strani, nekateri tudi več, Torej pri 9 predmetih je to preko 700 strani, ki jih morajo učenci znati, ne le prebrati. Zato bi predlagala ministrstvu, da se pogleda cel učni načrt celotne osnovne šole in premesli ali ni več vsega na koncu le več zmede v glavah. Ali ni bolj smiselno, da se učenci v teh letih učijo iz prakse in pridobijo veselje do predmeta, ne pa da izgubijo tisto pristno vedoželnost s katero grejo v šolo.
Ključne besede predmetnik v osnovni šoli
Kategorija: Šolstvo


Zadnji komentarji:

metuljček97 | 06.12.2018 | 13:53
Mislim, da bi bilo potrebno spremeniti šolski sistem, saj imajo otroci zelo veliko stvari in so zaradi tega lahko tudi preveč obremenjeni. Učenci dobivajo veliko preveč informacij, tudi takšne, ki so za njih nepomembne oziroma niso potrebne. Menim, da takrat ko se dodajajo novi predmeti je potrebno zelo dobro razmisliti ali je ta predmet pomemben za učence ali ne. Otroci ne smejo biti preveč preobremenjeni, saj tko ne bodo imeli motivacije za nadaljnji študij. Mislim tudi, da bi bilo dobro, da bi se delalo več na praktičnih primerih, saj bi bilo to za otroke tudi bolj zanimivo.
Mislim pa tudi, da bi bilo dobro, da bi otroke usmerili v tisto smer, ki jih zanima saj vsi niso za vse. Ni pa dobro tudi to, da se otroke ocenjuje tako zgodaj, saj nekateri zablestijo na določenih področjih kasneje. 
Anja Peternelj | 06.12.2018 | 13:24
Strinjam se s prenovo osnovnošolskega načina šolanja. Za 6 let strare otroke, je prevelika obremenitev, ko pridejo iz vrtcev(igranja) na učenje. Na novo so jim v prvem razredu uvedli angleščino, kar po eni strani ni slaba stavr, saj se otroci lažje učijo jezikov, kot v kasnejših letih, po drugi pa preveč zahevajo od otrok. Zdi pa se mi, da so preveč obremenjeni z učenjem, domačimi nalogami. Iz šole pridejo utrujeni, brez energij, vsak dan imajo ogromno domače naloge ,učbeniki, knjige so preosežni. Sami ko smo hodili v osnovno šolo, smo hodili z veseljem, v današnjih časih se mi pa zdi da otroci hodijo s takšnim nezanimanjem. Več bi morali delati na igri, razvitosti otroka. Premalo je športa, umetnostnega izražanja, iger v naravi.  Res je, da so časi čisto drugačni kot so bili pred leti, vendar se mi zdi da bi morali otroku pustiti še vedno da je otrok, da poleg šole in učenja lahko še kaj drugega dela. S tem gradi na sebi, v prihodnosti pa mu bo lažje da se bo odločil kaj si želi v življenju. 
Tjaša Novak Ris | 06.12.2018 | 13:19
Strinjam se s prenovo šolskega sistema, saj so učenci že pri 12-13 letih resnično preobremenjeni. Obsežnost pri predmetih je enostavno prevelika, posledično pa učenci zgubljajo voljo in motivacijo do učenja. Ko pridejo po šoli domov nimajo več časa zase, pač pa svoj čas porabijo za pisanje domačih nalog in pripravo za naslednji šolski dan. Osnovnošolstvo je otroke resnično ubilo- zelo redko namreč vidimo otroke zunaj popoldne, da se med sabo igrajo. To je resnično umrlo. Krademo otrokom otroštvo in jih polnemo z nepotrebnim balastom. Poleg vsega tega ministrstvo kar naprej uvaja nove predmete, pri tem pa se nikoli nihče ne vpraša kdo bo predmet preučeval ter kdo nadomeščal ko bo učitelj zbolel. To jih preprosto ne zanima. Predlagam tudi ukinitev učnega uspeha, saj se marsikateri učenec konec leta počuti nesposoben, ker njegovo znanje ni doseglo določenega povprečja drugih. 
high maintance | 06.12.2018 | 13:14
S predlogom in vsemi navedenimi dejstvi se strinjam. Osnovno šolstvo bi moralo temeljiti na popolnoma drugačnem pristopu. po zgledu šolstva v Singapurju bi otroke lahko že od malega usmerjali bolj v smer, za katero izkažejo zanimanje in talent. vsi pač ne morejo biti zdravniki in vsi niso za faks. zakaj ne bi torej vsem omogočili, da so najboljši na svojem področju kakršnokoli že to bilo. torej, če učenec izkaže zanimanje za učenje in naravoslovne predmete ga usmerjajmo v to smer. če pa se že zgodaj pokaže, da določen učenec ne more slediti programu in, da mu je razumevanje določeih predmetov npr naravoslovja in matematike pretežko ima pa smisel za pisanje ali kaj drugega zakaj ne bi takemu učencu omogočili razvoja v tej smeri namesto, da ga mučimo z enačbami in mu s tem vzamemo vso voljo in veselje do učenja. poleg omenjenega se mi prav tako že sam način pridobivanja znanja zdi zgrešen saj otrok ne učijo razmišljati temveč kratkoročno pomniti obilco podatkov s katerimi na koncu ne znajo razpolagati. dodala bi še, da prenove ni potrebno zgolj osnovno šolstvo temveč tudi srednješolska izobrazba. zakaj ne bi namesto mature uvedli sprejemnih izpitov kjer dijak lahko dejansko izkaže potrebno znanje (kakor na primer pri fakulteti za arhitekturo) namesto da slednje dokazuje z ocenami splošnih predmetov, ki morda ne bodo imeli zveze z njegovim nadaljnim šolanjem? 
Duško Dragić | 06.12.2018 | 12:07
 
Nisem šel sicer vsega brati, a se strinjam s popolno prenovo celotnega šolskega sistema in to ne samo pri nas, temveč po celem svetu! 
tiny59 | 06.12.2018 | 10:33
Strinjam se s prenovno osnovnega šolstva. Obsežnost pri predmetih je prevelika, sama raven znanja pa se niža. Sicer je vključenih veliko novih vsebin, po drugi strani pa se ohranjajo tudi vse predhodne vsebine, ki so v veliko primerih že preživele, posledično se osnovnošolcem vsebine upirajo hkrati pa tudi motivacija za učenje. Učbeniki in delovni zvezki so prav tako obsežni, število domačih nalog pa učence obremenjuje tudi ob poznih popoldnevih. S tem se zmanjša volja do športnih aktivnosti in umetnosti, ki je bila nekoč veliko bolj izražena. Reorganizacija sistema v osnovnih šolah bi vsekakor bila zaželena.
Burek Man | 04.12.2018 | 01:23
Pomojem je bolj problem, da danes vsi starši hočejo da so sinkoti in hčerkice odličnjaki.

Pomojem je snovi isto, oz tam-tam, samo da takrat pač nekateri niso vse znali, pa so imeli dvojko, trojko, pa je bilo to ok, danes jih pa starši "na silo terajo", da znajo za 4 ali 5, pa rata problem.
Gorazd Ropoša | 05.12.2018 | 09:03
Burek Man...po mojem pa je smiselno, da najprej preveriš kakšno je dejansko stanje in potem komentiraš. Ker je očitno, da nimaš pojma.
anekdota | 05.12.2018 | 17:45
 
Burek Man, v splošnem, snovi ni niti slučajno isto kot na primer pred 30 leti. Snovi je vedno več.
Hkrati ne gre samo za količino, temveč tudi zahtevnost. Tisto kar si se ti učil v petem razredu se sedaj več let prej.
Pišeš zadeve, ki jih sploh ne poznaš.
TB | 03.12.2018 | 21:34
Morda pa je po svoje dobro, da se nekaterim zaradi obsega snovi osnovna šola zagabi. Danes se preveč ljudi vpisuje na gimnazije in naprej na fakultete. Slovenija zaenkrat žal ni tako daleč, da bi imeli vsi Slovenci visokošolsko izobrazbo, ves ostali kader pa bi uvozili ...
anekdota | 05.12.2018 | 17:48
 
Z izobraževanjem ljudi ni nič narobe, narobe je s tem kaj se izobražujejo in kako se izobražujejo, ter tudi kje se izobražujejo. Dosti premalo je učenja v naravi, v praksi, v podjetjih, spoznavanja poklicev, direktnega obiska podjetij in pestrega nabora delovnih mest.
Smiselno bi bilo, da bi se podjetja bolj odprla, učenci pa bi že v OŠ lahko obiskovali podjetja, probali različna dela itn
Tudi danes mnogo otrok pojma nima v katero šolo bi se vpisali oziroma kaj jih veseli. Sledijo vpisi v šole zaradi papirja, denarja itn. Posledice pa so, da se izobraženi ljudje zaposlijo v uradih, inštitucijah itd., kjer opravljajo dela, ki jih niti najmanj ne veselijo.
Tudi mediji bi lahko igrali večjo izobraževalno-povezovalno vlogo kot sedaj.
Burek Man | 05.12.2018 | 23:58
V osnovni šoli so za to premladi... povprečna 14letnica bi bila veterinarka, in se irala z kužki, povprečen 14letnik pa ginekolog.. in se igral s čem drugim. Starši silijo na gimnazije, da bodo šli študirat, in potem ratali ravno te uradniki, v 8-16h šihtih in "mi pripada" mentaliteto, srednje strokovne šole pa ostanejo za "falirance" (dokler ne odprejo svojih firmic, in služijo več od faliranih fdvjevcev)