Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Kamione na vlak
 
Alborosie
Ogledov: 440
Predlog ustvarjen 04.12.2018
Razprava se zaključi 18.12.2018
Zadnja sprememba 03.12.2018 20:54:30

42 Za | 5 Proti
 
  Predlog   Število glasov   Komentarji (35)   Popravki predloga  

Predlagam, da se sprejme predpis, po katerem morajo vsi kamioni v tranzitu (katerih tovor ni namenjen v Republiko Slovenijo) na vlak. Prepričan sem namreč, da je škoda, ki jo ti kamioni povzročijo ljudem, okolju in infrastrukturi mnogo višja od morebitne cestnine, pa še tej se mnogi izognejo tako, da se preusmerijo na lokalne ceste (npr. Kozina Starod).


Ključne besede
Kategorija: Okolje in prostor


Zadnji komentarji:

Cojz | 07.12.2018 | 08:04
 
Prvi korak bi bil omejitev tranzitnega prometa v jutranji in popoldanski konici, da se razbremeni lokalni promet, postopno pa ureditev infrastrukture in preusmeritev tranzita na železnice. Že samo z doslednimi kontrolami tehnične brezhibnosti tovornih vozil in psihofizičnih sposobnosti voznikov ob vstopu v državo bi močno prispevali k varnosti vseh udeležencev v prometu, enako prispevku v proračun. 
ahac36 nuncij | 07.12.2018 | 08:49
To bi bila tipična slovenska "anti-rešitev". S tem bi se še povečal promet v nočnem času in posledično poslabšale bivalne razmere za ljudi, ki živijo v bližini tranzitnih cest.

Saj ni treba odkrivati tople vode - Avstrijci so že vse pogruntali, treba je samo prekopirati.   
čebelica95 | 06.12.2018 | 14:02
Jaz se strinjam s predlaganim predpisom, da se kamione da na vlak. Kamionov je na naših cestah preveč ogrožajo promet na cestah, saj je preglednost na cestah manjša, ker zakrivajo vidna polja ostalim voznikom. Prav tako bi bila manjša onesnaženost zraka (emisije) in okolice. Infrastruktura kot so ceste bi bile manj uničene. Izognili bi se tudi gnečam na cestah saj so ravno kamioni velikokrat razlog za kolone, nesreče, gnečo na cestninah in mejnih prehodih,…
marzola | 06.12.2018 | 13:52
Tole pa je uradno stališče vlade:

http://www.mzi.gov.si/medijsko_sredisce/novica/9101/

Ne glede na vse probleme, je cilj na naše avtoceste spraviti še bistveno več tovornjakov, vse do stanja, da bo avtoprevozništvo vodilna gospodarska panoga.  

Beri - ko bo zaradi nepretočnosti prometa ostalo gospodarstvo propadlo in se bodo ljudje iz države izselili. Takrat bo šele dosežen končni cilj, da Slovenija postane prost koridor, po katerem se bo Italija neovirano oskrbovala s poceni surovinami iz Vzhodne Evrope. Zakaj smo se že borili?     
Kristina Ježek | 06.12.2018 | 13:50
S predlogom se strinjam, saj bi s tem zmanjšali onesnaženost okolja in pa zmanjšali zastoje na avtocestah. Tovorni transport negativno vpliva na rabo tal, hrup, potrošnjo energije,… a žal Slovenske Železnice niso v stanju za tako realizacijo zato bi bilo potrebno najprej urediti to na primer železniške proge, ki so zgrajene v 19. st ne ustrezajo  sodobnim potrebam. Ta predlog pa ima tudi nekatere prednosti železnice bi omogočale možnost množičnega tovora, razmeroma nizka uporaba,…
metuljček97 | 06.12.2018 | 13:38
Jaz se strinjam s tem predlogom saj mislim, da so ceste res preveč preobremenjene predvsem v zgodnjih jutranjih in pa popoldanskih urah. Mislim, da če bi kamione odstranili oziroma umaknili iz cest bi bile ceste manj poškodovane, zato bi bilo prihranjenega tudi nekaj denarja, mi pa bi bili bolj zadovoljni saj bi bilo na cestah vsaj malo manj prometa. Se pa strinjam tudi s tem, da bi morali najprej malo bolj razviti naše železnice.
Urška21 | 06.12.2018 | 13:31
Strinjam se s predlogom. Skozi našo državo gre vsakodnevno veliko kamionov, ki povzročajo zastoje na cestah (npr. kaminon prehiteva drugega), hrup in onesnaženje. Z uresničitvijo tega predloga, bi se te težave zmanjšale. Res je, da niso kamioni edini problem na cestah (počasni vozniki, prometne nesreče), vendar pa bi zagotovo prispevali k izboljšanju stanja. Če bi kamione prestavili na vlak, bi se tudi ti sami izognili zastojem in izgubi časa in bi tako tudi sami hitreje prišli na cilj. Menim pa, da je predlog težko izvedljiv (slabi vlaki in povezave).
KristinaKo | 06.12.2018 | 13:28
Sama ideja je zelo koristna, a kaj ko je v praksi neizvedljiva. Nažalost imamo slabo urejeno železniško omrežje, ki ni sposobna to izpeljati kajti danes potovanje z vlakom poteka bistveno počasneje kot pa potovanje po avtocesti. Boljše bi bilo določiti določene ure, kadar lahko kamioni vozijo po avtocestah.



TjašaN | 06.12.2018 | 13:23
Strinjam se s tem predlogom. Slovenske ceste so preobremenjene, še bolj pa jih bremenijo veliki in težki kamioni. Kamioni uničujejo ceste, delajo zastoje, upočasnjujejo promet, zaspani in utrujeni kamionarji ne nadzorujejo vožnjo in delajo preglavice na cestah. Zakaj bi trpela Slovenija, če tovor na kamionu ni za v Slovenijo? vlaki bi bili dobra rešitev. Zmanjšalo bi se onesnaževanje, povečala bi se preglednost na cestah, manj prometnih zastojev bi bilo in vse samo pozitivno za na predlog.
theGreatOne | 06.12.2018 | 13:22
 
Sama ideja se mi zdi zelo pametna, saj bi tako si zmanjšali stroške za popravo cest in bi bilo posledično tudi manj onesnaževanja okolja z izpušnimi plini, vendar se mi sama ideja zdi bolj težko izvedljiva, saj je stanje naših železniških prog zelo slabo, zaradi počasnosti vlakov pa je tudi potrebno več časa za samo potovanje, ki ga pa podjetja ne bodo hotele izgubiti, saj je čas denar. Potrebna bi bila sama prenova slovenskih železnic (ki bo veliko stala), da bi bila ta ideja sploh izvedljiva. 
tamara21 | 06.12.2018 | 13:07
Strinjam se s predlogom, da kamione prestavimo na vlake. Na slovenskih cestah je preveč kamionov, ki povzročajo zastoje. S tem ovirajo promet in jezijo voznike osebnih avtomobilov. Prav tako je na lokalnih cestah preveč kamionov, poleg tega pa jih zasledimo tudi na stranskih cestah, kjer povzročajo preglavice. Problem pri kamionih je tudi sama teža, saj so pretežki in s tem uničujejo ceste, ki že tako ali tako niso v najboljšem stanju. Povzročajo tudi zastoje na mejnih prehodih. V članku na spletni strani lokalno.si sem tudi zasledila, da se kamioni izogibajo plačevanju cestnin tako, da vozijo po lokalnih cestah.
Tjaša Novak Ris | 06.12.2018 | 13:05
Zdi se zelo super ideja, saj je kamionov resnično preveč na naših cestah. Država resnično preveč investira v gradnjo pasov za počasna vozila. Poleg vsega tega resnično tovorni promet zelo onesnažuje okolje. Tovorni transport veliko prispeva k emisijam CO2 in za ublažitev vplivov na okolje je  bistvenega  pomena  prizadevanje  za  razvoj  trajnostnega  transporta.  Železnica se postavlja kot močen kandidat pred cestnim  tovornim  transportom,  saj  že  sedaj za  razliko  od  cestnega  transporta  dosega boljše ekološke, prostorske in tudi energetske prednosti. Ena od dobrodošlih še  ne  tako uveljavljenih  rešitev  za  Slovenijo  je  tudi kombiniranje  ali  souporaba cestnega in železniškega tovornega transporta. Edina pomanjkljivost, ki jo imamo v Sloveniji so počasni vlaki ter tudi slabše železniške povezave. 
Student Jaz | 06.12.2018 | 12:54
S tem predlogom se strinjam, vendar se je potrebno vprašati ali obstoječa infrastruktura to omogoča. Naj spomnim, da še vedno v Sloveniji nimamo razvitega avtocestnega omrežja po Sloveniji, kaj šele želežniško omrežje, ki ni bilo posodobljeno že 30 let. Kot primer lahko navedem progo Ljubljana-Kočevje, ki je bila zaustavljena leta 1960, vendar potekajo gradbena dela, da se le-to obnovi. Potrebno se je vprašati, ali v današnjem času hitrega tranzita je železnica z max hitrostjo 50 km/h res optimalna rešitev?
marzola | 06.12.2018 | 13:45
Kot da je problem samo hitrost potovanja tovora...

 - kaj pa hitrost potovanja državljanov - ne pozabit, da smo AC gradili zato, da bomo hitreje potovali iz enega na drug konec države in ne zato, da se po njih oskrbuje sosednja Italija in bogati na naš račun.
 
- kaj pa zdravje državljanov? Je v tej zadevi popolnoma nepomembno?

Nepretrgane kolone umazanih Vzhodno evropskih tovornjakov so velika sramota za našo državo. Razvite sosednje države so se tega problema rešile tako, da so ga enostavno prevalile na naše ozemlje.       
MilojkoNebodisigaterba | 06.12.2018 | 11:14
To ni rešitev številu tranzitnega prometa. Prvo kot prvo, nimamo dovolj močne infrastrukture železnic, da bi bilo to sploh izvedljivo. Poleg tega bi to posredno škodilo gospodarstvu. Marsikatero podjetje v Sloveniji se ukvarja z logistiko ali pa samo skaldiščenjem tranitnih produktov in le-te produkti ne končajo v Sloveniji. Za tovrstni problem je potrebna boljša infrastruktura cest.
LJ LJ | 06.12.2018 | 11:13
2. Se strinjam. Na naših cestah je enostavno preveč tovornjakov. Ne samo, da povzročajo gnečo na cesti, ampak tudi onesnažujejo naš zrak in okolje. Hkrati velikokrat vozijo neprevidno in povzročajo več nesreč. Ceste v Sloveniji so že tako ali tako v slabem stanju, kamioni jih še dodatno obremenjujejo. Prenos kamionov na vlake pa bi pomenilo tudi dodatno delo za Slovenske železnice, ki bi tako pridobile možnost izboljšanja in večjega prometa ter nekaj dodatnega zaslužka. Ceste v Sloveniji bi se močno sprostile, bilo bi manj gneče, manj nesreč. 
ŠTUDENTFU | 06.12.2018 | 10:55
Menim, da bi morali ves tranzitni (kamione) promet postaviti na vlak, kar bi zmaljšalo število nesreč, zastojev, obrabe cest,... Pojavlja pa se problem v izvedljivosti saj so naše železnice v slabem stanju. Gre za tranzitni promet pri katerem Slovenija pridobi bore malo (razen prodanih vinjet in goriva), ceste pa zelo obremeni. Za to se zdi, da bi bilo najlažje ta segment prometa preložiti na vlak. Prilagam link do študije, kako zadeva poteka v ZDA in nekje v Evropi: https://uic.org/diomis/IMG/pdf/DIOMIS_Be..he_US_and_Europe.pdf 

Kamione na vlak

Predlagam, da se sprejme predpis, po katerem morajo vsi kamioni v tranzitu (katerih tovor ni namenjen v Republiko Slovenijo) na vlak. Prepričan sem namreč, da je škoda, ki jo ti kamioni povzročijo ljudem, okolju in infrastrukturi mnogo višja od morebitne cestnine, pa še tej še mnogi izognejo tako, da se preusmerijo na lokalne ceste (npr. Kozina Starod).